Παρακάτω τι κάνει η κάθε μπάρα.
Μπροστινές Μπάρες Θόλων
Μπροστινές μπάρες θόλων είναι τοποθετημένες για να ενισχύσουν το μπροστινό πάνω μέρος του σασί. Να εξαλείψουν το θόρυβο της ανάρτησης και να δώσουν μεγαλύτερη ευστάθεια κατά τη διάρκεια βίαιης επιτάχυνσης, επιβράδυνσης και αλλαγών πορείας (εξομοιώνοντας συνθήκες πίστας). Η μπάρες θολών τοποθετούνται για να εξαλείψουν τη μεταφορά φορτιών του αμαξώματος και έτσι το αυτοκίνητο δεν θα χάνει τη πρόσφυση του εύκολα κατά τη διάρκεια στριψίματος.
Το σασί του κάθε αυτοκινήτου είναι διαφορετικό έτσι και οι μπάρες σχεδιάζονται και εξελίσσονται συμφωνά με τις ανάγκες και τις πραγματικές συνθήκες για κάθε αυτοκίνητο, υποβάλλοντας σε δοκιμές κατ' επανάληψη, επιβεβαιώνοντας την τελειοποίηση τους. Μεγάλη προσοχή δίνετε κατά τη φάση της σχεδίασης και εξέλιξης τους ώστε μετά την τοποθέτηση τους είναι να διασφαλιστεί ότι το σασί θα είναι ικανό να αντέχει τα φορτία χωρίς στρεβλώσεις.
Πίσω Μπάρες Θολών
Πίσω μπάρες θολών τοποθετούνται στο πίσω μέρος του σασί και εξυπηρετούν τους ιδίους σκοπούς με την μπροστινές μπάρες θόλων. Η πίσω μπάρα θολών ενισχύει το πίσω μέρος του σασί ώστε να μειώνονται οι δυνάμεις που ασκούνται κατά τη διάρκεια βίαιης επιβράδυνσης και οδήγησης. Μεγάλη προσοχή δίνετε κατά τη φάση της σχεδίασης και εξέλιξης τους για να διασφαλιστεί η ενίσχυση να γίνει με το σωστό τρόπο ώστε να μη υφίσταται το αμάξωμα σε μεγάλες τάσεις. Η πίσω μπάρα θολών είναι ειδικά χρήσιμη για τα μπροστοκινητα αυτοκίνητα καθώς βελτιώνει την υποστροφικη συμπεριφορά τους.
Μπάρες Φτερών
Οι μπάρες φτερών τοποθετούνται μέσα στα μπροστινά φτερά και μπορεί να δώσει εξτρα στήριξη στο σασί ιδιαιτέρα κατά τη διάρκεια αποτόμων αλλαγών πορείας. Στα περισσότερα αυτοκίνητα το εμπρός σασί έχει σχεδιαστεί να δέχεται τα κάθετα φορτία από την μπροστινή ανάρτηση. Είναι κρίσιμο ότι αυτό το μέρος του σασί πρέπει να είναι αρκετά δυνατό για να παίρνει όλες τις δυνάμεις που ασκούνται στην ανάρτηση, αλλιώς η προσπάθεια μιας καλής ανάρτησης θα χάσει το σκοπό της, αν το σασί απορροφά όλες τις δυνάμεις από τη ανάρτηση και δεν την αφήνει να κάνει αυτό που πρέπει. Οι μπάρες φτερών τοποθετούνται για να ενισχύσουν αυτές τις περιοχές του αυτοκινήτου και βοηθούν να κρατηθεί η ανάρτηση στη θέση της από οποιοδήποτε είδος καθέτου φορτίου.
Πλεονεκτήματα των μπαρών φτερού:
- Βελτιώνει το κράτημα και την σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες.
- Προσφέρει καλύτερο φρενάρισμα.
- Μειώνει θόρυβο, κραδασμούς και τραχύτητα (NVH)
- Αυξάνει τη ακαμψία του αμαξώματος εμπρός.
Μπάρες Ψαλιδιών
Οι μπάρες ψαλιδιών είναι μελετημένες να ενισχύσουν την ακαμψία του αμαξώματος και των κάτω ψαλιδιών της ανάρτησης, κατ' αυτό το τρόπο περιορίζετε η στρέβλωση της ανάρτησης στο κάτω σημείο του αυτοκινήτου όταν είναι κάτω από φορτίο, ειδικά κατά τη διάρκεια απότομων αλλαγών πορείας. Τοποθετούνται στα σημεία εφαρμογής των κάτω ψαλιδιών μεταξύ των δυο αναρτήσεων και στο σασί του αυτοκινήτου. Βελτιώνουν φοβερά την ακαμψία στην περιοχή όπου τα ψαλιδιά είναι ενωμένα με το σασί. Επίσης oι μπάρες κρατάνε την ακριβής γωνιά κάμπερ κατά τη διάρκεια αλλαγής πορείας.
Μπάρα Καμπίνας
Οι μπάρες καμπίνας ενώνουν της δυο μεσαίες κολόνες [Β-Pillars] μέσα στην καμπίνα των επιβατών. Η επίδραση της μπάρας καμπίνας γίνετε περισσότερο αισθητή στα 4/πόρτα αυτοκίνητα, λόγω του μεγαλύτερου αμαξώματος το σασί τους είναι ποιο αδύνατο στο συγκεκριμένο σημείο.
Αντιστρεπτικές Δοκοί
Οι αντιστρεπτικές ή ζαμφόρ επηρεάζουν το κράτημα του αυτοκινήτου στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Η αντιστρεπτική δένει τα κάτω εξαρτήματα των αναρτήσεων εμπρός ή και πίσω τη μια πλευρά με την άλλη, και επηρεάζουν την υποστροφικη και υπερστροφική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Οι αντιστρεπτικές της Ultra Racing κρατάνε επίπεδο το αυτοκίνητο στη στροφή, κατανέμουν την ενεργεία από τη μια πλευρά στην άλλη, κρατώντας το αυτοκίνητο επίπεδο αντί να το αφήσουν να πάρει κλίση η μια πλευρά. Ωστόσο, επιδρούν αντίθετα σε εκτός δρόμου καταστάσεις αφήνοντας τον ένα τροχό στον αέρα.