AVENSIS compressor
Μετά τη μετατροπή του Κώστα[coperton] το 2008 στο corolla του 1.6 σε compressor με το κιτ της Greddy που είναι μόνο για τα TS σειρά μου να κάνω κάτι αντίστοιχο.
Θα τα γράψω όλα αναλυτικά για να γνωρίζετε τι ακριβώς έκανα και για όποιον χρειαστεί στο μέλλον.
Αγόρασα τον compressor της Greddy [compressor-πολλαπλή εισαγωγής-τροχαλίες 0.4 και 0.7 bar] και μετά από έλεγχο που έγινε περισσότερο στους ρότορες του compressor γιατί εκεί πάσχουν,όλα ήταν σε άριστη κατάσταση.
Εδώ και καιρό ο Μιχάλης [toughsport] είχε αγοράσει ένα αντίστοιχο κιτ για το TS του μόνο που το κιτ αυτό χρησιμοποιήθηκε σε corolla 3zz.Ο κάτοχός του λοιπόν είχε φτιάξει αντάπτορα-πλακάκι για να μπορέσει να το κουμπώσει στην κεφαλή του vvti [διαφορετική από του vvtli-ts].Έτσι λοιπόν έγινε η ανταλλαγή.Έδωσα στο Μιχάλη την πολλαπλή του δικού μου κιτ και ο Μιχάλης μου έδωσε τη δική του πολλαπλή-αντάπτορα για το δικό μου κινητήρα vvti.
Μικρή δυσκολία στην τοποθέτηση είναι η ύπαρξη του δυναμού πάνω στο μοτέρ γιατί στη θέση αυτή έρχεται η τροχαλία του compressor.Λύσαμε την πάνω βίδα του δυναμού,χαλαρώσαμε την κάτω βάση του και είναι έτσι τοποθετημένο το δυναμό που μπορεί να πέσει μπροστά ως 180 μοίρες.
Μπήκε λοιπόν ο compressor και το δυναμό ήρθε μπροστά και λίγο πιο κάτω.Το δεύτερο βεντιλατέρ που είναι μπροστά από το δυναμό αλλάχθηκε με πιο λεπτό της spal για να χωρέσει το δυναμό και έτσι έμεινε αρκετός χώρος.Ένα ατσάλινο λαμάκι δένει το πάνω μέρος του δυναμού χωρίς πρόβλημα με ταλαντώσεις γιατί έμεινε σταθερή η κάτω βάση του.
Πέφτοντας όμως το δυναμό πιο κάτω και πιο μπροστά έβρισκε πάνω στο compresser του a/c.Φτιάχτηκε χοντρή ατσάλινη βάση για να αποφευχθούν οι ταλαντώσεις του a/c.Βιδώθηκε η βάση στον κινητήρα εκεί που έπιανε το a/c και αυτό,οι δυο πάνω βάσεις του έπιασαν μαζί την ατσάλινη βάση και τις μαμά υποδοχές και οι δυο κάτω στην ατσάλινη βάση.Έτσι μετακινήθηκε 4εκ. πιο κάτω.
Η πλαστική πολλαπλή εισαγωγής αλλά και η αλουμινένια του TS εκτός των 5 βιδών που τις κρατάνε σταθερά βιδωμένες στην κεφαλή έχουν και μια 6 βίδα στο κάτω μέρος τους,που δένει στον κινητήρα για μεγαλύτερη σταθερότητα.Το κιτ του compressor παρόλο που το βάρος του είναι μεγαλύτερο και ο compressor κρέμεται από την πολλαπλή έχει μόνο τις 5 βίδες που τον δένουν στην κεφαλή.Φτιάχτηκε βάση που σταθεροποιεί το κάτω μέρος του compressor πάνω στον κινητήρα[εκεί που πιάνει η 6 βίδα στις μαμά πολλαπλές].Έτσι εξασφαλίστηκε η σταθερότητά του πάνω στον κινητήρα.
Η πεταλούδα του 1zz που είχα στο μοτέρ [ίδιας διαμέτρου με του 2zz αλλά σε διαφορετικό σημείο οι 4 βίδες στήριξής της]προσαρμόστηκε στην εισαγωγή.
Έτσι λοιπόν δέθηκαν όλα σωστά και σταθερά πάνω στον κινητήρα και χρησιμοποιήθηκε ιμάντας μεγαλύτερος για να δώσει κίνηση και στον compressor.
Mπεκ χρησιμοποίησα από 1zz 280cc που τα είχα τα οποία επαρκούν με την πίεση που δουλεύει.
Η τροχαλία του compressor [90χιλ. εξωτερική διάμετρος] δίνει πίεση 0,4 ως 0,45 bar στον 1800 κινητήρα.Στον 1600 έδινε από 0,7 ως 0,9 bar [μικρότεροι θάλαμοι καύσης-ίδια ποσότητα αέρα,άρα αύξηση της πίεσης] τιμές απαγορευτικές για μαμά μοτέρ.Φτιάχτηκε μεγαλύτερης διαμέτρου τροχαλία [98χιλ.],που δίνει στις 3000στρ. 0,4 bar,στις 4000στρ. 0,5 bar σταθερά ως τις 6000στρ. και από εκεί ως τον κόφτη 0,6 bar.
Το AVENSIS δούλευε με τον παράλληλο e-manage ultimate Greddy που τον είχα τοποθετήσει πριν χρόνια λόγω αλλαγής [πολλαπλής-πεταλούδας]1zz,χταποδιού 4-1,εισαγωγής [βαρελάκι],σωλήνας εξάτμισης 55χιλ.ως το τελικό της sebring.
Aφού τοποθετήθηκε το κιτ,το αυτοκίνητο έκανε λίγα χμ. για να είμαστε ο.κ μηχανικά,σε χαμηλές στροφές και στη συνέχεια στην Αθήνα έγινε πρόγραμμα από γνωστό μου προγραμματιστή.
Με σταθερές στροφές ο λ φέρνει την αναλογία καυσίμου στο 14,7 προς 1.Τοποθετήθηκε map sensor που συνδέεται με τον e-manage για να διαβάζει σωστά την πίεση του compressor και να δίνει εντολή για το ανάλογο καύσιμο.Στο απότομο πάτημα του γκαζιού και σε φουλ γκάζι η αναλογία πέφτει από το 12,3 στο 11,2 στον κόφτη.Αυτό έγινε για προστασία του μοτέρ κι ας έχει κάποιες μικρές απώλειες σε ισχύ.Φτιάχτηκε και δεύτερο πρόγραμμα με λιγότερες μοίρες avance για τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού[δεν υπάρχει intercooler στο κιτ] και για βενζίνη λιγότερων οκτανίων από την 100άρα που δουλεύει τώρα.
Σε λίγες ημέρες θα σας γράψω εντυπώσεις από τη λειτουργεία του κινητήρα,την απόδοση την κατανάλωση και ότι άλλο χρειαστεί.Θα ανεβάσω και φωτογραφίες.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ltsantar : 08-02-13 στις 23:40.
|