Καλωσήλθατε στα CorollaClub Forums.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! . H εγγραφή σας στην online κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να κατεβάσετε αρχεία, φωτογραφίες και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας.. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη, Γίνε και εσύ μέλος του CorollaClub Forums σήμερα!
Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλώ επικοινωνείστε μαζί μας.
|
Καλώς ορίσατε στο φόρουμ μας !!!
TOYOTA COROLLA T-SPORT 2002> |
|
|
|
Re: TS FORUM 2 |
|
17-05-05, 16:23
|
Μέλος
|
|
Εγγραφή: 15-11-2003
Περιοχή:
Λαγονήσι
Μηνύματα: 184
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Re: TS FORUM 2
Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από leon74";p="
Παιδιά, να ξεκαθαρίσουμε κάτι για τα λάδια...
Το SAE standard (π.χ. 10W-40) δεν είναι δείκτης ποιότητας του λαδιού αλλά δείκτης ιξώδους, δηλαδή πόσο εύκολα ρέει το λάδι. Τα λάδια αυτά λέγονται "multigrade" γιατί έχουν την ιδιότητα να μην αυξάνουν πολύ ο ιξώδες το χειμώνα (οπότε δεν μπορεί να ξεκινήσει η μηχανή) και να μην μειώνουν πολύ το ιξώδες σε υψηλή θερμοκρασία (100οC) οπότε χάνουν την αποτελεσματικότητά τους.
Για παράδειγμα: Το 10W-40 με το 5W-40 έχουν μοναδική διαφορά ότι το πεντάρι έχει το ίδιο ιξώδες με το δεκάρι στους -25οC αντί με τους -20οC, οπότε μπορεί ο κινητήρας να ξεκινήσει το ίδιο εύκολα στους -25 αντί με τους -10. Αλλά, σε θερμοκρασία λειτουργίας (90-100οC) έχουν ακριβώς την ίδια απόδοση.
Σε ό,τι αφορά το SAE λοιπόν κάνουμε ό,τι λέει ο κατασκευαστής χωρίς απόκλιση. Μπορούμε βέβαια στην τιμή W να κατεβούμε αλλά αυτό αυξάνει το κόστος χωρίς να υπάρχει καμιά απολύτως ανάγκη.
Η ποιότητα του λαδιού δίνεται από το API Standard και από το ACEA Standard. Το τελευταίο API είναι το SM που εκδόθηκε το 2004 και το τελευταίο ACEA είναι το Α3. Τα προηγούμενα API είναι τα SL, SJ,... μέχρι το SA (βασικά πριν από το SJ δεν υπάρχουν λάδια σήμερα). Οι δείκτες αυτοί ποιότητας δείχνουν τη συνάφεια και την οξύτητα του λαδιού στο μέταλο, τις επικαθήσεις που μπορεί να σχηματίσει, την απορροφητικότητά του σε νερό, κλπ. Όλα αυτά καμιά σχέση δεν έχουν με το ιξώδες του λαδιού. Προφανώς τα συνθετικά λάδια μπορούν να ανταπεξέλθουν καλύτερα σε αυτές τις δοκιμές από τα απλά ορυκτέλαια.
Επομένως, συμβουλή μου: Βάλτε ό,τι λέει ο κατασκευαστής σε ιξώδες (SAE) και κοιτάξτε το λάδι που βάζετε να πληροί τις προδιαγραφές (τουλάχιστον) API SL / ACEA A3. Δηλ. αν ένα ημισυνθετικό είναι SL τότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για 15 000 χλμ. στην Κορολίτσα σας...
Υ.Γ. Συγγνώμη για το μακροσκελές μήνυμα.
|
Σωστά.
Μόνο που αυτό δε σημαίνει ότι 2 λάδια 10W - 40 είναι τα ίδια. Έχουν διαφορές.
καλό θα ήταν να είχαμε τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του (καμπύλη) για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.
|
|
Re: TS FORUM 2 |
|
17-05-05, 17:00
|
|
Κυριλέ Μέλος
|
|
Εγγραφή: 22-03-2004
Μηνύματα: 274
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Re: TS FORUM 2
Θα χρειαζόμασταν την καμπύλη μεταβολής του ιξώδους με τη θερμοκρασία για να βγάλουμε τι συμπεράσματα?
|
|
Re: TS FORUM 2 |
|
17-05-05, 17:49
|
Μέλος
|
|
Εγγραφή: 15-11-2003
Περιοχή:
Λαγονήσι
Μηνύματα: 184
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Re: TS FORUM 2
Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από leon74";p="
Θα χρειαζόμασταν την καμπύλη μεταβολής του ιξώδους με τη θερμοκρασία για να βγάλουμε τι συμπεράσματα?
|
ΟΚ, την καμπύλη δεν τη χρειαζόμαστε.
Αλλά καλό θα ήταν να είχαμε τις τιμές του ιξώδους του κάθε λαδιού στους -18 και στους 100 βαθμούς.
Όλα τα λάδια, προκειμένου να χαρακτηριστεί το grade τους έχουν κάποιο ιξώδες το οποίο μετριέται. Αν για παράδειγμα είναι μέσα σε κάποιο range 12 - 16 τότε χαρακτηρίζεται ως 40αρι στους 100 και αν είναι 3-5 στους -18 τότε χαρακτηρίζεται 10 (τα νούμερα τυχαία).
Επομένως, έχουμε ένα λάδι με ιξώδες 4,8 χαμηλά και 12,5 ψηλά που έιναι 10W-40. Και ένα με ιξώδες 3,1 και 15,7 αντίστοιχα. Και αυτό 10W-40 είναι. Αλλά είναι διαφορετικά (ΟΚ λίγο).
Θα προτιμούσα το 2ο λάδι γιατί το θέλω πιο λεπτό στο κρύο και πιο χοντρό στα ζεστά.
Σωστά ή λέω αρλούμπες;
|
|
Re: TS FORUM 2 |
|
17-05-05, 18:20
|
|
Κυριλέ Μέλος
|
|
Εγγραφή: 22-03-2004
Μηνύματα: 274
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Re: TS FORUM 2
Σωστά τα λες, υπάρχει ένα (μικρό) εύρος για το χαρακτηρισμό της κάθε τάξης (grade) του λαδιού.
Αλλά οι διαφορές είναι διαφορές ΙΞΩΔΟΥΣ σε συνάρτηση με τη θερμοκρασία και όχι διαφορές αντοχής σε διατμητικές τάσεις, λιπαντικότητας, αντοχής στην οξείδωση, αντοχής σις επικαθίσεις ή διάρκειας ζωής ...
Με άλλα λόγια το ιξώδες χαρακτηρίζει μόνο την αντίσταση του λαδιού στη ροή και τίποτα άλλο (και κυρίως σε χαρακτηρίζει την ποιότητα του λαδιού)!
Αν βάλεις ελαιόλαδο στον κινητήρα θα τον πάρεις στα χέρια σε 5 λεπτά όχι επειδή το λάδι έχει μικρό ιξώδες αλλά επειδή δεν αντέχει στις διατμητικές τάσεις στο κουζινέτο του στροφαλοφόρου και γίνεται νεράκι...
Συμπέρασμα: Το να κοιτάμε το ιξώδες για να χαρακτηρίσουμε την ποιότητα του λαδιού είναι σα να κοιτάς πόσο μεγάλο είναι ένα αυτοκίνητο για να καταλάβεις πόσα άλογα βγάζει.
|
|
Re: TS FORUM 2 |
|
17-05-05, 18:33
|
Μέλος
|
|
Εγγραφή: 15-11-2003
Περιοχή:
Λαγονήσι
Μηνύματα: 184
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Re: TS FORUM 2
Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από leon74";p="
Σωστά τα λες, υπάρχει ένα (μικρό) εύρος για το χαρακτηρισμό της κάθε τάξης (grade) του λαδιού.
Αλλά οι διαφορές είναι διαφορές ΙΞΩΔΟΥΣ σε συνάρτηση με τη θερμοκρασία και όχι διαφορές αντοχής σε διατμητικές τάσεις, λιπαντικότητας, αντοχής στην οξείδωση, αντοχής σις επικαθίσεις ή διάρκειας ζωής ...
Με άλλα λόγια το ιξώδες χαρακτηρίζει μόνο την αντίσταση του λαδιού στη ροή και τίποτα άλλο (και κυρίως σε χαρακτηρίζει την ποιότητα του λαδιού)!
Αν βάλεις ελαιόλαδο στον κινητήρα θα τον πάρεις στα χέρια σε 5 λεπτά όχι επειδή το λάδι έχει μικρό ιξώδες αλλά επειδή δεν αντέχει στις διατμητικές τάσεις στο κουζινέτο του στροφαλοφόρου και γίνεται νεράκι...
Συμπέρασμα: Το να κοιτάμε το ιξώδες για να χαρακτηρίσουμε την ποιότητα του λαδιού είναι σα να κοιτάς πόσο μεγάλο είναι ένα αυτοκίνητο για να καταλάβεις πόσα άλογα βγάζει.
|
Τις άλλες πληροφορίες που λες που θα τις βρούμε ή δεν χρειάζονται;
Επομένως αν ο κατασκευαστής συστήνει πχ 10W-40, τότε όποιο και να βάλουμε θα είναι το ίδιο. Castrol, Aral, Mobil κλπ.
Έχουν όμως διαφορές απ' ότι ξέρω. Πώς επιλέγουμε το καλύτερο λοιπόν;
|
|
Re: TS FORUM 2 |
|
17-05-05, 18:40
|
|
|
Εγγραφή: 21-10-2003
Μηνύματα: 1.377
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Re: TS FORUM 2
Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από syele";p="
Επομένως αν ο κατασκευαστής συστήνει πχ 10W-40, τότε όποιο και να βάλουμε θα είναι το ίδιο. Castrol, Aral, Mobil κλπ.
Έχουν όμως διαφορές απ' ότι ξέρω. Πώς επιλέγουμε το καλύτερο λοιπόν;
|
Ελα ντε? Παντως εχω ακουσει απο πολλους τα καλυτερα για τα mobil 1 και τα motul. Το αντιθετο για τα bp...
|
|
Re: TS FORUM 2 |
|
17-05-05, 19:05
|
|
Κυριλέ Μέλος
|
|
Εγγραφή: 22-03-2004
Μηνύματα: 274
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Re: TS FORUM 2
Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από "syele";p="
Τις άλλες πληροφορίες που λες που θα τις βρούμε ή δεν χρειάζονται;
Επομένως αν ο κατασκευαστής συστήνει πχ 10W-40, τότε όποιο και να βάλουμε θα είναι το ίδιο. Castrol, Aral, Mobil κλπ.
Έχουν όμως διαφορές απ' ότι ξέρω. Πώς επιλέγουμε το καλύτερο λοιπόν;
|
Επαναλαμβάνω: Η καλύτερη ποιότητα λαδιού αυτή τη στιγμή είναι η API* SM (Βγήκε το Νοέμβριο του 2004). Η προηγούμενη καλύτερη είναι η API SL. Όλα τα μπουκάλια λαδιού γράφουν με μικρά γράμματα στο πίσω μέρος τι ποιότητα API είναι.
Επίσης ποιότητα λαδιού είναι και η ένδειξη ACEA**. Η καλύτερη ποιότητα είναι η Α3 (ή Α4, Α5 - δεν έχουν διαφορά στην προστασία του κινητήρα) και η προηγούμενη είναι η Α2.
Περισσσότερες πληροφορίες π.χ. http://www.infineum.com/information/tables.html
* American Petroleum Institute
** Association of European Automotive Manufacturers
|
18-05-05, 14:39
|
Μέλος
|
|
Εγγραφή: 07-03-2004
Μηνύματα: 195
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
χελοοοοοουυυυυυυυυ
με χασατε???? ακομα μεσα η corollara.......στην καλυτερη περιπτωση θα ειναι ετοιμη την παρασκευη.....αρα 18 μερες τουλαχιστον
|
|
Re: TS FORUM 2 |
|
19-05-05, 19:08
|
|
|
|
Εγγραφή: 19-01-2005
Περιοχή:
ΑΘΗΝΑ-ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ
Ηλικία: 43
Μηνύματα: 394
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Re: TS FORUM 2
Παίδες help!!! yell yell Ποια θεωρείτε εσείς σοβαρή αντιπροσωπεία εδώ στο Athens να πάω το Κορολλάκι μου να ελέγξουν κάτι "θορύβους" ? (σασμάν,έχω αναφερθεί στο παρελθόν+κάποιους νέους..).Γιατί σ'αυτήν που είχα πάει δεν με αντιμετώπισαν όπως έπρεπε.. :x
__________________
Corolla TS '02
|
21-05-05, 18:45
|
|
|
Εγγραφή: 17-03-2004
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 221
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Να και οι πρώτες απώλειες.... σήμερα μετά από αρκετά σκισίματα στην Βουλιαγμένης (ας είναι καλά ο Astakos) παρέδωσε η μια ντίζα που μοχλού των ταχυτήτων... και έτσι όταν βάζω 2α είναι σα να μην βάζω ταχύτητα (η αίσθηση δηλαδή)... άντε από Δευτέρα στην Toyota...
|
Εργαλεία Θεμάτων |
|
Τρόποι εμφάνισης |
Αλλαγή σε γραμμικό τρόπο
|
Δικαιώματα - Επιλογές
|
Δεν Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δεν Μπορείτε να απαντήσετε
Δεν Μπορείτε να ανεβάσετε συνημμένα αρχεία
Δεν Μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
|
|
|
Παρόμοια Θέματα
|
Θέμα |
Δημιουργός |
Forum |
Απαντήσεις |
Τελευταίο Μήνυμα |
Ts Forum -4- |
DjBac |
TOYOTA COROLLA T-SPORT |
942 |
22-07-16 20:12 |
Νέο Forum |
george1973 |
ΕΔΩ ΘΕΣΣΑΛΙΑ |
0 |
31-08-10 13:44 |
Νέο forum |
george1973 |
ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ |
0 |
17-07-10 13:50 |
Ke 30 Forum -3- |
GEORGIOS_XYNOS |
TOYOTA COROLLA KE30 |
550 |
14-04-10 23:14 |
Ke 30 Forum -2- |
DjBac |
TOYOTA COROLLA KE30 |
1211 |
09-01-07 16:47 |
Page generated in 0,16910791 seconds (79,64% PHP - 20,36% MySQL) with 43 queries
|
Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 18:53. Συνολικές Εμφανίσεις: |
|
|