Ανεξάρτητα από το ποιο από τα παραπάνω μοτέρ φοράτε (είτε ατμοσφαιρικό είτε turbo) και έχετε μετρητή αέρα/καυσίμου...
Τι
νούμερα βλέπετε στο όργανο, με
ΣΤΑΘΕΡΟ ΓΚΑΖΙ (απλό φορτίο πορείας και όχι επιτάχυνσης...) ?
(πχ. 3100rpm και 120km/h...ή...2100rpm και 80km/h). Εγώ βλέπω αναλογία 15.0 - 15.1. Θεωρείται ανησυχητικά "φτωχό"?
Στο υπόλοιπο φάσμα (πχ 1500-4000), με σταθερό γκάζι πάντα, είναι στο 14.8 - 14.9 (κατά μέσο όρο). Πιστεύω ότι είμαι ΟΚ.
Παραθέτω και αυτές τις παραγράφους που βρήκα:
Στο
http://www.safrtool.com/SAFR-AFR-values.asp
"CRUISING: 14 AFR
Most of the time you are driving your vehicle you will be within the state of CRUISING. This condition is the most wide open for customer preference based on two factors. If you prefer better GAS MILEAGE then run a leaner mixture. Most stock to slightly modified engines will run just fine at an
AFR of 15 and yield better MPG. If you prefer better PERFORMANCE then we suggest to run an AFR of 14 or even richer to around 13".
Επίσης στο:
http://www.autospeed.com/cms/article...-Ratios&A=1595
"Light-load cruise conditions permit the use of lean air/fuel ratios. Ratios of
15-16:1 can be used in engines with standard cams, while engines with hot cams will require a richer 14:1 air/fuel. If a specific lean cruise function is available, air/fuel ratios of
17 or 17.5:1 can be used, normally at the standard light-load ignition advance. However, running too lean a cruise mixture will cause the cat converter to overheat".
Ένα υπερ-πολύτιμο μέτρο σύγκρισης θα ήταν, να ξέρουμε τι μίγματα (με σταθερό γκάζι πορείας) δίνει η ΤΟΥΟΤΑ στα "απείραχτα" μοτέρ, για να προγραμματίζουμε και τα δικά μας, για μέγιστη εργοστασιακή οικονομία και αξιοπιστία.
Κάθε γνώμη-εμπειρία επί του θέματος...πολύτιμη για όλους!!!!!!!!!!