Καλησπέρα παιδιά,
Έχω στην κατοχή μου ένα Gtech και είπα να σας παραθέσω τις μετρήσεις που έχω κάνει, έτσι για να έχουμε μια ένδειξη με πραγματικά νούμερα. Σημειώνω εδώ ότι οι παρακάτω μετρήσεις έγιναν με σκοπό τις επιδόσεις κι έτσι η μέτρηση ιπποδύναμης έχει νόημα μόνο ώς προς τη μέγιστη τιμή της και όχι σαν καμπύλη σε όλο το φάσμα των στροφών.
Συνθήκες: Θερμοκρασία 13 βαθμοί, άπνοια, βάρος (1 άτομο, γεμάτο βενζίνη) εκτιμούμενο βάρος 1310 κιλά, εξαιρετική άσφαλτος, κάπου στην Αττική
Επιδόσεις:
0-60: 3.742
0-100: 7.503
0-160: 16.825
0-200: 27.918
0-20μ:3.071
0-400μ: 15.543 @ 153 χμ/ωρα
0-1000μ: 27.6 @ 199 χμ/ωρα
Σχόλια:
Από το διάγραμμα των στροφών μπορούμε να βγάλουμε τα ακόλουθα συμπεράσματα. Η εκκίνηση έγινε με 5000 στροφές, υπήρξε ελάχιστο σπινάρισμα (λόγω πολύ καλής ασφάλτου), ενώ από το 1,8 ως το 2,8 δευτ παρατηρήθηκε πατινάρισμα του δίσκου, που προφανώς επηρέασε και τα αποτελέσματα των μετρήσεων προς το χειρότερο. Γεγονός είναι ότι δεν έγινε και η καλύτερη εκκίνηση, πράγμα που επιβεβαιώνεται και από το χρόνο στα 20 μέτρα που είναι μεγαλύτερος των 3 δευτ. Ένας καλός χρόνος θα ήταν μεταξύ 2,8 και 2,9 δευτ.
Η αλλαγή από 1η σε 2α κράτησε 0,6 δέκατα και είναι πολύ μέτρια αλλαγή, αφού και μάλλον αργή ήταν στην κίνηση του χεριού αλλά και άφησα γκάζι. Η αλλαγή από 2α σε 3η κράτησε 0,45 δευτ σαφώς καλύτερη και με το γκάζι στο πάτωμα, ενώ από 3η σε 4η και από 4η σε 5η οι αλλαγές έγιναν στον εξαιρετικό χρόνο των 0,3 δευτ.
Επίσης, στη 2α οι στροφές έπεσαν στις 5750, λογικό αφού έχασα 0,3 δέκατα, ενώ στην 3η έπεσε σχεδόν πάνω στο Lift στις 6150 (εδώ έχασα 0,15 δευτ). Επομένως, ο χρόνος των 0-100 θα μπορούσε να ήταν 0,3-0,4 καλύτερος (λόγω αλλαγών, στροφών, εκκίνησης που ίσως έπρεπε να γινόταν σε ψηλότερες στροφές και πατιναρίσματος), και ο χρόνος του χιλιομέτρου 0,5-0,6 καλύτερος (για τους ίδιους λόγους).
Από το διάγραμμα των g βλέπουμε τα ακόλουθα. Μέγιστη επιτάχυνση 0,53g με την 1η (μάλλον αρκετά καλή αφού σε μπροστοκίνητα αυτοκίνητα μια εξαιρετική τιμή είναι από 0,55 έως 0,6). Στην αλλαγή από 4η σε 5η, το αυτοκίνητο επιβράδυνε στην πραγματικότητα για περίπου 0,1 με 0,2 δευτ αφού είχαμε αρνητικό 0,25g !!
Βλέπουμε επίσης, ότι από 6000 μέχρι τον κόφτη, παρόλο που ο κινητήρας είναι μέσα στο lift οι τιμές της επιτάχυνσης πέφτουν, ιδίως από τις 7800 και μετά. Όμως αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξουμε νωρίτερα ταχύτητα αφού η επιτάχυνση με την επόμενη σχέση είναι ακόμα μικρότερη.
Κατά τη διάρκεια της μέτρησης η μέγιστη ιπποδύναμη εμφανίστηκε φυσιολογικά με τη 2η ταχύτητα και έφθασε τα 139 HP στις 7489 ενώ η ροπή έφθασε τα 140,3 Νm στις 6701. To spike της ιπποδύναμης στα 146 άλογα αμέσως μετά την αλλαγή από 2α σε 3η δεν υπολογίζεται γιατί δεν αποτελεί μέτρηση συνεχόμενης ισχύος, αλλά μάλλον αφορά ενέργεια που αποθηκεύτηκε στο βολάν κατά τη διάρκεια της αλλαγής.
Η ιπποδύναμη είναι στον τροχό και εν κινήσει και επομένως η πραγματική ιπποδύναμη που εμφανίζει το αυτοκίνητο στο δρόμο (συμπεριλαμβάνονται τριβές και αεροδυμανική αντίσταση). Δυστυχώς δε γνωρίζω το μέγεθος της μετωπικής επιφάνειας του αυτοκινήτου για να υπολογίσω τις απώλειες από την αεροδυναμική αντίσταση.
ΥΓ: Δεν μπορώ να βάλω πάνω από 2 εικόνες σ' ένα μήνυμα. Θα μπουν σε άλλα μηνύματα