Ο υπολογιστής ταξιδιού -αυτό δηλαδή που έχουν οι Ε12 από τη μάνα τους, αλλά και κάποια gadgets τύπου Scangauge II- είναι κάτι πολύ πιο εξελιγμένο από το απλό οικονομόμετρο με τις ενδείξεις ECONOMY - POWER που είχαν παλιά κάποια Toyota.
Το συγκεκριμένο οικονομόμετρο λειτουργούσε πολύ απλά, παίρνοντας ένδειξη από την υποπίεση -όπως ακριβώς παίρνουν και τα οργανάκια Vacuum που βάζουν κάποιοι στην κολώνα-.
Με αυτή τη λογική, εξηγείται πολύ απλά η λογική των ενδείξεων στον πίνακα οργάνων με το πράσινο και το πορτοκαλί LED. Απλά, η "μετάφραση" της υποπίεσης σε ηλεκτρικό σήμα πραγματοποιείτο από ένα "ματζαφλαράκι" (στο οποίο κατέληγε το σωληνάκι της υποπίεσης) το οποίο αν θυμάμαι καλά ήταν βιδωμένο πάνω στη μετώπη της καμπίνας.
Από την άλλη, το οικονομόμετρο παίρνει ένδειξη για την κατανάλωση καυσίμου από τον εγκέφαλο σε lt/h (χρόνος που είναι ανοιχτά τα μπεκ, ποσότητα που ψεκάζουν με βάση την πίεση κλπ) και ένδειξη για την ταχύτητα σε km/h (επίσης από τον εγκέφαλο και με βάση την εργοστασιακή διάσταση ελαστικών).
Έτσι, με βάση κάποιο λογισμικό που υπάρχει σε κάποιο μέρος του θηριώδους και πανάχρηστου κατασκευάσματος (σε κάποια pcb εκεί μέσα) που έχει προ-τοποθετημένο η Corolla, κάνει τον υπολογισμό και δίνει την ένδειξη της κατανάλωσης σε lt/100km ή σε km/lt.
Όσοι έχουν Ε12, λοιπόν, πρέπει να έχουν υπ' όψη τους πως αν αλλάξουν διάσταση ελαστικών και βάλουν ... άλλα αντ' άλλων, και ο υπολογιστής ταξιδιού θα δείχνει επίσης άλλα αντ' άλλων.
Βοήθησα σε κάτι;
Πάνος.
__________________
Fast cars do not kill.
Slow drivers, do!!!
Saneatsu Abukara
|