Καλωσήλθατε στα CorollaClub Forums.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! . H εγγραφή σας στην online κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να κατεβάσετε αρχεία, φωτογραφίες και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας.. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη, Γίνε και εσύ μέλος του CorollaClub Forums σήμερα!
Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλώ επικοινωνείστε μαζί μας.
|
Καλώς ορίσατε στο φόρουμ μας !!!
OFF TOPIC Εδώ μπορείτε να γράφετε ό,τι θέλετε!! Από ειδήσεις μέχρι τι φαγητό έχετε σπίτι! |
|
|
|
Ερχεται νέα απόσυρση : Φορολογικά κίνητρα και επιδοτήσεις για καθαρά ΙΧ |
|
28-09-19, 02:50
|
Μικρό Μέλος
|
|
Εγγραφή: 29-09-2018
Μηνύματα: 85
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Ερχεται νέα απόσυρση : Φορολογικά κίνητρα και επιδοτήσεις για καθαρά ΙΧ
Το Βήμα αποκαλύπτει τις προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι του υπουργείου Μεταφορών το οποίο έχει στόχο να προχωρήσει σε μια μαζική αντικατάσταση του στόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους – Ποια τα κίνητρα, τι θα ισχύσει με φόρους, τέλη κυκλοφορίας
Κίνητρα για την αντικατάσταση των αυτοκινήτων παλαιάς ρυπαντικής τεχνολογίας και την αγορά καινούργιων φιλικών προς το περιβάλλον εξετάζει η κυβέρνηση. Συγκεκριμένα εξετάζεται η «κινητροδρόμηση αγοράς νέων αυτοκινήτων» (όπως την ονομάζουν στην κυβέρνηση) σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών και με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Οικονομικών. Η κυβέρνηση προωθεί συγκεκριμένα την αντικατάσταση του στόλου των ΙΧ αυτοκινήτων πριμοδοτώντας όσους θέλουν να αποκτήσουν καινούργιο, αφού, όπως αναφέρει ο αρμόδιος επί των Μεταφορών υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να προσαρμόσει τα τέλη κυκλοφορίας με τους ρύπους των αυτοκινήτων. Οσους περισσότερους ρύπους εκπέμπει ένα αυτοκίνητο, τόσο αυξημένα τέλη κυκλοφορίας θα έχει.
Οι κ.κ. Καραμανλής και Χρ. Σταϊκούρας πρόκειται να συναντηθούν αυτή την εβδομάδα για να εξετάσουν από κοινού τα κίνητρα για την αντικατάσταση των παλιών αυτοκινήτων και της αγοράς νέων φιλικών προς το περιβάλλον. Το υπουργείο Μεταφορών απέστειλε προτάσεις για τα κίνητρα, που περιλαμβάνουν μείωση της φορολογίας και επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Με τη σημείωση ότι ενώ στην Ευρώπη ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι 4-5 χρόνια, στη χώρα μας ξεπερνά τα 12 έτη.
Παράλληλα το υπουργείο Μεταφορών προτείνει κίνητρα για την εισαγωγή φτηνών και ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ολόκληρη η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλάζει με νομοσχέδιο που έρχεται προς ψήφιση στη Βουλή.
Το νέο μέτρο της αγοράς αυτοκινήτων με μειωμένους ρύπους δεν θα έχει καμία σχέση με τα παλαιότερα μέτρα προηγούμενων κυβερνήσεων που ακολουθούσαν τη μέθοδο της απόσυρσης, αφού η τωρινή κυβέρνηση, για να ενθαρρύνει τους πολίτες στην αγορά νέων οχημάτων, προβάλλει τη μείωση της φορολογίας και την επιδότηση από τα κοινοτικά κονδύλια, η οποία όμως θα πρέπει να συμφωνηθεί και με τους θεσμούς.
Το θέμα των ρύπων (στο πλαίσιο της συζήτησης για την κλιματική αλλαγή) βρέθηκε στο επίκεντρο την Παρασκευή, στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών στις Βρυξέλλες, κατά το οποίο αποφασίστηκε να υπάρξουν επείγοντα μέτρα και άμεσες πολιτικές ώστε να μειωθούν οι ρύποι που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα. Η Γερμανία παρουσίασε ολόκληρο σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων.
Μείωση των ρύπων
Ο υπουργός Μεταφορών επιβεβαίωσε την πρόθεση της κυβέρνησης να δοθούν κίνητρα (φορολογικά και άλλα) ώστε να αντικατασταθούν τα παλαιά ΙΧ με καινούργια και δήλωσε στο «Βήμα» πως «κατά την πρόσφατη συνεδρίαση των υπουργών Μεταφορών της ΕΕ επαναλήφθηκε η ανάγκη να προωθηθούν άμεσα όλες οι πολιτικές που αποσκοπούν στη σταδιακή μείωση των ρύπων. Λαμβάνοντας υπΆ όψιν ότι αυτήν τη στιγμή το 60% της παγκόσμιας ρύπανσης οφείλεται στα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, αλλά και το γεγονός ότι στη χώρα μας ο μέσος όρος ηλικίας των κυκλοφορούντων ΙΧ είναι σχεδόν διπλάσιος από τον ευρωπαϊκό, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στο να προχωρήσει άμεσα στην παροχή κινήτρων για την αντικατάσταση του στόλου των αυτοκινήτων με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως επιτάσσει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Οι κίνδυνοι από την εκπομπή ρύπων στην ατμόσφαιρα είναι μεγάλοι και δεν είναι δυνατόν να μένουμε απαθείς».
https://www.tovima.gr/2019/09/23/fin...ia-kathara-ix/
|
|
|
|
28-09-19, 03:06
|
Μικρό Μέλος
|
|
Εγγραφή: 29-09-2018
Μηνύματα: 85
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Γερμανία: 54 δις, με κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Σύμφωνα λοιπόν με όσα εξήγγειλε η Γερμανίδα Καγκελάριος, θα τεθούν σε ισχύ νέα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κοστίζουν έως και 40.000 ευρώ, ώστε να ωθήσει ακόμη περισσότερους αγοραστές στο να τα επιλέξουν.
Παράλληλα, από το 2023 και μετά θα ισχύσουν μέτρα που στοχεύουν στο να καταστήσουν ασύμφορη την κατοχή οχημάτων με υψηλές εκπομπές ρύπων, όπως για παράδειγμα η καταβολή υψηλότερου αντίτιμου διοδίων για τα μεγάλα φορτηγά, η αύξηση της φορολογίας στα περισσότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα, καθώς και η αύξηση των τιμών σε βενζίνη και diesel.
Εκτός από τα παραπάνω, η Γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε επίσης ότι θα αυξηθούν οι φόροι στις αεροπορικές εταιρείες, θα βελτιστοποιηθούν με πιο οικολογικό πρόσημο οι υποδομές των μεταφορών με τρένα, ενώ νέα κίνητρα θα δοθούν και για την ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών.
Οι Γερμανοί θέλουν μέχρι το 2030 οι εκπομπές CO2 να μειωθούν έως και κατά 55% συγκριτικά με αυτές του 1990, αν και αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο -30% έναντι στόχου -40% που έχει τεθεί μέχρι το 2020.
https://www.cna.gr/world/germania-54...n-aytokiniton/
|
|
|
|
30-09-19, 01:04
|
Μικρό Μέλος
|
|
Εγγραφή: 29-09-2018
Μηνύματα: 85
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Δωρέαν διόδια, πάρκινγκ και χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας - Το σχέδιο του ΥΠΕΝ για τα ηλεκτροκίνητα ΙΧ
Δωρεάν στάθμευση και διέλευση από τα διόδια για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, περιλαμβάνονται στα κίνητρα που εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών προωθεί και φορολογικά κίνητρα (εκπτώσεις στα τέλη ταξινόμησης, κυκλοφορίας κ.ά.), ενώ με την ανάπτυξη της αγοράς οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων θα έχουν όφελος και από τη συμμετοχή τους στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, πουλώντας ρεύμα στο δίκτυο τις ώρες αιχμής (αποφορτίζοντας τις μπαταρίες τους) και αγοράζοντας (φορτίζοντας τη μπαταρία) τις ώρες χαμηλής ζήτησης που οι τιμές είναι φθηνότερες.
Εκτός από τα ΙΧ, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα δώσει έμφαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και στα επαγγελματικά αυτοκίνητα (ταξί και εταιρικά οχήματα) που διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα και το όφελος από τον περιορισμό της ρύπανσης είναι μεγαλύτερο.
Το πλάνο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, όπως επισήμανε η γενική γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, σε σχετική ημερίδα του ΚΑΠΕ (Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας), θα αποτυπωθεί στο αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως το τέλος του χρόνου. Οι στόχοι που θα περιλαμβάνονται σε αυτό θα είναι φιλόδοξοι αλλά πιο ρεαλιστικοί σε σχέση με το υπάρχον ΕΣΕΚ, οι προβλέψεις του οποίου θεωρούνται υπερβολικές. Συγκεκριμένα το ΕΣΕΚ που συνέταξε η προηγούμενη κυβέρνηση το 2018 θέτει ως στόχο το 2030 να κυκλοφορούν 600.000 ηλεκτροκίνητα ΙΧ ενώ πέρυσι πουλήθηκαν μόλις 315 (η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στο «στόλο» των κυκλοφορούντων είναι σήμερα μόλις 0,23%), ενώ -ανάλογα με τις εκτιμήσεις καθώς δεν υπάρχει επίσημη καταγραφή- τα σημεία φόρτισης σε όλη τη χώρα είναι λιγότερα από 140.
Στις αιτίες για τις χαμηλές επιδόσεις της χώρας τις οποίες θα επιχειρήσει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση- περιλαμβάνονται οι υψηλές τιμές αγοράς των αυτοκινήτων καθώς και η έλλειψη θεσμικού πλαισίου και υποδομών φόρτισης των αυτοκινήτων. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σκοπεύει να αξιοποιήσει κοινοτική χρηματοδότηση για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τομέας στον οποίο προβλέπεται να δημιουργηθούν νέες αγορές και ευκαιρίες για επιχειρήσεις και καταναλωτές, ενώ η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νέες προοπτικές και στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
Για παράδειγμα:
-Η φόρτιση του οχήματος θα μπορεί να γίνεται με χρεώσεις τύπου roaming κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, ένας οδηγός που έχει συμβόλαιο με την «Α» εταιρεία προμήθειας ρεύματος θα μπορεί να αγοράζει ενέργεια, εφόσον χρειάζεται, από φορτιστή της «Β».
-Η χρέωση του οδηγού μπορεί να γίνεται για την ενέργεια που αγόρασε ή/και για το χρόνο που χρησιμοποίησε τον φορτιστή.
-Οι χρεώσεις θα είναι διαφορετικές στη διάρκεια του 24ώρου ώστε να δίνονται κίνητρα φόρτισης των μπαταριών σε ώρες μη αιχμής. Η μαζική φόρτιση των αυτοκινήτων π.χ. νωρίς το βράδυ κατά τη χειμερινή περίοδο, οπότε αυξάνεται η ζήτηση ρεύματος λόγω θέρμανσης, είναι ανεπιθύμητη έως και επικίνδυνη για την ευστάθεια του δικτύου. Για την εφαρμογή πολυζωνικών τιμολογίων είναι προϋπόθεση η εγκατάσταση έξυπνων μετρητών.
-Οι κάτοχοι των αυτοκινήτων θα μπορούν να πωλούν ρεύμα στο δίκτυο κατά τις ώρες αιχμής, αποφορτίζοντας τις μπαταρίες τους και εξασφαλίζοντας πρόσθετο οικονομικό όφελος.
-Η φόρτιση των αυτοκινήτων θα μπορεί να γίνεται αποκλειστικά με ενέργεια που θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, με την αγορά των λεγόμενων πράσινων πιστοποιητικών.
Τέλος, για την εγκατάσταση φορτιστών στα σπίτια και ιδίως στις πολυκατοικίες θα χρειαστεί θεσμικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει τα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και τα θέματα ιδιοκτησίας, χρήσης των χώρων στάθμευσης κ.ά.
https://www.dikaiologitika.gr/eidhse...ektrokinita-ix
|
|
|
|
01-10-19, 01:01
|
Μικρό Μέλος
|
|
Εγγραφή: 29-09-2018
Μηνύματα: 85
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Επιχείρηση «καθαρά αυτοκίνητα»! Ποια είναι τα κίνητρα για την απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων
Στο τραπέζι οι προτάσεις για μειώσεις δασμών και φορολογικές ελαφρύνσεις για αγορά "καθαρών" αυτοκινήτων. Στόχο να αντικατασταθούν τα "σαπάκια" με νέα αυτοκίνητα, φιλικότερα προς το περιβάλλον. Κίνητρα για αγορά οχημάτων Euro 5 και Euro 6. Ανανέωση των στόλων των ταξί και των παλαιών λεωφορείων.
Η κυβέρνηση ανεβάζει στροφές προκειμένου να ανανεωθεί ο στόλος των ΙΧ αυτοκινήτων, των ταξί, ακόμη και των γερασμένων λεωφορείων, με ισχυρά κίνητρα που θα οδηγούν στη διευκόλυνση της αντικατάστασής τους με νέα αυτοκίνητα από τους ιδιοκτήτες. Η κεντρική ιδέα είναι η παροχή κινήτρων με μείωση των δασμών και φορολογικές ελαφρύνσεις για την αγορά καθαρών οχημάτων, είτε ηλεκτροκίνητων, είτε υβριδικών, είτε με αέριο.
Ολόκληρο το σχέδιο απόσυρσης παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων και αντικατάστασης με νέα φιλικά αυτοκίνητα προς το περιβάλλον συζητήθηκε την Παρασκευή στη σύσκεψη που είχε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Κώστας Καραμανλής με τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα.
“Κερδισμένοι οι πολίτες”
Το σχέδιο που παρουσιάζει σήμερα «Το Βήμα της Κυριακής» πήρε το «πράσινο φως» από τα συναρμόδια υπουργεία και περιλαμβάνει κίνητρα, όχι μόνο για την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων, αλλά και για την αγορά νέων. Η επόμενη κίνηση είναι να ζητηθεί η στήριξη από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το όλο εγχείρημα. Συνοδεύεται δε από τη σημείωση του κ. Καραμανλή προς τον κ. Σταϊκούρα ότι «το κράτος δεν χάνει έσοδα και κερδισμένοι είναι οι πολίτες». Εάν συμφωνήσουν και οι θεσμοί, τότε το πρόγραμμα μπορεί να ξεκινήσει από του χρόνου, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα για να ζωντανέψει ξανά και η αγορά αυτοκινήτου.
Η βασική ιδέα όπως διατυπώνεται στο σχετικό κείμενο είναι να δοθούν κίνητρα στην αγορά πιο νέων και φιλικών προς το περιβάλλον μεταχειρισμένων ΙΧ αυτοκίνητων από την Ευρωπαϊκή Ένωσή και να πριμοδοτηθούν τα καινούργια.
Η ηλεκτροκίνηση
Το 1/4 της παγκόσμιας ρύπανσης, όπως αναφέρεται στο σχέδιο προγράμματος τον υπουργείου Μεταφορών, οφείλεται στις μεταφορές. Το 70% της ρύπανσης που δημιουργείται από τις μεταφορές οφείλεται στην κυκλοφορία των ΙΧ αυτοκινήτων. Επομένως η πρωτοβουλία μας αυτή βρίσκεται σε άμεση συνέπεια με την πολίτικη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μια κλιματικά ουδέτερη Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2050.
Ο στόλος των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ΙΧ στην ΕΕ είναι κάτω τον 7%. Στην Ελλάδα είναι κάτω του 1%. Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον. Όμως τα ηλεκτροκίνητα οχήματα (ΙΧ ή και λεωφορεία) είναι ακόμη πολύ ακριβά και η αυτονομία τους περιορισμένη. Το υπουργείο από το 2014 έχει διαμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, πλην όμως οι υποδομές είναι ακόμη περιορισμένες λόγω τον μικρού αριθμού τέτοιων οχημάτων. Επομένως, σημειώνεται στο σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, «θα μπορούσαν να δοθούν φορολογικά κίνητρα την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά το αποτύπωμα θα είναι μικρό». Επομένως φορολογικά κίνητρα πρέπει να δοθούν και σε αυτοκίνητα υβριδικά, καθώς και σε νέα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο.
Μέσος όρος ζωής
Ο υπουργός Μεταφορών έδωσε στοιχεία για τον κύκλο ζωής των αυτοκινήτων στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. «Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, ο μέσος όρος αλλαγής (ζωής) ενός ΙΧ είναι 5-7 χρόνια κατά μέσο όρο στην ΕΕ. Στην Ελλάδα τα στοιχεία δεν είναι ξεκάθαρα, αλλά ο μέσος όρος είναι υπερδιπλάσιος αυτού της ΕΕ κατ παρουσίασε αυξητική τάση στα χρόνια της κρίσης. Χαρακτηριστικά μπορώ να αναφέρω ότι ένα ποσοστό της τάξης του 10% είναι ηλικίας άνω των 30 ετών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον και την οδική ασφάλεια» ανέφερε.
Θα ακολουθηθεί η πολιτική “ο ρυπαίνων πληρώνει”
Η κυβέρνηση αρχίζει συζήτηση με τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να βρεθεί ένα τρόπος (απαιτείται η έγκρισή τους) ώστε να δοθούν κίνητρα φορολογικά ή και οικονομικά στην αγορά νέων ΙΧ, ένα είδος απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων για αγορά καινούργιων ΙΧ. Μια σκέψη θα ήταν να πληρώνουν όσοι αγοράζουν καινούργια ΙΧ, μικρότερο τέλος ταξινόμησης κατά την εισαγωγή και ακόμη χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας. Έτσι ακολουθείται η πολιτική της ΕΕ η οποία υιοθετεί την αρχή “ ο ρυπαίνων πληρώνει”.
Και ανανέωση του στόλου των Ταξί
Τα περισσότερα ταξί είναι ξεπερασμένης τεχνολογίας, συνεπώς έπαυσαν να είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Τα κίνητρα που σκοπεύει να δώσει η κυβέρνηση για την αγορά νέων αντιρρυπαντικών ΙΧ αυτοκινήτων θα ισχύσουν (με κάποιες διαφοροποιήσεις) και για τα ταξί, καθώς και για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα.
Τι θα γίνει με τα λεωφορεία
Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός του Σπίρτζη «πραγματικό γονατογράφημα» χαρακτηρίστηκε, όχι μόνο από τη νέα κυβέρνηση αλλά και από την Ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών. Χρειαζόμαστε 700 λεωφορεία για Αθήνα – Θεσσαλονίκη ως το 2023. Εδώ μπορούμε να προμηθευτούμε το 1/3 σε ηλεκτροκίνητα και τα υπόλοιπα φιλικά προς το περιβάλλον ντιζελοκίνητα. Η ΕΤΕΠ έχει δώσει «πράσινο φως» για χρηματοδότηση. Ο νέος διαγωνισμός Θα γίνει εντός εξαμήνου.
Μείωση δασμών για τα οχήματα Euro 5 και Euro 6
Σήμερα η εισαγωγή ΙX από χώρες της ΕΕ είναι σχεδόν απαγορευτική. Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, βάζοντας τεχνικά και γραφειοκρατικά εμπόδια, σχεδόν απαγόρευσε την εισαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ με το πρόσχημα ότι έρχονται ΙΧ χαμηλής ποιότητας.
Η λογική ήταν «πονάει χέρι κόβει χέρι». Το κράτος, σημειώνεται στο πρόγραμμα, έχει εποπτικό χαρακτήρα. Πρέπει να εγγυηθεί ότι τα ΙΧ ή και άλλα οχήματα που έρχονται από χώρες της ΕΕ μπορούν να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους με ασφάλεια. Αυτή τη δουλειά κυρίως την κάνουν τα ΚΤΕΟ (ιδιωτικά και δημόσια).
Όμως σήμερα παρατηρούνται σε ορισμένες περιπτώσεις φαινόμενα πλημμελούς τεχνικού ελέγχου, αφού τόσο τα δημόσια όσο και τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν «κόβουν» λόγω τεχνικής βλάβης, δηλαδή ο μέσος όρος των απορριφθέντων οχημάτων είναι πολύ μικρότερος από τον μέσο όρο της ΕΕ.
Όπως σημειώνεται στην πρόταση του υπουργείου Μεταφορών προς το υπουργείο Οικονομικών: «Μειώνουμε τους δασμούς σε αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 5, Euro 6. Με αυτόν τον τρόπο ρίχνουμε τον μέσο όρο ηλικίας, γεγονός που επιφέρει θετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον και την οδική ασφάλεια, δίνουμε τη δυνατότητα επιλογής στον πολίτη μεταξύ νέου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας και παράλληλα αυξάνουμε τα έσοδα του κράτους.
Κάνουμε επίσης αυστηρούς ελέγχους σε όσους εμπόρους έχουν καταγγελθεί για παράνομες πρακτικές στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (εποπτικός ρόλος του κράτους). Σήμερα έχουμε ελάχιστους εκτελωνισμούς – εισαγωγές ΙΧ από την ΕΕ. ¶ρα λίγα έσοδα και παλαιό στόλο. Αυξάνουμε τους δασμούς για αυτοκίνητα ρυπογόνα και παλαιού τύπου, δημιουργώντας αντικίνητρα στην αγορά παλαιών μεταχειρισμένων και αποτρέπουμε να εισάγονται “σαπάκια” στην ελληνικά αγορά κατ κατΆ επέκταση στους ελληνικούς δρόμους».
Πηγή: Βήμα της Κυριακής
|
01-10-19, 19:09
|
|
Moderator
|
|
Εγγραφή: 18-07-2005
Περιοχή:
Athina
Μηνύματα: 7.857
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
καλησπέρα, δεν ξερουμε ακομα τι θα γινει και με τα πετρελαιοκινητα, εχει ακουστει οτι μαλλον θα γυρισουμε στα παλια, να απαγορευτουν δηλαδη στις μεγαλες πολεις τουλαχιστον οπως ισχυε παλιοτερα αλλα πλεον και σε μερικες χωρες της ΕΟΚ.
Οσον αφορα θα σκετα ηλεκτρικα που θα τα φορτιζουμε? σπιτι μας?
υπαρχουν κιολας μοντελα που να τα πουλανε στην Ελλαδα?
Μιλαμε για ΣΚΕΤΑ ηλεκτρικα οχι υβριδικα με βενζινοκινητηρες.
|
|
|
|
15-10-19, 02:04
|
Μικρό Μέλος
|
|
Εγγραφή: 29-09-2018
Μηνύματα: 85
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Γίνονται φθηνότερα τα εισαγόμενα πενταετίας
Γράφει:
Κυριάκος Πηλίδης
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, σε δηλώσεις του αποκάλυψε πως η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των δασμών των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με ηλικίας έως 5 ετών. Όπως είπε, θα μειωθεί το Τέλος Ταξινόμησης που καταβάλλουν οι έμποροι και οι ιδιώτες καταναλωτές για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με ηλικίες έως 5 έτη.
Με αυτό τον τρόπο θα σταματήσουν οι αθρόες εισαγωγές μεταχειρισμένων ρυπογόνων αυτοκινήτων με ηλικίες έως και 20 ετών. Παράλληλα, ο Καραμανλής τόνισε ότι θα υπάρχει πλήρες ιστορικό των αυτοκινήτων που εισάγονται ώστε να ανανεωθεί ο στόλος με πιο καθαρά και πιο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα.
Παράλληλα ξεκαθάρισε πως δεν θα υπάρξει καμία απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων, αλλά θα δοθούν κίνητρα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και την ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε: Ο στόχος είναι να φτάσουμε σιγά – σιγά και να αυξήσουμε την ηλεκτροκίνηση. Αυτό θέλει ένα μεταβατικό στάδιο και η αγορά αυτών των αυτοκινήτων είναι πάρα πολύ ακριβή και απαγορευτική για την πλειοψηφία των συμπολιτών μας.
Ξέρετε, είμαστε από τις ελάχιστες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση που έχουμε εξωφρενικούς δασμούς, δηλαδή φορολογία – επιβάρυνση στην εισαγωγή αυτοκινήτων.
Αγορά όμως αυτοκινήτου, όχι τα σαπάκια εικοσαετίας, που βλέπουμε στην αγορά, τα οποία δημιουργούν τεράστια προβλήματα και στα ΚΤΕΟ και έχουμε τεράστια ζητήματα. ¶ρα μιλάμε για αυτοκίνητα με πολύ χαμηλούς ρύπους, αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον για τα οποία εξετάζουμε τρόπους έτσι ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα να μειωθούν οι δασμοί.
Θα πρέπει να εξετάσουμε να δώσουμε κάποια κίνητρα αν μπορούμε – αυτό βέβαια πρέπει να γίνει σε απόλυτη συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών και σε απόλυτη συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση- να δώσουμε όπως παλιά κάποιου είδους κίνητρα για την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων,
Ο πλέον αρμόδιος είναι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτος και το Υπουργείο Οικονομικών, διότι για να δώσουμε μια ώθηση για να ανανεώσουμε και τον στόλο των Ι.Χ. και τον στόλο των λεωφορείων, πρέπει να δούμε πόσο θα μας κοστίσει αυτό.
https://www.autoblog.gr/2019/10/14/g...na-pentaetias/
|
|
|
|
06-11-19, 01:29
|
Μικρό Μέλος
|
|
Εγγραφή: 29-09-2018
Μηνύματα: 85
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Μειώνεται ο ΦΠΑ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Τα κίνητρα για φθηνότερα αυτοκίνητα, οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας
Το σχέδιο ανανέωσης του στόλου των οχημάτων με φιλικά στο περιβάλλον οχήματα. Διπλό πριμ σε κατηγορίες οχημάτων, τι θα γίνει με τέλη κυκλοφορίας, ΦΠΑ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μεταχειρισμένα
Οι κυβερνητικές παρεμβάσεις στον τομέα των αυτοκινήτων και των μοτοσυκλετών θα βασίζονται σε τρεις πυλώνες:
Μεταχειρισμένα: μείωση δασμών για εισαγωγή αυτοκινήτων Euro 5 και Euro 6 ηλικίας έως 5 ετών.
Καινούργια και καθαρά σε ρύπους αυτοκίνητα: Μείωση τελών κυκλοφορίας , ταξινόμηση έως και μηδενισμός του φόρου χρήσης.
Ηλεκτρικά - Υβριδικά: Στο 13% από 24% ο ΦΠΑ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και για δίκυκλα
Αναλυτικά, ειλημμένη απόφαση θεωρείται η μείωση του ΦΠΑ στο 13% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε να μειωθούν οι τιμές τους και να γίνουν πιο προσιτά για τους καταναλωτές.
Στόχος της κυβέρνησης είναι η καθολική μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α. από το 24% που είναι σήμερα στο 13%, για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δίκυκλα, προκειμένου να δοθεί αμέσως ένα ισχυρό κίνητρο για την αντικατάσταση του σημερινού στόλου. Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα του κλάδου το οποίο, αν ικανοποιηθεί αναμένεται να «λύσει τα χέρια» των οδηγών αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες και δωρεάν στάθμευση στο κέντρο της πόλεων.
Οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα έχουν σημαντική έκπτωση στα διόδια όλης της χώρας, ενώ θα εξακολουθούν να μην πληρώνουν ούτε τέλη κυκλοφορίας, ούτε φόρο πολυτελείας.
Τα εν λόγω κίνητρα εννοείται ότι θα ισχύσουν και για τις εταιρείες που διαθέτουν στόλους αυτοκινήτων, οι οποίες επιπλέον θα κινητροδοτηθούν με κατάργηση του φόρου χρήσης εταιρικών αυτοκινήτων από τα στελέχη τους και διευκόλυνση της φορολογικής απόσβεσης, είτε για την αγορά, είτε για τη μηνιαία μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το οικονομικό επιτελείο έχει αποφασίσει επίσης να γίνει προοδευτικός ο υπολογισμός του Τέλους Ταξινόμησης, ώστε να γίνει δικαιότερο το σύστημα και να μην χρειάζεται να εισάγονται καινούρια αυτοκίνητα με «φτωχό» εξοπλισμό.
Παράλληλα θα καταργηθούν οι υποκατηγορίες στην οδηγία ρύπων Euro 6, οπότε όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα εκτελωνίζονται με τον χαμηλό συντελεστή των καινούριων μειωμένο ανάλογα με την ηλικία αλλά και τα διανυθέντα χιλιόμετρα.
Στα αμέσως παλαιότερα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5 (1η άδεια κυκλοφορίας από 1η Ιανουαρίου 2011 έως και Αύγουστος 2015) επίσης θα μειωθούν οι δασμοί, καθώς η επιβάρυνση στο Τέλος Ταξινόμησης θα μειωθεί από το 200% στο 30% έως 50% με αποτέλεσμα οι δασμοί να μειωθούν πάρα πολύ.
Στα παλαιότερα αυτοκίνητα αναμένεται να υπάρξουν και οι μεγάλες επιβαρύνσεις στο Τέλος Ταξινόμησης.
Μεγάλες αλλαγές θα έχουμε και στα Τέλη Κυκλοφορίας 2021, καθώς από την 1η Μαρτίου αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το WLTP, που είναι το νέο πρότυπο μέτρησης εκπομπών CO2 το οποίο θα αυξήσει πάρα πολύ τις μέσες εκπομπές ρύπων όλων των αυτοκινήτων.
Πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών είναι να επιβαρυνθούν τα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα, ώστε οι ιδιοκτήτες τους να αναγκαστούν να τα αντικαταστήσουν με καινούρια ή μεταχειρισμένα με μικρές ηλικίες που θα τα αποκτήσουν φθηνότερα εξαιτίας των αλλαγών που θα πραγματοποιηθούν στο Τέλος Ταξινόμησης.
https://www.dikaiologitika.gr/eidhse...li-kykloforias
|
|
|
|
06-11-19, 07:34
|
|
Moderator
|
|
Εγγραφή: 18-07-2005
Περιοχή:
Athina
Μηνύματα: 7.857
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Καλημέρα, όταν λεει ηλεκτρικα? σκετα ηλεκτρικα δλδ όχι υβριδικα? εχει ηλεκτρικα στην Ελλαδα???
Όπως και να εχει θεωρω ψιχουλακια τα πλεονεκτήματα των κινητρων σε σχεση με το να εχεις ένα παλιοτερο αμαξι σε σχεση με καινουριο. Μονο από τις τιμες ανταλλακτικών, ότι εγω πχ στο παλιο τα κανω όλα μονος μου, κερδιζω πολλα λεφτα παραπανω. Γιαυτο και δεν το αλλαζω μεχρι να παθει μια πολύ σοβαρη ζημια και να μην συμφερει. Ένα καινουριο (εγω σκέφτομαι πχ τη νεα corolla) εχει πολύ ακριβη ασφαλεια, θελει σερβις στην αντιπροσωπεια, δεν τα κανεις μονος σου μετα, ανταλλακτικα μεταχ δεν εχει αν είναι εντελως καινουριο, ή αν εχει ελαχιστα και ακριβα και ιμιτασιόν μπορει και τιποτα σχεδόν. Λάστιχα πολυ ποιο ακριβα λογω μεγαλων διαστασεων. Δεν είναι το κοστος μονο τα τελη! Και 500 ευρω να μου τα εκαναν από τα 135 παλι με συμφερει η τουρμπορολλα μου...
Νομιζω λιγο πολύ πολυς κοσμος το βλεπει ετσι, οποτε θα πρεπει να προσπαθησουν σκληρα πολύ για να μας πεισουν…
Πχ ένα καλο κινητρο θα ηταν μειωση στα νεα αμαξια στις ασφαλειες στο μισο τουλάχιστον για 5 χρονια.
Και για μεταχ το πολύ μεχρι και 5 χρονων για παραπανω δεν είναι να παιρνεις μεταχειρισμενο με την καμια, για ευνόητους λογους.
Eπισης ένα παλιο καλοδιατηρημενο μπορει να είναι πολύ καλυτερο από ένα μεταχ λιγων χρονων, αλλα ποιος τα ελεγχει αυτά να μου πειτε!
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη NikiforosGT : 06-11-19 στις 07:41.
|
|
|
|
07-11-19, 01:20
|
Μικρό Μέλος
|
|
Εγγραφή: 29-09-2018
Μηνύματα: 85
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Κίνητρα... γιοκ για αγορά καινούργιων αυτοκινήτων - «Δώρα» αποκλειστικά για ηλεκτρικά
Δεν προβλέπεται να δοθούν κίνητρα για αγορά καινούργιων αυτοκινήτων βενζίνης ή πετρελαίου διαβεβαιώνει με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων.
Στην ανακοίνωσή του ο σύνδεσμος τονίζει πως θα δοθούν:
· Κίνητρα στην αγορά και στη χρήση αναμένεται να προσφερθούν μόνο στα αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών, άρα μόνο στα ηλεκτρικά, επαναφορτιζόμενα.
· Δεν αξιολογούνται μέτρα απόσυρσης και δεν σχεδιάζονται κίνητρα αγοράς για τις υπόλοιπες κατηγορίες αυτοκινήτων (βενζίνης ή πετρελαίου).
Παράλληλα:
· Η πολιτεία ενδέχεται να αφαιρέσει ορισμένες προσαυξήσεις στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, προκειμένου να εισαχθούν νεώτερα οχήματα, όμως παράλληλα θα θέσει αυστηρούς κανόνες για την προστασία του καταναλωτή και την πάταξη της λαθρεμπορίας (διασταυρώσεις ΦΠΑ κλπ).
https://www.dikaiologitika.gr/eidhse...-gia-ilektrika
|
|
|
|
08-05-20, 00:27
|
Μικρό Μέλος
|
|
Εγγραφή: 29-09-2018
Μηνύματα: 85
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Έρχεται απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων - Μπόνους για αγορά ηλεκτροκίνητων ΙΧ
Σύντομα αναμένεται να ανακοινωθεί το πακέτο της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση το οποίο θα περιλαμβάνει φοροκίνητρα, κυκλοφοριακά και τεχνολογικά κίνητρα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα ”TΑ ΝΕΑ”, στόχος είναι η σταδιακή απόσυρση των ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων και η μείωση των παλαιών βενζινοκίνητων, τουλάχιστον σε ό, τι αφορά τα μεγάλα αστικά κέντρα, με παράλληλη ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης προκειμένου να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος της ελαχιστοποίησης του αποτυπώματος του άνθρακα.
Τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος –Ενέργειας έχουν συγκροτήσει ειδική επιτροπή, η οποία επεξεργάζεται για τη σύνταξη σχεδίου νόμου που θα φτάσει στη Βουλή έως το τέλος Ιουνίου, με ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων, ρυθμίσεων και κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης. Βασική επιδίωξη όλων είναι έως το 2030, το 30% των οχημάτων (περίπου ένα στα τρία) που θα πωλούνται στην ελληνική αγορά να είναι pug-in υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά.
Τα κίνητρα
-Τα κίνητρα για τα ηλεκτρονικά ΙΧ
Τα κίνητρα που εξετάζονται για τα ηλεκτροκίνητα ΙΧ θα αφορούν την αγορά και τη χρήση τους.Τα αμιγώς οικονομικά κίνητρα θα προβλέπουν την επιδότηση του κόστους αγοράς τους, τη μείωση των τελών ταξινόμησης και χρήσης τους μέσω φορολογικών απαλλαγών (πλήρης από τέλη κυκλοφορίας), την εφαρμογή ειδικής τιμολογιακής πολιτικής στα προγράμματα ασφάλισης, τη πληρωμή μειωμένων τελών στα διόδια και την παροχή εκπτώσεων στις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις.Στα κίνητρα που θα αφορούν τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ άλλων εξετάζονται η καθημερινή και χωρίς περιορισμούς κυκλοφορία τους στα μεγάλα αστικά κέντρα, το ελεύθερο πάρκινγκ στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης των δήμων η καθιέρωση χαμηλών τιμολογίων ή φοροαπαλλαγών για τη φόρτιση τους σε ιδιωτικές επιχειρήσεις εκμετάλλευσης χώρων στάθμευσης κλπ.Τα κίνητρα αυτά θα διαφοροποιούνται ανάλογα με το αν παρέχονται για ιδιωτικής χρήσης, δημόσιας χρήσης, ταξί ή κρατικά ηλεκτρικά οχήματα.
-Τα κίνητρα για τα φορτηγά και τα ταξί
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί σε πρώτη φάση την ανανέωση του γερασμένου στόλου των επιβατών δημόσιας χρήσης οχημάτων και Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης έως 3,5 τόνους, παρέχοντας φορολογικά κίνητρα και επιδότηση αντικατάστασης για την αγορά νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων ή plug –in υβριδικών με εκπομπές ρύπων έως 50 γραμμ.CO2/χλμ.οχημάτων. Ενώ όσον αφορά τα ταξί, εξετάζεται η επιδότηση με ποσό 5.000 έως 8000 ευρώ της αγοράς νέου ηλεκτρικού οχήματος και της απόσυρσης από την κυκλοφορία του παλαιού το οποίο θα οδηγείται προς καταστροφή (σκραπ). Αυτό που συζητείται από την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή είναι εάν η απόσυρση των ρυπογόνων ταξί θα ξεκινήσει από τις 10 μεγαλύτερες πόλεις της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλος, Λάρισα, Ιωάννινα κλπ) ή θα εφαρμοστεί εξαρχής σε όλη την επικράτεια.
Σημεία φόρτισης
Για την καλύτερη πληροφόρηση και εξυπηρέτηση χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων , το υπουργείο Μεταφορών αναπτύσσει ειδικό μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι φορείς που δραστηριοποιούνται στην αγορά αυτή.Το Μητρώο μέσω της ειδικής εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα (application) θα παρέχει online στοιχεία στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως για τη διαθεσιμότητα των σημείων , τη τρέχουσα κατάσταση τους (ελεύθερο /κατειλημμένο) καθώς και δεδομένα που θα αφορούν τον τρόπο τιμολόγησης και πληρωμής κλπ. Όλες οι υποδομές φόρτισης θα υποστηρίζουν υποχρεωτικά τη δυνατότητα επικοινωνίας με τη συγκεκριμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα καθώς και με άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες για τη μετάδοση πληροφοριών σε εθνικό και σε υπερεθνικό επίπεδο.
Τα συνεργεία
Το νομοσχέδιο αυτό θα ρυθμίζει την αδειοδότηση και λειτουργία των συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα και την κατοχή άδειας ασκήσεως του επαγγέλματος του τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.
https://www.dikaiologitika.gr/eidhse...ktrokiniton-ix
|
Εργαλεία Θεμάτων |
|
Τρόποι εμφάνισης |
Υβριδικός τρόπος
|
Δικαιώματα - Επιλογές
|
Δεν Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δεν Μπορείτε να απαντήσετε
Δεν Μπορείτε να ανεβάσετε συνημμένα αρχεία
Δεν Μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία
|
|
|
Page generated in 0,28099990 seconds (88,75% PHP - 11,25% MySQL) with 41 queries
|
Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 04:24. Συνολικές Εμφανίσεις: |
|
|