Re: TS FORUM 2
Παιδιά, να ξεκαθαρίσουμε κάτι για τα λάδια...
Το SAE standard (π.χ. 10W-40) δεν είναι δείκτης ποιότητας του λαδιού αλλά δείκτης ιξώδους, δηλαδή πόσο εύκολα ρέει το λάδι. Τα λάδια αυτά λέγονται "multigrade" γιατί έχουν την ιδιότητα να μην αυξάνουν πολύ ο ιξώδες το χειμώνα (οπότε δεν μπορεί να ξεκινήσει η μηχανή) και να μην μειώνουν πολύ το ιξώδες σε υψηλή θερμοκρασία (100οC) οπότε χάνουν την αποτελεσματικότητά τους.
Για παράδειγμα: Το 10W-40 με το 5W-40 έχουν μοναδική διαφορά ότι το πεντάρι έχει το ίδιο ιξώδες με το δεκάρι στους -25οC αντί με τους -20οC, οπότε μπορεί ο κινητήρας να ξεκινήσει το ίδιο εύκολα στους -25 αντί με τους -10. Αλλά, σε θερμοκρασία λειτουργίας (90-100οC) έχουν ακριβώς την ίδια απόδοση.
Σε ό,τι αφορά το SAE λοιπόν κάνουμε ό,τι λέει ο κατασκευαστής χωρίς απόκλιση. Μπορούμε βέβαια στην τιμή W να κατεβούμε αλλά αυτό αυξάνει το κόστος χωρίς να υπάρχει καμιά απολύτως ανάγκη.
Η ποιότητα του λαδιού δίνεται από το API Standard και από το ACEA Standard. Το τελευταίο API είναι το SM που εκδόθηκε το 2004 και το τελευταίο ACEA είναι το Α3. Τα προηγούμενα API είναι τα SL, SJ,... μέχρι το SA (βασικά πριν από το SJ δεν υπάρχουν λάδια σήμερα). Οι δείκτες αυτοί ποιότητας δείχνουν τη συνάφεια και την οξύτητα του λαδιού στο μέταλο, τις επικαθήσεις που μπορεί να σχηματίσει, την απορροφητικότητά του σε νερό, κλπ. Όλα αυτά καμιά σχέση δεν έχουν με το ιξώδες του λαδιού. Προφανώς τα συνθετικά λάδια μπορούν να ανταπεξέλθουν καλύτερα σε αυτές τις δοκιμές από τα απλά ορυκτέλαια.
Επομένως, συμβουλή μου: Βάλτε ό,τι λέει ο κατασκευαστής σε ιξώδες (SAE) και κοιτάξτε το λάδι που βάζετε να πληροί τις προδιαγραφές (τουλάχιστον) API SL / ACEA A3. Δηλ. αν ένα ημισυνθετικό είναι SL τότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για 15 000 χλμ. στην Κορολίτσα σας...
Υ.Γ. Συγγνώμη για το μακροσκελές μήνυμα.
|