Καλημέρα.
keichi ανά πόσες χιλιάδες χιλιόμετρα άλλαζες λιπαντικό. Έχεις αλλάξει μέχρι τώρα τσιμουχακια βαλβίδων.
Ρωτάω για να μπορέσω να καταλάβω αν η κατανάλωση λιπαντικού είναι από φθορά ελατηρίων εμβόλων / + τσιμουχακια βαλβίδων ή από κολλημένα ελατήρια εμβόλων (κυρίως το αποξέσεως λαδιού).
Όσο για τα λιπαντικά γνώμη μου είναι ότι ακολουθούμε πιστά τις προδιαγραφές και το ιξώδες που συνιστά ο κατασκευαστής.
Όταν ένας κινητήρας αρχίζει να καταναλώνει σημαντική ποσότητα λιπαντικού τον επισκευάζουμε (αν επιδέχεται επισκευή). Αν θέλουμε να αργήσουμε λίγο την επισκευή πηγαίνουμε σε λιπαντικό με μεγαλύτερο το δεύτερο νούμερο π.χ από 5w-30 σε 5w-40. Το πρώτο νούμερο αφορά την ρευστότητα του λιπαντικού στην αρχική εκκίνηση του κινητήρα και μας ενδιαφέρει να είναι χαμηλής ρευστότητας (πάντα στα όρια του κατασκευαστή) ώστε να περάσει γρήγορα από το φιλτρακι του vvt-i, από την βαλβίδα του, και να λιπάνει γρήγορα και τους εκκεντροφόρους.(η μεγαλύτερη φθορά ενός κινητήρα γίνεται στο αρχικό ξεκίνημα μετά από πολύωρη στάση). Η καύση του λιπαντικού γίνεται κυρίως όταν ο κινητήρας έρθει στην κανονική του θερμοκρασία. Εκεί μας ενδιαφέρει ένα λιπαντικό που να αντέχει. Όποτε ένα λιπαντικό 0w-30, 5w-30, 10w-30 έχει διαφορά μόνο ως προς την ρευστότητα όσον αφορά στην αρχική εκκίνηση του κινητήρα. Στις φυσιολογικές συνθήκες λειτουργίας είναι και στα τρία 30αρι.
( έχουν κάποιες μικροδιαφορές τα παραπάνω λιπαντικά στην ποσότητα πρόσθετων που έχουν και στην ποιότητα αλλά δεν είναι επί του παρόντος να το αναλύσουμε).
Αν ο κινητήρας σου καταναλώνει λιπαντικό λόγω κολλημένων ελατηρίων και με το 40αρι λιπαντικό μην περιμένεις θαύματα. Μπορεί για λίγο διάστημα να μειωθεί ελαφρώς, η κατανάλωση όμως σύντομα θα επανέλθει.
Απλά με το 40αρι λιπαντικό βοηθάς λίγο τον κινητήρα σου σε ότι αφορά τις ανοχές που έχει λόγω χιλιομέτρων στα κουζινέτα στροφάλου / μπιέλας και πιθανόν και αντλίας λαδιού.
Αν πάλι πας στην λύση του 15w-40 (θα πρέπει να μειώσεις το διάστημα αλλαγής λιπαντικού ) γιατί από συνθετικής τεχνολογίας λιπαντικό ( 5w-30) πηγαίνεις σε ορυκτέλαιο. Εκτός αυτού κινητήρας με φθορά στα ελατήρια σημαίνει πως μέρος της συμπίεσης περνάει στο καρτερ συμπαρασύροντας κατάλοιπα της καύσης του μίγματος μολύνοντας πολύ πιο γρήγορα το λιπαντικό.
Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να δεις το ποσοστό αναθυμιάσεων που έχει η εισαγωγή σου.
Έτυχε σε κινητήρα να έχει φυσιολογικές τιμές συμπίεσης για τα χιλιόμετρα που είχε γράψει, ελάχιστες αναθυμιάσεις, κατανάλωνε ομως αρκετό λιπαντικό και όταν ανοίχτηκε τα ελατήρια συμπίεσης ήταν σε καλή κατάσταση ενω το ελατήριο αποξέσεως λιπαντικού ήταν κολλημένο / βουλωμένο από κακής ποιότητας λιπαντικό / μεγάλα διαστήματα αλλαγής.
Συγνώμη αν έγραψα πολλά όμως κάποια πράγματα δεν γίνονται κατανοητά με δυο λέξεις.