Καλωσήλθατε στα CorollaClub Forums.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! . H εγγραφή σας στην online κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να κατεβάσετε αρχεία, φωτογραφίες και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας.. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη, Γίνε και εσύ μέλος του CorollaClub Forums σήμερα!
Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλώ επικοινωνείστε μαζί μας.
|
Καλώς ορίσατε στο φόρουμ μας !!!
ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ |
|
|
|
Σωστή Πίεση Των Ελαστικών Το Α Και Το Ω |
|
08-03-06, 17:45
|
|
Administrator
|
|
Εγγραφή: 05-03-2004
Περιοχή:
αθηνα
Ηλικία: 43
Μηνύματα: 5.088
Ευχαρίστησε: 5
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 2 φορές σε 2 μηνύματα
|
|
Σωστή Πίεση Των Ελαστικών Το Α Και Το Ω
Για την ασφάλειά μας είναι σημαντικό τα ελαστικά μας να έχουν σωστή πίεση.
Όλο το φορτίο του αυτοκινήτου στηρίζεται πάνω σε τέσσερις επιφάνειες επαφής που έχουν, η κάθε μία, το μέγεθος μιας παλάμης. Το μέγεθος και το σχήμα αυτής της επιφάνειας επαφής εξαρτάται άμεσα από την πίεση του ελαστικού.
Τα λάστιχά μας δεν είναι εντελώς στεγανά. Υπάρχει μια απώλεια πίεσης περίπου 0,5 bar το χρόνο. Εάν αυτή δεν αποκατασταθεί έγκαιρα μπορεί να γίνει επικίνδυνη.
Η πίεση του ελαστικού είναι πάρα πολύ σημαντική γιατί σε κάθε περιστροφή του τροχού, το λάστιχο πιέζεται. Αυτή η πίεση ονομάζεται τόξο.
( εικόνα τόξο)
Εάν για μεγάλο χρονικό διάστημα κινούμαστε με μειωμένη πίεση το ελαστικό κινδυνεύει να αποκολληθεί. Αποκόλληση είναι η αποκοπή της ζώνης κύλισης, η οποία προκαλεί ένα απότομο κλατάρισμα και έχει ως αποτέλεσμα την καταστροφή του ελαστικού αλλά και την απώλεια ελέγχου του αυτοκινήτου μας.
(εικόνα αποκόλληση)
Η πίεση βέβαια παίζει σημαντικό ρόλο στη κατά μήκος πρόσφυση ειδικά τη στιγμή του φρεναρίσματος. Σε δοκιμή φρεναρίσματος από τα 90 χιλ/ώρα στα 70 χιλ/ώρα σε βρεγμένο δρόμο με πίεση μειωμένη κατά 1 bar η διαφορά απόστασης φρεναρίσματος σε σύγκριση με το αν είχαμε την κανονική πίεση είναι 4 μέτρα που αντιστοιχεί σε ένα αυτοκίνητο και αυτό μπορεί να τα αλλάξει όλα.
(εικόνα 4μετρα)
Όλοι έχουμε την απαίτηση από ένα ελαστικό να κατευθύνει τέλεια ένα αυτοκίνητο κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Δηλαδή να διατηρείται σταθερή η πορεία του αυτοκινήτου και να αναπτύσσονται σημαντικές εγκάρσιες δυνάμεις.
Σε μια στροφή για παράδειγμα μπαίνοντας σε μια πλατεία με 50 χιλ/ώρα η πλάγια δύναμη που αναπτύσσεται ισοδυναμεί με το βάρος του αυτοκινήτου.
Η πλάγια πρόσφυση εξαρτάται από το μέγεθος και το σχήμα της επιφάνειας επαφής και από την εγκάρσια ακαμψία του ελαστικού. Αυτοί οι παράγοντες είναι άμεσα συνδεδεμένοι με τη πίεση.
(εικόνα συμπεριφορά)
Με λάστιχα που έχουν μειωμένη πίεση κατά 1 bar μειώνεται η δυνατότητα του αυτοκινήτου να διατηρήσει τη πορεία του.
Σε μεγαλύτερες ταχύτητες λόγω του ότι έχουμε υπερβολικές απαιτήσεις από τα λάστιχα το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί και εκτός δρόμου.
Για αυτό το λόγω πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να ελέγχουμε τη πίεση των ελαστικών μας, την οποία μπορούμε να συμβουλευτούμε από τους πίνακες πιέσεων που υπάρχουν στα πρατήρια και στα βουλκανιζατέρ.
Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι πολλές φορές οι πιέσεις είναι διαφορετικές μεταξύ των μπροστινών και των πίσω ελαστικών. Για την ασφάλειά μας πρέπει να τοποθετούμε πάντα τα καινούργια ή λιγότερο φθαρμένα λάστιχα στους πίσω τροχούς και να ακολουθούμε τις προδιαγραφές που αναφέρονται στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου μας.
Πρέπει να θυμόμαστε ότι με όσο μεγαλύτερο φορτίο και ταχύτητα επιβαρύνεται ένα λάστιχο, τόσο μεγαλύτερη πίεση χρειάζεται…
Επίσης τα σωστά φουσκωμένα ελαστικά εξοικονομούν βενζίνη γιατί ένα καλά φουσκωμένο λάστιχο προχωράει καλύτερα .
(εικόνα καλά φουσκωμένο προχωράει καλύτερα)
Είναι αποδεδειγμένο από μελέτη ότι μέσα σε ένα χρόνο κινούμαστε δωρεάν 3 περίπου εβδομάδες όταν η πίεση των ελαστικών μας είναι πάντα σωστή.
Άλλη μια οικονομία χάρη στα σωστά φουσκωμένα λάστιχα είναι ότι τα αλλάζουμε λιγότερο συχνά γιατί μειώνεται η φθορά τους. Αν το λάστιχο είναι ξεφούσκωτο φθείρεται στους ώμους (πλάγια),ενώ αν είναι πολύ φουσκωμένο το μεσαίο σημείο της ζώνης κύλισης φθείρεται γρήγορα.
(εικόνα προβλήματα)
Ξεφούσκωτο το ελαστικό είναι πολύ μαλακό και πολύ φουσκωμένο είναι σκληρό. Οι προτεινόμενες πιέσεις είναι υπολογισμένες έτσι ώστε να υπάρχει η σωστή ισορροπία μεταξύ άνεσης και ασφάλειας και είναι απαραίτητο να τις ακολουθούμε γιατί μόνο η σωστά προδιαγεγραμμένη πίεση για το αυτοκίνητό μας, επιτρέπει στο ελαστικό να έχει την καλύτερη απόδοση.
Κάθε οδηγός πρέπει να έχει δύο αντανακλαστικά :κατά αρχάς να είναι σίγουρος για τη καλή γενική κατάσταση 1)του τροχού,2) του ελαστικού και 3) της βαλβίδας χωρίς να ξεχνάει το καπάκι της!
Πρέπει ακόμα να ελέγχει κάθε 15 ημέρες τη πίεση και εάν είναι ανάγκη να την ρυθμίζει.
Για αυτό το λόγο πρέπει να ελέγχουμε όλοι την πίεση των ελαστικών μας τακτικά και να μην το αμελούμε. Ένας έλεγχος άλλωστε δεν διαρκεί πάνω από 2 λεπτά και να θυμάστε πως ένα στα δέκα ατυχήματα οφείλεται στη λάθος πίεση που έχουν τα λάστιχά μας!
Πηγή άντλησης πληροφοριών –ενέργεια έλεγχος πίεσης ελαστικών της Michelin.
Τεχνικό λεξικό
Πρόσφυση είναι η ικανότητα του ελαστικού να μεταδώσει στο δρόμο τις εντολές του κινητήρα, των φρένων και του συστήματος διεύθυνσης.
Δύναμη είναι κάθε αίτιο ικανό να αλλάξει την κίνηση ενός αντικειμένου ( την κατεύθυνση, την ταχύτητα κλπ)
Διαμήκης είναι η παράλληλος με τη φορά της κίνησης
Εγκάρσιος είναι η κάθετος προς τη φορά της κίνησης (πλάγιος)
Φθορά είναι η μείωση του βάθους σκαλίσματος του ελαστικού.
__________________
Ανενεργός Λογαριασμός Μέλους
www.eseepa.gr
Ανενεργός Λογαριασμός Μέλους
|
08-03-06, 18:09
|
|
Administrator
|
|
Εγγραφή: 30-01-2004
Περιοχή:
Κοκ. Μύλος
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 2.432
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 1 φορές σε 1 μηνύματα
|
|
Kαλή δουλειά. Μπράβο σου διάφανε!!!
|
|
Re: Σωστή Πίεση Των Ελαστικών Το Α Και Το Ω |
|
08-03-06, 18:21
|
Απλό Μέλος
|
|
Εγγραφή: 27-04-2005
Ηλικία: 50
Μηνύματα: 2.637
Ευχαρίστησε: 3
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 3 φορές σε 3 μηνύματα
|
|
Re: Σωστή Πίεση Των Ελαστικών Το Α Και Το Ω
Μπραβο ρε Κωστα,σιγα σιγα να γεμιζει η Γνωσιακη Βαση
|
08-03-06, 18:27
|
|
Administrator
|
|
Εγγραφή: 25-05-2005
Περιοχή:
Πειραιάς
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 12.662
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 2 φορές σε 2 μηνύματα
|
|
Σωστός ρε διάφανε. Μπράβο! Ετοιμάζουμε και οι υπόλοιποι κάτι καλές "πτυχιακές" για να αρχίσουμε να ενημερώνουμε/βοηθάμε όσο μπορούμε τα μέλη. Πάντως καλό θα ήταν, όπως είπε και ο Νίκος, να τα βάζουμε αυτά στη γνωσιακή βάση.
__________________
COROLLA CLUB
Διοικητικό μέλος
Corolless but still a Renegade... OlllllllO
|
08-03-06, 18:36
|
|
Administrator
|
|
Εγγραφή: 05-03-2004
Περιοχή:
αθηνα
Ηλικία: 43
Μηνύματα: 5.088
Ευχαρίστησε: 5
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 2 φορές σε 2 μηνύματα
|
|
ευχαριστώ.βέβαια θέλει λίγο σουλούπωμα ακόμα αλλά θα κάνει κάτι ο Αντώνης για αυτό ε Αντώνη?(Djbac).
__________________
Ανενεργός Λογαριασμός Μέλους
www.eseepa.gr
Ανενεργός Λογαριασμός Μέλους
|
|
Re: Σωστή Πίεση Των Ελαστικών Το Α Και Το Ω |
|
09-03-06, 00:13
|
|
Moderator
|
|
Εγγραφή: 02-11-2004
Μηνύματα: 1.383
Ευχαρίστησε: 4
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 3 φορές σε 3 μηνύματα
|
|
Re: Σωστή Πίεση Των Ελαστικών Το Α Και Το Ω
Ευχαριστούμε Κώστα!! Θα βοηθούσε πολύ και μια λίστα με τιμές πίεσης για κάθε διάσταση ελαστικών ξεχωριστά!
|
09-03-06, 01:07
|
|
Μέλος
|
|
Εγγραφή: 02-02-2006
Περιοχή:
Περιστέρι, Αθήνα
Μηνύματα: 213
Ευχαρίστησε: 1
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Ευχαριστούμε πολύ για το πολύ χρήσιμο και αναλυτικότατο άρθρο.
Θα ήθελα να προσθέσω ότι ο έλεγχος πίεσης των ελαστικών πρέπει να γίνεται όταν αυτά είναι ακόμα κρύα. Κρύο θεωρείτε ένα λάστιχο όταν αυτό έχει μείνει ακίνητο για τουλάχιστον 6 ώρες. Οταν λοιπόν θελήσετε να κάνετε έναν έλεγχο προτιμήστε ένα βενζινάδικο το οποίο βρίσκεται κοντά στο σημείο εκκινησής σας...
|
|
Re: Σωστή Πίεση Των Ελαστικών Το Α Και Το Ω |
|
09-03-06, 10:39
|
|
Administrator
|
|
Εγγραφή: 08-02-2005
Περιοχή:
Εκει που θελω να ειμαι!!!!
Ηλικία: 46
Μηνύματα: 6.655
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 3 φορές σε 3 μηνύματα
|
|
Re: Σωστή Πίεση Των Ελαστικών Το Α Και Το Ω
Να προσθεσω και εγω ενα λιθαράκι σχετικα με την πιεση των ελαστικων ενος αγωνιστικου.
Σημαντικός παράγοντας για την επίδοση ενός αυτοκινήτου στην πίστα είναι και η πίεση του αέρα στο ελαστικό.
Και εδώ παρατηρείται η "ενοχλητική", αλλά απαραίτητη, ισορροπία που πρέπει να διατηρείται στα επίπεδα πίεσης. Μεγάλη πίεση του αέρα οδηγεί στη μείωση της επιφάνειας τριβής του ελαστικού με το δρόμο-μειωμένη πρόσφυση-, αλλά μικρή πίεση προκαλεί μειωμένη στήριξη του αυτοκινήτου, παρ'όλο που αυξάνει την πρόσφυση. ¶ρα ζητάμε τα κατάλληλα επίπεδα τιμών της πίεσης. Χαρακτηριστικό του πόσο πολύ επηρεάζει την επίδοση ενός μονοθεσίου η πίεση του ελαστικού είναι το ότι όλοι οι κορυφαίοι οδηγοί αγωνων μπορούν να καταλάβουν αλλαγές της τάξης των εκατοστών πίεσης, από τη διαφορά που προκαλείται στο στρίψιμο και στην πρόσφυση.
Για εμας τους καθημερινους οδηγους τα πραγματα δεν ειναι τοσο ακραια αλλα ειναι εξισου σημαντικα.
Επομένως, είναι υψηλότατης σημασίας να διατηρείται η σωστή πίεση του αέρα. Υπερβολικό φούσκωμα θα προκαλέσει γρήγορη και ανώμαλη φθορά.Λιγότερο από το κανονικό θα καταστρέψει τη δομή του ελαστικού προκαλώντας πιθανό ατύχημα.Η λανθασμένη πίεση αέρα δεν θα επιτρέψει στο ελαστικό να λειτουργήσει σύμφωνα με το σχεδιασμό του. Για να έχετε την καλύτερη λειτουργία του ελαστικού διατηρήστε τη πίεση του αέρα που συνίσταται από τους κατασκευαστές του οχήματος και του ελαστικού.
Επίσης η σωστή πίεση του ελαστικού πρέπει να ελέγχεται κάθε 15 μέρες περίπου.
Ποτε ηταν η τελευταία φορα που το κανατε εσείς?
__________________
Επειδή το παλιό είναι αλλιώς...
****** KE-30 ******
COROLLA CLUB
Διοικητικό μέλος
Administrator Υποχθόνιων Επιχειρήσεων
|
|
Re: Σωστή Πίεση Των Ελαστικών Το Α Και Το Ω |
|
09-03-06, 10:45
|
|
Administrator
|
|
Εγγραφή: 08-02-2005
Περιοχή:
Εκει που θελω να ειμαι!!!!
Ηλικία: 46
Μηνύματα: 6.655
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 3 φορές σε 3 μηνύματα
|
|
Re: Σωστή Πίεση Των Ελαστικών Το Α Και Το Ω
Επισεις δειτε αυτο το αρθρο...
http://www.automotopress.gr/showarticle.asp?ID=2158
Με βαση τα νεα ελαστικα της Pireli δε θα χρειαζεται να ελεγχετε τα ελαστικα σας για 10-12 μηνες.
__________________
Επειδή το παλιό είναι αλλιώς...
****** KE-30 ******
COROLLA CLUB
Διοικητικό μέλος
Administrator Υποχθόνιων Επιχειρήσεων
|
|
Re: Σωστή Πίεση Των Ελαστικών Το Α Και Το Ω |
|
09-03-06, 11:03
|
Θεϊκό Μέλος
|
|
Εγγραφή: 03-09-2004
Μηνύματα: 1.986
Ευχαρίστησε: 1
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 4 φορές σε 4 μηνύματα
|
|
Re: Σωστή Πίεση Των Ελαστικών Το Α Και Το Ω
Εγω παντως με το Corolli μου μια ζωη εβαζα 30 μπροστα και 32 πισω, να εχει αερα στα πανια του!!!!!
Και στο G6 τα ιδια κανω, φουλ αερα, μεχρι σκασμου!!
|
Εργαλεία Θεμάτων |
|
Τρόποι εμφάνισης |
Υβριδικός τρόπος
|
Δικαιώματα - Επιλογές
|
Δεν Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δεν Μπορείτε να απαντήσετε
Δεν Μπορείτε να ανεβάσετε συνημμένα αρχεία
Δεν Μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
|
|
|
Page generated in 0,18335295 seconds (82,65% PHP - 17,35% MySQL) with 45 queries
|
Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 03:38. Συνολικές Εμφανίσεις: |
|
|