Υψηλές θερμοκρασίες σε μοτερ 4EFTE
Καλημέρα, ξανακάνω το θέμα γιατί το διέγραψα...
Τον Σεπτέμβρη του 2017 μου άνοιξε η ραφη του ψυγείου από πανω και μετα που σταματησα δεν το αφησα να κρυωσει αρκετα, εβαλα νερο μονο στο πλαστικο δοχειο και ετσι μεχρι να παω σπιτι που ηταν αρκετα κοντα πηγε τερμα η θερμοκρασια για λιγο!
Τον Ιανουαριο 2018 καταλαβα από τα συμπτώματα και μετρήσεις συμπιεσης ότι ηταν η φλαντζα τελικα αρπαγμενη.
Με την αλλαγη της όμως τοτε, πλανισμα κτλ νομιζα ότι ηταν οκ μεχρι που αρχισαν οι πρωτες ζεστες!
Αρχικα ειχα πρόβλημα τελικα γιατι εχανε ένα κολαρο και ο θερμοστάτης.
Ετσι αλλαξα θερμοστατη εβαλα τον γνησιο 82 βαθμων.
Ειχε πρόβλημα η βαλβιδα ψυχρης εκκίνησης εβαλα μεταχ, μετα και αυτή εβαλα νεα ιμιτασιόν.
Τα προβλήματα συνεχιστηκαν οποτε αλλαξα ξανα ψυγειο και ανοιξα πανω κατω το άλλο και ειδα ότι από τις 64 κυψέλες εμειναν 20!!! ολο βουλωμενο βρηκα σαν πετραδάκια μεσα από ηλεκτρολυση κτλ.
Μετα αλλαξα και την αντλια και ειχε μεινει χωρις πτερυγια!!!
Αυτά εγιναν γιατι εβαζα παραφλου ότι νανε, ανακατωμενα χρωματα, μερικα της δουλειας που βαζω σε ηλιακους (μπλε), καθως και διαφορα καθαριστικα.
Καποτε ειχα βαλει νερο και ειχε μεινει σκουρια μεσα.
Το μοτερ το εχω από 2003 εως 2007 starlet gt ep82
Και 2008 μεχρι τωρα στην Ε11.
Μεχρι Ιανουαριο 2018 ΔΕΝ ειχα ποτε προβλήματα τετοια!!!!
Τι εχει αλλαχτεί μεχρι τωρα :
1) ψυγειο 2 φορες
2) αντλια νερου (ειχε αλλαχτεί και το 2015 και τοτε ειχε φτερα!)
3) ταπα ψυγείου
4) βαλβιδα βεντιλατερ
5) βαλβιδα ψυχρης εκκίνησης (που δινει την θερμοκρασια στην ECU)
6) βεντιλατερ με μεταχ από παλιοτερο αμαξι ποιο δυνατο μοτερ αυτό της Ε11 είναι για φαπες…
7) Θερμοστάτες 3 φορες, ενας γνήσιος 82, ενας ιμιτασιόν 76 που εχανε, και τωρα γνήσιος Passeo 5E που ανοιγει στους 76,5.
8) κολαρα ψυγείου 2 φορες πανω κατω
9) μπηκε οργανο θερμοκρασίας νερου με ΤΑΦ ανταπτορα στο πανω κολαρο.
10) φλαντζα μηχανης και πλανισμα κεφαλης
Εργασιες
1) Αλλαγη παραφλου αμέτρητες φορες αυτό που βαζω είναι τωρα κοκκινο της Wurth που όπως ειδα αντεχει μεχρι και πανω λιγο από 130 βαθμούς χωρις να βρασει.
2) καθαρισμα κυκλώματος ψυξης
3) καθαρισμα κυκλώματος καλοριφέρ
4) καθαρισμα δοχείου πλαστικου απειρες φορες
Τι εχω κανει για μειωση θερμοκρασίας
1) Γυρισα μπεκ νερου ψεκασμου στο I/C πανω στο συμπυκνωτή A/C γιατι όταν εβαλα ποιο μεγαλο ιντερκουλερ (ειχα το μαμα πριν μπροστα) μειωσε την ροη αερα στο ψυγειο και εγινε χειροτερο το πρόβλημα από πριν! ενώ νομιζα ότι εφτιαξε μετα την αλλαγη ψυγείου και αντλιας. Επισης εβαλα μπεκ αρδευσης και το μουσκευει πολύ.
2) εβαλα αποστατες καπο 2,5cm και ετσι εχω ποιο γρηγορα μειωση θερμοκρασιών.
Τι θελω να ελεγξω ακομα
1) Ελεγχο συμπιεσης με οργανο να δω αν πηρε η φλατζα παλι.
2) Αλλαγη σωληνάκια παραφλου τουρμπίνας και ελεγχος ροης σε κύκλωμα (θα ενωσω λάστιχα γιαυτο). Ανοιξα το μπροστινο πορτακι της και ηταν καθαρη.
3) Ξηλωμα σωματος πεταλούδας καλο καθαρισμα και νεα σωληνάκια παραφλου.
4) Νέο ψυγειο A/C γιατι εχει πολλες τσακισμένες κυψέλες εξωτερικα και μειωνει τον αερα.
5) Νέο βεντιλατερ AC γιατι παει αργα μαλλον εχει θεμα.
6) Συνδεση των 2 βεντιλατερ μαζι και κουμπι μεσα, να παιζουν και αυτόματα και χειροκίνητα, δοκιμασα να παιζουν μαζι αλλα βραχυκυκλωνε και εκαιγε την ασφαλεια CDS 30A, το ψαχνω.
7) Το κολαρο καλοριφέρ που δεν εχει αλλαχτεί ακομα είναι αυτό που παει από την βαλβιδα του πισω από την βαση του θερμοστατη. Θα ηθελα να το αλλαζα κυριως προληπτικα.
Τελος να πω ότι όταν ανεβαινω ανηφορες ανεβαζει και στις κατηφορες κατεβαζει. Ο ιδιος δρομος την ιδια ωρα εχω διαφορα 20-30 βαθμούς!!!
Τι στο καλο γινεται?
Επισης εχω παρατηρησει σε ανηφορες ποιο φτωχο μιγμα (εχω AEM wideband), το εκανε και παλιοτερα αλλα τωρα νομιζω ποιο εντονα παει ΤΕΡΜΑ φτωχο το wideband, και ρεταρει. Δεν ξερω αν εχει σχεση, όπως επισης ότι μου μενει το ρελαντί ποιο πανω ειτε 1000, ειτε 1200 στροφες (χωρις ηλεκτρικα φορτια και ζεστο), ενώ παντα ειχα 800.
Ο φιλος που το εφτιαξε ο μηχανικος δεν παραδέχεται ότι εχει θεμα και δεν βοηθαει σε κατι δυστυχως, Λεει ότι είναι της ιδεας μου κτλ.
Το λεω γιατι αρχικα νομιζα ότι είναι λογω ότι η φλαντζα που μπηκε την εφερε ο μαστορας, δεν ξερω καν τι είναι μαρκα κτλ.
Και εχει ποιο λιγες τρυπες ανοιχτες από οσες εχει το μοτερ πανω του, αλλα όπως ειδα ετσι είναι και η μαμα του 4EFTE!
μονο κατι άλλες aftermarket για racing επιδοσεις τις εχουν ολες ανοιχτες όπως η λεγομενη ATHENA.
Οποτε δε νομιζω ότι φταιει η φλαντζα αλλα μαλλον εχει μεινει καπου κατι και εχει βουλωσει, πιθανως να μετακινειται κιολας γιαυτο αλλαζει συμπεριφορά αναλογα με ανηφορες και κατηφορες. Σε μεγαλη κατηφορα παει και κατω από 90!!!
Νομιζα ότι κανει λαθος το οργανο αλλα αν πηγαινω συνεχεια σε κατηφορα και σταματήσω είναι φανερο ότι εχει πεσμενες θερμοκρασίες σε σχεση με ανηφορες!
Αργοτερα θα μπουν και μερικες φωτος να τα δειτε μερικα από αυτά που εγραψα.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη NikiforosGT : 28-08-18 στις 12:06.
|