http://www.gtc.gr/forum/viewtopic.php?t=3864&start=0
damien
Πολλοί έχουν ή θέλουν να βάλουν Quickshift
Η το ακούνε πολλές φορές σε κουβέντες, συνεργεία ή το διαβάζουν σε περιοδικά.
Τί είναι όμως τελικά αυτό το μαραφέτι, που πολλές φορές έγινε αιτία να κερδιθεί ή να χαθεί μια κόντρα?
Κερδίζουμε όντως κάτι από τη χρήση του?
Και τελικά αξίζει τον κόπο η τοποθέτηση ενός έτοιμου με 50-150 ευρώ
ή ..... μήπως μπορούμε να φτιάξουμε το δικό μας?
ΛΙΓΗ ΘΕΩΡΙΑ
Οπως φαίνεται στο σχέδιο, το αριστερό σχήμα αναπαριστά το προφίλ ενός μαμά λεβιέ ταχυτήτων. Eίναι πολύ πιθανό να είναι έτσι και ο δικός σας.
Σχεδόν κάθε λεβιές, αποτελείται από 4 τμήματα και χωρίζεται σε 2 ζώνες:
- το grip (που είτε είναι μαμά είτε αλαγμένο για καλύτερη αίσθηση και εμφάνιση)
- ο κορμός (ντυμένος με φούσκα)
- η βάση στήριξης
- και το υπομόχλιο.
Οι 2 βασικές ζώνες που χρειάζεται να μελετήσουμε, όταν μετατρέπουμε ένα μαμά λεβιέ σε Quickshift, είναι αυτή που χαρακτηρίζεται από τον κορμό και αυτή που χαρακτηρίζεται από το υπομόχλιο.
Στα περισσότερα αυτοκίνητα, η πάνω ζώνη είναι συνήθως ορατή, ξεπροβάλλοντας από το τούνελ/κονσόλα ντυμένη με κάποια "φούσκα", ενώ η 2η είναι ορατή όταν έχουμε το αυτοκίνητο επάνω σε ράμπα και το βλέπουμε από το κάτω μέρος.
Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ
Απαραίτητο βήμα για τη μετατροπή του μαμά λεβιέ μας σε Quickshift είναι να αφαιρέσουμε το λεβιέ και (ανάλογα το αμάξι), την κεντρική κονσόλα, το τούνελ ή και τα 2. Αν στο δικό σας αμάξι χρειάζεται να βγάλετε μόνο κάποιο καπάκι, τότε ακόμα καλύτερα.
Σε περίπτωση που υπάρχει η δυνατότητα να πάτε σε κάποιο φιλικό συνεργείο για να σηκώσετε το αμάξι στο ανυψωτικό, τότε η μετατροπή είναι ευκολότερη και γίνεται πιο σωστά.
ΥΛΙΚΑ-ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
- Κόληση (ηλεκτροκόληση ή καλύτερα ARGON)
- 5 με 20cm ανοξείδωτη ατσαλόβεργα (αυτή που φτιάχνουν τα στηρίγματα οι εξατμισάδες, πωλείται με το μέτρο 5 ευρώ το πολύ να δώσετε)
- 20 λεπτά χρόνο + όση ώρα χρειάζεστε για λύσιμο κονσόλας, ανάλογα το αμάξι.
- Ανυψωτικό για καλύτερο έλεγχο
----------------------------------------------------
ΒΗΜΑ 1
Πρώτα μελετάμε το αμάξι από κάτω, τσεκάρωντας αν το υπομόχλιο που στηρίζεται με τη σειρά του στην βέργα/ντίζα που πάει στο σασμάν, βρίσκει κάπου, καθώς και πόσο "αέρα" έχει από τη σωλήνα της εξάτμισης ή κάποιο μεσαίο, καταλύτη, κλπ. Σημειώνουμε την απόσταση (π.χ 5 πόντους κενό απ την εξάτμιση).
Κάνουμε έλεγχο για τη μέγιστη απόσταση από τυχόν εμπόδιο, αλλάζοντας όλες τις ταχύτητες.
Καλά είναι να αλλάζει κάποιος ταχύτητες μέσα στο αμάξι και εμείς να κοιτάμε από κάτω πόσο κουνιέται ο λεβιές, και τι ελάχιστη/μέγιστη απόσταση έχουμε.
Σημειώνουμε ποια είναι η κοντινότερη απόσταση που έχουμε (πριν ακουμπήσει ο λεβιές στην εξάτμιση). Αυτή θα είναι και η μέγιστη που θα χρησιμοποιήσουμε.
Υπολογίστε και 1-2 δάχτυλα "αέρα" για τυχόν ταλαντώσεις της εξάτμισης σε σαμαράκια, κλπ. Συνήθως περισσεύουν 4-8 πόντοι που είναι υπεραρκετοί.
Αν βέβαια περνάει ο λεβιές από διπλανό σημείο και όχι πάνω απ τη σωλήνα της εξάτμισης, τότε ακόμα καλύτερα, δεν έχουμε περιορισμό, άρα δε φοβόμαστε μη βρίσκει π.χ σε κάποιο καζανάκι.
ΒΗΜΑ 2
Υποθέτω ότι έχετε ήδη κάνει όλες τις ενέργειες προκειμένου να ανοίξετε την κονσόλα, ώστε να βγεί έξω ο λεβιές.
Αφού ξεβιδώσετε ότι πρέπει, αφαιρέστε το λεβιέ ολόκληρο.
(με το λεβιέ στο χέρι που λέμε)
Ο λεβιές θα μοιάζει περίπου όπως ο αριστερός στο πιο πάνω σχήμα μας.
Τώρα, ανάλογα με το πόσο "αέρα" έχετε από κάτω, θα κόψετε 1 κομμάτι ατσαλόβεργα. π.χ 5cm
Σε αυτό το σημείο να πω ότι άλλοι προτιμούν να κρατάνε το λεβιέ μακρύ επάνω, ή να τον κονταίνουν πολύ (σαν BMW) ή ακόμα και να τον μακραίνουν πάρα πολύ (σαν αγωνιστικό στο ύψος του τιμονιού).
Η επιλογή αυτή είναι καθαρά θέμα:
- Γούστου
- Απόστάσεων μεταξύ κονσόλας ή και χειρόφρενου/τεμπέλη
Να θυμάστε ότι ισχύει το εξής απλό.
Ότι "αέρα" έχουμε από κάτω, τόσο μπορούμε να κερδίσουμε κάτω, τόσο κερδίζουμε και πάνω, τόσο μακραίνουν ή κονταίνουν οι αλλαγές, και τόσο μακραίνει ή πλησιάζει σε εμάς ο λεβιές.
Πως λειτουργεί στην πράξη αυτό.
Στο 2ο σχήμα της εικόνας, βλέπετε τις 3 ζώνες τις οποίες μπορούμε να μακρύνουμε ή να κοντύνουμε, επιρρεάζοντας ανάλογα τη λειτουργία του λεβιέ μας.
Μακραίνοντας το κάτω μέρος (με κοκκινο χρώμα), κονταίνουμε τις αποστάσεις αλλαγών. Δηλαδή γρήγορες αλλαγές. Αυτό είναι το quickshift τμήμα.
Μακραίνοντας το μεσαίο μέρος (με κοκκινο χρώμα) κάνουμε μεγαλύτερες αποστάσεις αλλαγών, πιο κούραστικες αλλαγές, πιο χαλαρή αίσθηση, αλλά έρχεται και πιο κοντά ο λεβιές στο χέρι μας.
Μακραίνοντας το τέρμα πάνω σημείο (με κοκκινο χρώμα), επιμηκύνουμε το συνολικό μήκος του λεβιέ. Προσοχή εδώ, γιατί μπορεί κάποιος να θέλει να τραβάει χειρόφρενα ή να παρκάρει με όπισθεν. Αν μεγαλώσει πάρα πολύ αυτό το τμήμα, θα βρίσκει η 2α και η όπισθεν στο χειρόφρενο (ανάλογα το αμάξι και αν έχει την όπισθεν πίσω)
ΒΗΜΑ 3
Ανάλογα τα γούστα μας, κόβουμε τα αντίστοιχα κομμάτια ατσαλόβεργα (η οποία είναι σα νίκελ οπτικά) και τα παρεμβάλλουμε στο κάτω ή/και επάνω τμήμα, ανάμεσα στη βάση στήριξης και στη βάση ένωσης με τη ντίζα του σασμάν. Αν θέλουμε μόνο γρήγορες αλλαγές και μικρές αποστάσεις, πειράζουμε μόνο το κάτω τμήμα.
Ξανακολλάμε με ARGON και πλέον έχουμε επιμηκύνει το υπομόχλιο (3ο τμήμα κάτω-κάτω). Τοποθετούμε το λεβιέ στη θέση του για δοκιμή.
Μη βιδώσετε τίποτα. Τα βασικά μόνο.
Αλλάχτε μετά όλες τις ταχύτητες, επάνω στο ανυψωτικό για να βεβαιωθείτε ότι δε βρίσκει πουθενά.
Αφού είναι όλα ΟΚ, τοποθετείστε τα πάντα στη θέση τους.
Προαιρετικά μπορείτε να βάλλετε και μια "φούσκα" για να καλύψετε το λεβιεδάκι καλύτερα. Η να το νικελώσετε/βάψετε.
Επίσης είναι η καλύτερη στιγμή αφού μπήκατε στον κόπο, για την προσθήκη και ενός aftermarket grip, ώστε να αλλάξει εντελώς η αίσθηση.
Βγείτε στο δρόμο για δοκιμαστικές αλλαγές.
Θα παρατηρήσετε σφιχτότερο λεβιέ και πιο απόλυτα κουμπώματα.
Οι αλλαγές είναι θεαματικά γρήγορες και το χέρι κάνει σχεδόν μηδαμινές αποστάσεις. Ιδανικό για στροφιλίκια και γρήγορες βόλτες.
Εξαρτάται και από το αμάξι και τη διαρύθμιση.
Σε γενικές γραμμές η μοντίφα λειτουργεί 100% ανεξαρτήτως μάρκας.
-----------------------------
ΠΡΟΣΘΗΚΗ
ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ QUICKSHIFT
Βάζω και ένα δείγμα για όσους θέλουν να κάνουν το Quickshift ρυθμιζόμενο, ώστε αν το μετανιώσουν να το κάνουν όπως πριν, ή για περιπτώσεις βόλτας / πίστας.
Οπως φαίνεται στη φώτο, αντί για ατσαλόβεργα, παρεμβάλουμε 2 παξιμάδια με μεγάλο μήκος, Μέσα τους περνάει μια βίδα χωρίς κεφάλι (μπουζόνι), στο κέντρο της οποίας έχουμε κολλήσει ένα άλλο παξιμάδι, ώστε να μπορούμε να την περιστρέφουμε κατά βούληση. Σας θυμήζει κάτι? Είναι η ίδια παντέντα που έχουν οι ρυθμιζόμενες μπάρες θόλων
Ετσι μπορούμε με ένα κλειδάκι και να ρυθμίζουμε πάνω κάτω τι βίδα, αυξομειώνοντας κάθε φορά τις αποστάσεις του Quickshift.
------------------------------------
Η σύλληψη της ιδέας του Quickshift είναι τόσο απλή, αλλά και τόσο μεγαλοπρεπής, όταν δεις τι μπορεί να κερδίσεις από ένα τέτοιο μαραφέτι.
Δεν βελτιώνεται μόνο το αμάξι, αλλά και ο οδηγός
Σύντομα θα βάλω και φώτο με τα βήματα σε πραγματικές συνθήκες για να έχετε ένα σημείο αναφοράς. Μέχρι τώρα έχω φτίαξει 5-6 Quickshift για μένα και φίλους. Σίγουρα αξίζει τον κόπο και τον πειραματισμό, χώρια ότι τα έξοδα είναι μηδαμινά. Από τσάμπα, μέχρι 5-10 ευρώ το πολύ και μισή ώρα χαλαρά.
Καλή επιτυχία και καλές και γρήγορες αλλαγές!