Kompressor kit της Greddy σε 3ΖΖ-FE VVT-i 1.6l
Η τοποθέτηση ολοκληρώθηκε, ο παράληλος προγραμματίστηκε και εδω παραθέτω όλες τις λεπτομέρειες της μετατροπής, η οποία έγινε σε Corolla E12 1.6 του 2004 pro f/l.
Κατ' αρχην το συγκεκριμένο kit, όπως γνωρίζετε προορίζεται για Corolla E12 TS (2ZZ-FE VVTL-i) και συμπεριλαμβάνει: α. kompressor kit, β. παράλληλο εγκέφαλο e-manage ultimate, γ. μπεκ RC 440, δ. ιμαντα και καποιες βάσεις που χρειάζονται.
Με κάποιες τροποποιήσεις ομως μπαίνει και στους κινητήρες 1ZZ-FE (Corolla Verso 1.8, Avensis 1.8, Celica 1.8), 3ZZ-FE (Corolla 1.6 2000-2007) και 4ZZ-FE (Corolla 1.4 2000-σήμερα, Auris 1.4).
Μετατροπές
α. Η εισαγωγή του kit, η οποία προορίζεται για την TS είναι μεγαλύτερη και δεν ταιριάζει στην κεφαλή των μοτέρ 1ZZ, 3ZZ & 4ZZ. Για να κουμπώσει η εισαγωγή στην κεφαλή του 3ΖΖ φτιάχτηκε ένας αντάπτορας από αλουμινιο με πάχος 3 εκ. περίπου, ο οποίος μπήκε ανάμεσα στην εισαγωγή του kit και την κεφαλή του μοτέρ.
β. Λόγω του επείγοντος, κατασκευάστηκε αντάπτορας και για να ταιριάξει η μαμά πεταλούδα. (Δεν εβρισκα μεταχειρισμένη και η αγορά καινουργιας από TS θα ανέβαζε το κόστος).
γ. Για να τοποθετηθεί ο κομπρέσσορας έπρεπε να αλλάξει θέση το δυναμό. Στα παραπάνω μοτέρ, σε όσα έχουν ηλεκτρικό τιμόνι και όχι υδραυλικό αυτό γίνεται σχετικά εύκολα, γιατί ο κινητήρας στην πίσω πλευρά του έχει βάσεις για την τοποθέτηση του υδραυλικού. Έτσι το δυναμο βγήλε από την θέση που ήταν και τοποθετήθηκε πίσω στις βάσεις του υδραυλικού. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν να μεγαλώσουν σε μήκος οι καλωδιώσεις (made by Fanis).
δ. Τα μπεκ που φοράει ο 3ΖΖ είναι 220-230. Λογικό ήταν να χρειασθούν μεγαλύτερα μπεκ για να υπάρχει και το ανάλογο καύσιμο. Τα μπεκ του kit δεν ταιριάζουν (είναι μόνο για την TS) εκτός και αν αλλαχθεί και η μπεκιέρα, κάτι με το οποίο δεν ασχοληθήκαμε καθόλου. Έτσι τοποθετήθηκαν μπεκ από Starlet Glanza τα οποία είναι 300-310.
Αυτές ειναι οι σημαντικότερες μετατροπές που έγιναν, όπως επίσης και ο προγραμματισμός του παράλληλου εγκέφαλου.
Άλλες λεπτομέρειες
- Όσοι έχουν υδραυλικό τιμόνι, επειδή το δυναμό δεν μπορεί να μπει πίσω, υπάρχει η λύση της αγοράς φτερωτης και βοηθητικού δοχείου νερού από Celica, στην οποία το δοχείο ειναι τοποθετημένο δεξία, όπως κοιτάμε το μοτέρ και όχι αριστερά. Έτσι το δυναμό μπορεί να έρθει μπροστά και επάνω και η τροχαλία του κομπρέσσορα να είναι από κάτω του.
- Έχω check engine αναμμένο, χωρίς να δημιουργεί καποιο πρόβλημα. Προκαλείται από το airflow και υπάρχουν σκέψεις για να σβήσει είτε να μπει airflow από μοτερ 1800, είτε να βάλουμε ΜΑΡ της Greddy, τον οποίο α χαρτογραφήσουμε από την αρχή. Θα δούμε στην πορεία.
- Ο κομπρέσσορας δουλευει με 0.5 bar.
- Τα μπεκ του kit που δεν ταιριάζουν μπορείτε να τα πουλήσετε σε κατόχους TS.
Και τώρα αυτό που ενδιαφέρει τους περισσότερους: Οι επιδόσεις. Λοιπόν η δυναμομέτρηση έδειξε 167 άλογα στις 6.300 και 19,90 kgr ροπή στις 4.400 περίποιυ. Επισυνάπτω τη δυναμομέτρηση.
Το αυτοκίνητο είναι πάρα πολύ γραμμικό, δεν κομπιάζει και ανοίγει πολύ γλυκά (δεν μπορώ να το περιγράψω αλλοιώς). Επίσης στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο υπάρχουν ακόμα αρκετά περιθώρια βελτίωσης της απόδοσης, τα οποία θα γίνουν σιγά-σιγά.
Ελπίζω να σας διαφώτισα. Θα ακολουθήσουν άμεσα φωτογραφίες από τα σημεία του engine bay που ενδιαφέρουν.
Συνολικό κόστος 5.000 ευρώ.
Υ.Γ. Θα παρακαλέσω το θέμα να μην γίνει πεδίο βολής.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη koperton : 06-10-08 στις 21:59.
|