Πάει κι αυτός ο χειμώνας. Η ημέρα άρχισε να μεγαλώνει, ο ήλιος γίνεται όλο και πιο δυνατός, ενώ τα λουλούδια έχουν αρχίσει ήδη να ανθίζουν. Φυσικά όλα αυτά δεν έχουν καμία σχέση με το αντικείμενο μας γι’ αυτό θα αφήσω τις ομορφιές και θα μπω κατευθείαν στο ψητό… Ξεκινάει το MotoGP!
Ο χειμώνας που πέρασε άφησε πολλά ερωτηματικά στο μυαλό μας. Αρκετοί νέοι αναβάτες, νέοι χορηγοί, αλλαγές ελαστικών και μετακινήσεις αναβατών ανακάτεψαν την τράπουλα για το τι θα δούμε φέτος στο πρωτάθλημα. Ο Rossi με Bridgestone, η Yamaha με μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, η Honda με τον «πνευματικό» κινητήρα, οι 250άρηδες πολύ γρήγοροι, ο Stoner το ίδιο, ο Hopkins στην Kawasaki και πολλά, πολλά άλλα συνθέτουν μια από τις πιο αμφίρροπες εκκινήσεις στην ιστορία του MotoGP τα τελευταία χρόνια. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Νύχτα στην πίστα (όχι στα μπουζούκια)
Ένα από τα σημαντικότερα, ίσως και το σημαντικότερο γεγονός του επόμενου διημέρου είναι ο πρώτος αγώνας Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP που θα διεξαχθεί νύχτα. Η πίστα του Losail βρίσκεται στην έρημο του Κατάρ πολύ κοντά στην Doha. Αποτελεί τον πυρήνα δοκιμών και εξέλιξης των μοτοσικλετών τα τελευταία χρόνια και οι αναβάτες την έχουν συμπαθήσει ιδιαίτερα, κυρίως για την ροή που έχει στην οδήγηση.
Οι άνθρωποι της πίστας πριν από περίπου ένα χρόνο «έριξαν» την ιδέα στην Dorna, η οποία ήταν αρκετά ανοιχτή σε νέες προκλήσεις. Δόθηκε το «πράσινο φώς» και ξεκίνησε το κολοσσιαίο έργο του φωτισμού της διαδρομής ώστε να διεξαχθεί νυχτερινός αγώνας. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό, αφήνοντας όλους τους αναβάτες κατενθουσιασμένους με την δουλειά που είχε γίνει, οι οποίοι δοκίμασαν την πίστα την προηγούμενη εβδομάδα.
Ducati: Οι πρωταθλητές
Οι πανηγυρισμοί από το 2007 ακόμη δεν έχουν κοπάσει στο στρατόπεδο της Ducati. Η Ιταλική ομάδα έσπασε το κατεστημένο πέρσι και κατάφερε να ανέβει στην κορυφή του κόσμου, κατακτώντας τον τίτλο σε κατασκευαστές και αναβάτες, με τον Casey Stoner. Το 2008 η εργοστασιακή ομάδα δεν προχώρησε σε φοβερές αλλαγές. Η GP8 είναι σχεδόν ίδια με την πρωταθλήτρια GP7.
Εκεί που έγινε αρκετή δουλειά ήταν στα ηλεκτρονικά της μοτοσικλέτας. Οι άνθρωποι της Ducati συνεργάστηκαν άψογα με την Magneti-Marelli για να φέρουν και το 2008 ένα πολύ αποτελεσματικό πακέτο ηλεκτρονικών, αφού γνωρίζουν ότι σε αυτό οφείλουν κατά ένα μεγάλο ποσοστό το περσινό τους πρωτάθλημα. Η δεύτερη σημαντική δουλειά που έγινε ήταν με την Shell, η οποία εξέλιξε ένα συγκεκριμένο καύσιμο για την Ducati ώστε να μπορέσει να αποδώσει το μέγιστο με την χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση.
Οι επιδόσεις την GP8 είναι παρόμοιες με την περσινή μοτοσικλέτα, και στα περισσότερα δοκιμαστικά κατείχε κυρίαρχο ρόλο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα μέχρι στιγμής είναι τα ελαστικά, με τα οποία δυσκολεύτηκαν πολύ οι αναβάτες της, ακόμη και ο Casey Stoner.
Στη εργοστασιακή ομάδα της Ducati, δίπλα στον Casey Stoner θα βρεθεί ο Marco Melandri. Ο Ιταλός μετά από αρκετά χρόνια έφυγε από την Honda για αναζήτηση νέων στόχων. Ο χειμώνας ήταν αρκετά δύσκολος για τον Melandri, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχει καταφέρει να προσαρμοστεί στην νέα του ομάδα και μοτοσικλέτα. Από την άλλη ο Casey Stoner εξακολουθεί να βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Πήρε το έπαθλο της BMW στα επίσημα χρονομετρημένα της Jerez και έχει την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για να πρωταγωνιστήσει και πάλι. Πέρσι είχε ξεκινήσει τη χρονιά με νίκη και σίγουρα θα επιδιώξει το ίδιο και φέτος.
Η δορυφορική ομάδα της Ducati από την άλλη άλλαξε ριζικά. Νέος χορηγός και νέοι οδηγοί έδωσαν νέο αέρα στην ομάδα του Luis D’Antin, ο οποίος όμως δεν έμεινε ικανοποιημένος από τις χειμερινές διακοπές. Οι Toni Elias και Sylvain Guintoli, έκαναν αμέτρητα χιλιόμετρα στη σέλα της καινούριας μοτοσικλέτας τους, άλλα τα αποτελέσματα δεν ήρθαν. Φυσικά πρέπει να δοθεί χρόνος στους δυο νεαρούς αναβάτες, διότι αφενός έχουν στα χέρια τους μια καινούρια μοτοσικλέτα και αφετέρου είναι νεαροί και πρέπει να προσαρμοστούν στις ανάγκες της απαιτητικής GP8.
Yamaha: Οι διεκδικητές
Στην ομάδα της Yamaha ήρθαν τα πάνω κάτω τον χειμώνα. Πρώτα από όλα ο Valentino Rossi πέτυχε το στόχο του και πήρα τα ελαστικά της Bridgestone που τόσο επιθυμούσε. Τον έμπειρο Team,ate του Colin Edwards, αντικατέστησε ο πρωταθλητής των 250cc, Jorge Lorenzo, ενώ ο Τεξανός υποβιβάστηκε στην δορυφορική ομάδα της Yamaha Tech3 δίπλα σε έναν ακόμη πρωταθλητή τον James Toseland. Τέσσερις πρωταθλητές σε ένα εργοστάσιο είναι πολλοί.
Το 2007 ήταν πολύ φτωχό για το Ιαπωνικό εργοστάσιο. Έτσι οι άνθρωποι της Yamaha έβαλαν το κεφάλι κάτω και έδωσαν στους αναβάτες τους την καλύτερη M1 που φτιάχτηκε ποτέ στα 800cc. Οι επιδόσεις, τόσο σε γυρολόγιο, όσο και σε τελική ταχύτητα ήταν μέχρι τώρα εντυπωσιακές και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να συγκριθούν με τις περσινές. Μάλιστα στις πρόσφατες δοκιμές του Κατάρ η μοτοσικλέτα του Valentino Rossi ήταν ταχύτερη από αυτή του Casey Stoner και πολύ κοντά σε αυτή του Nicky Hayden.
Το μεγάλο ερωτηματικό εξακολουθεί να είναι τα ελαστικά. Μέχρι τώρα τα Yamaha με τα Michelin τα έχουν πάει περίφημα, σε αντίθεση με τον Rossi, ο οποίος όμως έχει και την δουλειά του να προσαρμόσει τα Bridgestone στην M1 και τον εαυτό του. Μεγάλη έκπληξη στις δοκιμές ήταν ο James Toseland τον οποίο καλό είναι να προσέχουμε διότι αναμένεται να κάνει δυνατές εμφανίσεις και στο MotoGP.
Από την άλλη οι Rossi και Lorenzo έδειξαν έτοιμοι να διεκδικήσουν νίκες από την πρώτη κιόλας στιγμή, ιδιαίτερα ο Ισπανός, ο οποίος παρά την έλλειψη εμπειρίας στην μεγάλη κατηγορία, το ταλέντο του είναι σε θέση να του δώσει διακρίσεις, ακόμη και στο Κατάρ. Το φαβορί όμως της ομάδας παραμένει ο Valentino Rossi, ο οποίος θέλει να ξεκινήσει την σεζόν με νίκη.
Honda: Το ερωτηματικό
Η ανυπομονησία της Honda να ανέβει στην κορυφή πάλι της βγήκε μάλλον σε καλό. Το HRC δούλεψε πολύ σκληρά τον χειμώνα, ίσως πιο σκληρά και από την Yamaha ώστε να είναι έτοιμοι να επιστρέψει στην πρώτη θέση εκ νέου. Η RC212V άλλαξε ριζικά. Νέο πλαίσιο, νέο ψαλίδι καινούριο κουστούμι και ένα κινητήρας ερωτηματικό. Οι Ιάπωνες στράφηκαν και αυτοί στις πνευματικές βαλβίδες, άλλα δεν μπόρεσαν μέχρι τώρα να φτάσουν τον καινούριο κινητήρα σε υψηλά επίπεδα.
Ο Nicky Hayden προτίμησε να ξεκινήσει την σεζόν με τον συμβατικό κινητήρα, κάτι που σαφώς δημιουργεί προβλήματα στην μοτοσικλέτα, αφού έχει στηθεί αποκλειστικά για τον συγκεκριμένο κινητήρα. Ο Αμερικανός πέρασε από χίλια κύματα αυτό το χειμώνα με την κριτική να βρίσκεται πάντα πάνω από το κεφάλι του, ακόμη και από τον tea,ate του Dani Pedrosa. Παρόλα αυτά δούλεψε σκληρά και από ότι φαίνεται ανταμείφθηκε, καθώς έφερε την μοτοσικλέτα του σχεδόν στα επίπεδα που ήθελε. Σίγουρα ο πρωταθλητής του 2006 θα είναι η δύναμη πυρός της Honda για φέτος και θα προσπαθήσει να σκαρφαλώσει και πάλι στην κορυφή.
Μεγάλος άτυχος του χειμώνα ήταν ο Dani Pedrosa. Ο Ισπανός στις πρώτες δοκιμές του 2008 τραυματίστηκε στο χέρι και αναγκάστηκε να μείνει εκτός δράσης για 6 εβδομάδες. Έχασε όλες σχεδόν τις δοκιμές και ουσιαστικά η επιστροφή του έγινε την προηγούμενη εβδομάδα στο Κατάρ. Ο Pedrosa ξεκινά λοιπόν το πρωτάθλημα χωρίς καθόλου δοκιμές με μια μοτοσικλέτα την οποία έχει στήσει ο… Nicky Hayden, δηλαδή ότι να ‘ναι. Στο Κατάρ δεν περιμένουμε πολλά από τον Pedrosa, διότι το χέρι του ακόμη δεν είναι έτοιμο, άλλα στην πορεία του πρωταθλήματος θα βελτιωθεί αρκετά.
συνέχεια κάτω......