Ακριβώς πέντε χρόνια μετά την αποκάλυψη του πρωτοτύπου FT-1, η Toyota παρουσίασε μία ολοκαίνουργια Supra, η οποία θα συνεχίσει το θρύλο του προηγούμενου μοντέλου.
Ήταν μια μακρά περίοδος κύησης, αλλά δηλώνουμε πως η πέμπτη γενιά Supra (με κωδικό A90) αξίζει την αναμονή. Μέχρι τώρα έχετε δει το σχήμα και τις αναλογίες του μοντέλου από τις αναρίθμητες διαρροές φωτογραφιών και τα επίσημα teaser, οπότε εμείς θα επικεντρωθούμε στα σημεία που δεν έχουν γίνει γνωστά.
Οι επιδράσεις από το πρωτότυπο “FT-1” είναι προφανείς στο εξωτερικό, καθώς η Supra έχει πολύ δυναμική εμφάνιση. Το εσωτερικό, ωστόσο, έχει ένα πολλά στοιχεία από την BMW Ζ4 με την οποία μοιράζεται την πλατφόρμα. Σίγουρα, μια καμπίνα εμπνευσμένη από το FT-1 Concept θα ήταν πιο εντυπωσιακή αλλά η υλοποίηση του θα την έκανε πολύ ακριβή.
Η Supra είναι ως τώρα το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής της Toyota με 0-100 σε 4,3” δευτερόλεπτα. Καρδιά του μοντέλου αποτελεί ο υπερτροφοδοτούμενος εξακύλινδρος κινητήρας 3000 κ.εκ. με στροβιλοσυμπιεστή BMW που αποδίδει 340 ίπποους με ροπή 500 Nm.
Το μοτέρ συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, με paddles στο τιμόνι και τελική ταχύτητα, που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ.
Η Toyota (με την βοήθεια της Gazoo Racing) υπόσχεται πως η Supra θα προσφέρει: “Ένα συναρπαστικό μείγμα ισχύος, ακρίβειας και ευελιξίας”, χάρη στο σχεδιασμό και τις ρυθμίσεις της πίσω ανάρτησης, του χαμηλού κέντρου βάρους και της 50:50 κατανομής βάρους.
Δύο προγράμματα οδήγησης είναι προεπιλεγμένα και διαθέσιμα για τον οδηγό της Supra, κανονικό και Sport. Το τελευταίο μειώνει την παρέμβαση των λειτουργιών ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, κάνει άμεση την απόκριση στο γκάζι και αυξάνει το βάρος στο σύστημα διεύθυνσης. Επίσης, οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται πιο γρήγορα και ενισχύει τον ήχο εξάτμισης.
Μιλώντας για το ενεργό διαφορικό, χρησιμοποιεί ηλεκτρικό μοτέρ και συμπλέκτες πολλαπλών πλακών για καλύτερο έλεγχο λειτουργίας και αντοχή.
Μεταβάλλει τη κατανομή ροπής μεταξύ των πίσω τροχών στις στροφές με επιτάχυνση και επιβράδυνση και εξασφαλίζει επίσης ουδέτερες αντιδράσεις μειώνοντας τόσο την υποστροφή όσο και την υπερστροφή, σύμφωνα με την Toyota.
Η Supra διαθέτει εμπρός ανάρτηση με αμορτισέρ και ελατήρια και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, που λέγεται ότι ευνοούν τον ακριβή χειρισμό και την ποιότητα οδήγησης.
Οι τροχοί της είναι από κράμα αλουμινίου (σφυρήλατο) 19 ιντσών, ως πρότυπο με ελαστικά Michelin Pilot Super Sport μεγέθους 255/35 R19 μπροστά και 275/35 R19 πίσω.
Πέρασαν 17 ολόκληρα χρόνια, ωστόσο έφτασε η ώρα που ο θρύλος της Toyota επιστρέφει για να μας θυμίσει το 2000GT και να προκαλέσει καρδιοχτύπια, βγάζοντας τον γκαζιάρη που κρύβουμε μέσα μας. Η πέμπτη γενιά του εμβληματικού μοντέλου, το Toyota Supra GR παρουσιάστηκε στην έκθεση του Ντιτρόιτ, μαζί και όλα τα υπερσύγχρονα χαρακτηριστικά με τα οποία σχεδιάστηκε. Με έναν 6-κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, κοινό με εκείνον που εξέλιξε η BMW αλλά προσαρμόστηκε από την Toyota, με 340 ίππους, με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και με αισθητική που ακολουθεί τις καταβολές του.
Όσο για τη χρήση και τα εσωτερικά του χαρακτηρστικά; Μπροστά από τον οδηγό θα δεσπόζει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 8.8 ιντσών, μία οθόνη 8.8 ιντσών που θα χρησιμοποιείται για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και με στοιχεία που κάνουν τη Supra να μοιάζει με... ξαδερφάκι της BMW Z4.
Το μοντέλο θα κυκλοφορήσει στα τέλη του καλοκαιριού, σε τρεις εκδόσεις, το βασικό μοντέλο 3.0, το 3.0 Premium και το 3.0 Launch Edition. Σύμφωνα με την Toyota, μόλις 900 Supra θα φτάσουν στην Ευρώπη κατά τον πρώτο χρόνο παραγωγής με τους πρώτους αγοραστές να απολαμβάνουν και ειδικών προνομίων. Αρκεί βέβαια, να δώσουν τα 43.000 ευρώ που χρειάζονται για να το αγοράσουν.
Η κυκλοφορία της νέας γενιάς του κορυφαίου σπορ μοντέλου της Toyota, της Supra, πρέπει να είναι από τις μεγαλύτερες σε διάρκεια παγκοσμίως. Όχι μόνο γιατί η άμεση προκάτοχός της, αυτή της 4ης γενιάς, έχει σταματήσει να παράγεται από το 2002 αλλά και γιατί οι φήμες, οι διαρροές και τα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα έδιναν και έπαιρναν εδώ και κάμποσα χρόνια.
Πλέον οι Ιάπωνες έδωσαν ένα τέλος στην αναμονή παρουσιάζοντας την ολοκαίνουργια, 5η κατά σειρά γενιά της Supra στο Ντιτρόιτ και την έκθεσή του, ενώ σε ότι αφορά την εμφάνισή της προσπάθησαν να συνδυάσουν στοιχεία τόσο από την αμέσως προηγούμενη όσο και από το πιο εμβληματικό, σπάνιο και πανάκριβο σπορ μοντέλο στην ιστορία της μάρκας.
Φυσικά ο λόγος για το 2000GT, από το οποίο προέρχεται το μακρύ καπό και η double bubble οροφή. Αυτή με τα διπλά εξογκώματα δηλαδή, που πέρα από το στυλ κολακεύει και την αεροδυναμική μιας και με τον τρόπο αυτό μειώνεται η μετωπική επιφάνεια χωρίς να περιορίζεται ο «αέρας» για τα κεφάλια οδηγού και συνοδηγού. Αν συνέβαινε το τελευταίο σίγουρα θα δημιουργούσε αίσθηση κλειστοφοβίας μιας και το συνολικό ύψος δεν ξεπερνά τα 1,29 μέτρα. Στην προηγούμενη γενιά παραπέμπει το αρκούντως επιθετικό εμπρός μέρος, καθώς και το πίσω που μπορεί να μη διαθέτει «φτερούγα» αλλά έχει ένα εξίσου χαρακτηριστικό σπόιλερ.
Πάντως στην όλη δυναμική εικόνα της Supra, που πάντως έχει πάνω της έντονα το ιαπωνικό στοιχείο, συμβάλλουν και οι μικρές της εξωτερικές διαστάσεις μιας και το μήκος της είναι μόλις 4,38 μέτρα. Ακόμα πιο εντυπωσιακό νούμερο είναι αυτό του μεταξονίου, που με 2,47 μέτρα είναι κατά 10 ολόκληρα εκατοστά πιο μικρό από αυτό του βασικού σπορ μοντέλου της μάρκας, του GT86. Η επιλογή αυτή έγινε και για χάρη της ευελιξίας και της αμεσότητας των αντιδράσεων, κάτι που ισχύει και για την εξίσου, 50:50, κατανομή του συνολικού βάρους των 1.570 κιλών στους δύο άξονες.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Supra είναι αυστηρά διθέσια και αυτό πρέπει να αποδοθεί στην από κοινού εξέλιξή της με τη BMW Z4, με την οποία μοιράζεται πλαίσιο και πολλά άλλα. Πάντως οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν και άνεση και πολυτέλεια, ενώ η διαμόρφωση του εσωτερικού είναι εμπνευσμένη από μονοθέσια. Αγωνιστικά και μη, με αποτέλεσμα ο χώρος που αντιστοιχεί στον οδηγό να είναι οριοθετημένος και αυτός να έχει στην διάθεσή του τόσο HUD (Head Up Display) όσο και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 8,8 ιντσών. Αντίστοιχο μέγεθος έχει και οθόνη της κεντρικής κονσόλας, ενώ η όλη εικόνα ολοκληρώνεται από τα πολύ καλά σπορ καθίσματα.
Για την αρχή και για την Ευρώπη νέα Supra θα εφοδιάζεται από έναν εξακύλινδρο σε σειρά 3.000 κυβικών, προέλευσης BMW, ο οποίος αποδίδει 340 ίππους και 500 Nm, συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και φυσικά κινεί τους πίσω τροχούς. Με τη χρήση launch control το 0-100 χλμ./ ώρα έρχεται σε μόλις 4,3 δεύτερα.
Πάντως για τη GR Supra -αυτή είναι η επίσημη ονομασία της μιας και θα είναι και το πρώτο παγκόσμιο σπορ μοντέλο παραγωγής της Gazoo Racing- υπάρχουν διαθέσιμα και τετρακύλινδρα σύνολα 2.000 κυβικών και 197 και 258 ίππους που κάποια στιγμή θα έρθουν και στην Ευρώπη.
Για τη Γηραιά Ήπειρο πάντως και για τον πρώτο χρόνο -οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν προς τα τέλη του καλοκαιριού- έχουν προγραμματιστεί 900 νέες Supra -θα κατασκευάζονται στο Γκρατς της Αυστρίας από την Magna Steyr παράλληλα με τη BMW Z4- καθώς και 90 μονάδες από την φουλ εξτρά ειδικά έκδοση Α90. Οι οποίες έχουν όλες πουληθεί.
Μερικα βιντεος :
https://youtu.be/53ouG1S5CG4 και
https://youtu.be/4-BXpnAM0PQ
ΠΗΓEΣ :
https://www.msn.com/el-gr/autos/news...eos/ar-BBSeV9O
https://www.msn.com/el-gr/autos/news...mage=BBSmwyF|3
https://www.msn.com/el-gr/autos/news...mage=BBSgNzz|2