Κινητηρας.
Εχουμε να κανουμε με ενα μοτερ τεχνολογικα αρτιο, με διπλο vvti, με lift 10 σταδιων, μεταβλητους αυλους εισαγωγης, χωρις πεταλουδα γκαζιου (υπαρχει αλλα ειναι μονιμως ανοιχτη) και μεταλλα χαμηλης τριβης. Λεγε με αλλιως valvematic ή πιο συγκεκριμενα 2ZR-FAE .
Ειναι ραφιναρισμενο μοτερ. Ειναι γραμμικο, εχει πρωτογνωρα αποθεματα ροπης απο τοσο χαμηλα για το κυβισμο του. Αναπνει αριστα μεχρι το κοφτη, δεν νιωθεις πουθενα οτι ξεφουσκωνει. Αλλα επρεπε να το αφηναν να στροφαρει μεχρι τις 8000
.
Αθορυβο μοτερ μεχρι και τις 4000 rpm. Και πιο ψηλα δεν εχει σε καμια περιπτωση ενοχλητικο θορυβο. Αλλα εχουμε να κανουμε και με την ηχομονωση του αυτοκινητου που ειναι ε-ξαι-ρε-τι-κη. Αυτο επαληθευεται απο το 1.8 Auris της αδερφης μου, που ο ηχος του (ιδιου) κινητηρα ακουγεται πολυ πιο εντονα στο εσωτερικο και ακουγεται αρκετα πιο μπασος απο τον δικο μου.
Καταναλωση ->
Το αυτοκινητο ειναι κατα το κατασκευαστη 1455 κιλα (η εκδοση 1.8 prestige M/T). Το κινω σε επαρχιακους δρομους, χαμηλης κινησης, και με ευκολια μπορω να εχω μεση καταναλωση της ταξης του 6,5 lt/100km. Συνηθως ειμαι στα 7,3 γιατι πολλες φορες θα ανεβασω την τριτη στα 150km/h. Γενικοτερα παντως επειδη οδηγω τσιλαριστα το 7,3 ειναι ευκολο αν ακολουθεις τα βελακια αλλαγης ταχυτητων. Ναι ειναι μια χαρα, μπορεις απο 70 χιλιομετρα να βαλεις 6η και να ταξιδευεις κανονικοτατα. Οποιαδηποτε ταχυτητα μπορεις να την αλλαξεις για την επομενη στις 1800 στροφες. Γενικοτερα μπορεις να εχεις μια καταναλωση της ταξης του 8,5 οδηγωντας αντιοικονομικα. Με παρα πολλα σκισιματα κοινως.
Η ακριβεια του υπολογιστη ταξιδιου ειναι αδιαμφισβητητη. Το εχω τσεκαρει με γεμισματα, και υπολογιστικο φυλλο σε excel.
Στο δρομο.
Το avensis μεσα στη πολη ειναι φυσιολογικο να μην δινει τις καλυτερες εντυπωσεις λογω μεγεθους. Το τιμονι ομως και οι ευκολοι χειρισμοι σε κανουν να ξεχνας (στα μετρα του λογικου) το μεγαλο μεγεθος. Ο κυκλος στροφης ειναι μικρος για τοσο μακρυ αμαξι. Το αμαξι δεν εχει φτιαχτει για πολη. Και ειναι αμαρτια η χρηση του να γινεται κυριως σε συνθηκες μποτιλιαρισματος.
Επαρχιακο δικτυο, στροφιλικι κλπ.
Το αυτοκινητο αυτο δεν εχει φτιαχτει για αυτο. Το μαλακο setup της αναρτησης και η ασχημη πλευρικη στηριξη των καθισματων δεν σου επιτρεπουν να ... "ζωγραφισεις". Βασιζεσαι μονο στο φαρδυ μετατροχιο, και οντως οι κλισεις ειναι πολυ μικρες για ενα τοσο ανετο αυτοκινητο. Αν οδηγησεις με γραμμες, στροφαρεις το μοτερ πανω απο τις τεσσερις μπορεις να ευχαριστηθεις οδηγηση. Στα μετρα του λογικου, δεν ειναι sport κατασκευη. Ομως δειχνει υπερασφαλες και ειναι. Η ουρα δεν φευγει με τιποτα, και θα αποσταθεροποιηθει στιγμιαια και ακινδυνα μονο αν μπεις με μομεντουμ σε κλειστη στροφη, παρεις αποτομα το ποδι σου απο το γκαζι και εχεις μεγαλη σχεση στο κιβωτιο (πχ 6η). Κατα τα αλλα ειναι η μερα με τη νυχτα με το παλιο avensis. Επειδη εχει περασει για λιγο καιρο απο τα χερια μου, μπορω να πω οτι ειχε καποιες (σπανιες μεν υπαρκτες δε) απροβλεπτες αντιδρασεις αν οδηγουσες αντι-οικογενειακα.
Ταξιδι, ανοιχτος δρομος, αυτοκινητοδρομος.
Φτιαχτηκε γιαυτο το λογο, και εκει το αυτοκινητο ειναι εξαιρετικο.
Οι αεροδυναμικοι θορυβοι ειναι υπαρκτοι μονο μετα τα 140 χλμ/ω και σταδιακα ανεβαζουν τα dB αλλα ουτε στην τελικη του αυτοκινητου δεν γινονται κουραστικοι. Με 200 χλμ/ω χαμηλα το ηχοσυστημα, μιλας με τον συνοδηγο φυσιολογικα, κρατωντας το βαρυ (ισως και υπερβολικα βαρυ) τιμονι του αυτοκινητου. Η εκδοση prestige εχει cruise control και ειλικρινα κανει ολη την εμπειρια του ταξιδιου ακομα πιο ευχαριστη.
Η αναρτηση ειναι μαλακη οπως ειπα. Φιλτραρει καλα ανωμαλιες κλπ του οδοστρωματος, και θα πας στο προορισμο σου ακουραστα. Στις υψηλες ταχυτητες νιωθεις οτι ειναι ετσι οπως θα ηθελες. Το αμαξι ειναι ευθυβολο, σημαδευεις και πας, και δεν φοβασαι για πλευρικους ανεμους ακομα και αν μολις προσπερασες συρομενο οχημα σε υψομετρικη "ραχη" με 150 χλμ. Στις στροφες στον αυτοκινητοδρομο, θα στριψεις με μεγαλυτερη ταχυτητα απο οτι πιστευεις. Λες πριν τη στροφη οτι κινεισαι γρηγορα, κοβεις , παιρνεις τη στροφη και καταλαβαινεις οτι δεν χρειαζοταν να κοψεις.
Μετα απο 14 μηνες χρησης χαιρομαι να το οδηγω παντου πλην πολης, αλλα λατρευω να το βγαζω στην εθνικη.
Συντηρηση.
Δεν εχω να πω πολλα εδω.
Απλα να επισημανω, οτι για τους δικους μου offtopic λογους βαζω 100αρα βενζινη. Τις περισσοτερες φορες ΕΚΟ. Στο δικο μου μυαλο την θεωρω τοπ αλλα ειπαμε ειμαστε offtopic. Αρκετες φορες ΕΤΕΚΑ, ελαχιστες φορες v-power racing και ultimate.
Λιπαντικα.
Εδω κανω συγκεκριμενα πραγματα τα οποια θα προτεινα και σε αλλους κατοχους avensis.
Στα 17800 χιλιομετρα, εχω αλλαξει τρεις φορες λαδια (υπερβολικο για πολλους το γνωριζω αλλα offtopic).
Παντα αυτο εδω το λαδι
http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=190
Ειναι πολυ ακριβο, αλλα (στο μυαλο μου και παλι) αξιζει και με το παραπανω. Ειδικα συγκρινομενο με το Texaco-Aegean Μελισσανιδης που βαζουν σε αντιπροσωπεια Toyota στην περιοχη της Χαλκιδας. Νιωθεις οτι λειτουργει ακομα πιο ησυχα και ξεκουραστα το μοτερ με το συγκεκριμενο λαδι. Δεν θα επακταθω ειναι offtopic. Δεν εχει μπει ποτε texaco στο μοτερ, μονο το ENEOS. Απλα εχω φαει ωρες ψαχνοντας στο ιντερνετ και διαβαζοντας τεχνικα πραγματα για το λαδι και το θεωρω το καλυτερο. Παλι ομως offtopic.
Γυρω στα 10000 χιλιομετρα, εβαλα ενα φιλτρο αερος paper της TRD. Κυριως για ψυχολογικους λογους. Το φιλτρο ειναι μιας χρησης, το αγορασα μεσω internet, απο ιαπωνια (ηρθε μετα απο εναμιση μηνα σχεδον lol). To εβαλα, η μονη διαφορα ειναι λιγο πιο τσιριχτος ηχος ψηλα. Καμια διαφορα γενικοτερα. Καταλαβαινεις ομως οτι το TRD ειναι πολυ πιο ελευθερο απο το μαμα Denso σαν κατασκευη. Στην πραξη δεν υπαρχουν διαφορες. Μονο κατι στον ηχο ψηλα. Ψυχολογικες ειναι οι περισσοτερες κατα την αποψη μου.
Μερικες σκορπιες σκεψεις που μου ηρθαν στο μυαλο κανοντας το post
σκοπιμα εκανα πολλαπλα posts ωστε να μην φαινεται ως ενα αχαρο wall of text, δυσκολο στην αναγνωση
Μου αρεσει που ειπα οτι δεν θα κανω review. LOL.
Ελευθερα ρωτηστε αποριες κλπ.
Επιφυλασσομαι για φωτογραφιες. Το εχω απλυτο καιρο, κλπ.
Ενα μεταλλικο μαυρο avensis prestige.
Prestige η ζαντα, και το πακετο χρωμιου σε μασκα, προβολακια, χαμηλα στις πορτες και πορτμπαγκαζ.
Μεσα κοκκινωπα δερματα. Χωρις navi.
Update -> Ειμαι ακομα με τα μαμα ελαστικα. Bridgestone Turanza ER300. Ακριβο λαστιχο, σε αυτη τη διασταση , δεν μου παει η καρδια να το αλλαξω πριν τα 30000 χλμ. Εχει χασει σε αποδοση βεβαια (λιγο σε σχεση με michelin), στο στεγνο ειναι σαφως υποδεεστερο απο το pilot exalto (μπαινει και αυτο ως μαμα στο avensis) αλλα αστερι και ασυγκριτο στη βροχη.
Να γραψω και μερικα που τωρα μου ηρθαν στο μυαλο.
Ο εσωτερικος καθρεφτης που σκουραινει μονος του ειναι πολυ χρησιμο αξεσουαρ και ειναι ιδιαιτερα ξεκουραστος τη νυχτα.
Το πισω κουρτινακι το εχω μονιμως σε λειτουργια. Τη μερα βλεπεις μια χαρα. Και τη νυχτα ακομα και σε συνδυασμο με το καθρεφτη δεν εχεις κανενα προβλημα.
Το αυτοκινητο (prestige) εχει το keyless συστημα της toyota που ειναι ιδιαιτερα εξυπνο και δουλευει οπως θα επρεπε. Ιδιαιτερα χρηστικο για τις φορες που εισαι φορτωμενος και θες να ανοιξεις πορτ μπαγκαζ η πορτα.
Ο αισθητηρας για να αναβει τα φωτα ειναι ενα απο τα αξεσουαρ που δεν εχουν ιδιαιτερη χρηστικη αξια. Στα τουνελ μονο, και παλι δεν αναβουν/σβηνουν οσο γρηγορα θα ηθελες. Μονιμα ενεργοποιημενα στο auto.
Ο αισθητηρας βροχης ειναι ωραιο αξεσουαρ. Και αυτος παντα στο auto, κανει δουλεια. Δουλευει αριστα.
Το bluetooth δουλευει μια χαρα, σε ακουνε και τους ακους τελεια (παιζει ρολο και η ηχομονωση) και η λειτουργια του voice dial (περιεργως) δεν κανει λαθη. Λες το ονομα, και παιρνει. Ειναι ανεξαρτητη απο το κινητο που χρησιμοποιεις. Δεν υποστηριζει ομως ελληνικα η οθονη, και η πλοηγηση στο μενου ειναι γελειωδως δυσκολη. Για οσους γνωριζουν θυμιζει σεταρισμα dot matrix εκτυπωτη. Βεβαια το pairing κινητου-αυτοκινητου ειναι ευκολη διαδικασια.
Ενα αρνητικο εχει να κανει με την ορατοτητα. Μπροστα δεν εχεις προβλημα, και το κοντο καπώ το συνηθιζεις σαν να ηταν hatchback. Πισω επισης. Το πορτ μπαγκαζ ειναι πολυ κοντο.
Ομως θελωντας να στριψεις αριστερα σε διασταυρωση, εχεις ασχημη ορατοτητα λογω της φαρδιας κεντρικης κολωνας, των ευτραφων καθισματων και των στενων τζαμιων στις πισω πορτες.
Επισης οι κεκλιμενες κολωνες του παρμπριζ, δημιουργουν νεκρες γωνιες στις στροφες. Μετριαζεται απο την υπαρξη του μικρο φινιστρινιου.
Για το κινητηρα μερικα ακομα.
Κατα τη διαρκεια του στρωσιματος ειδα μεγαλη διαφορα μετα τα 2000 χιλ στην αποδοση του κινητηρα. Προς το καλυτερο προφανως. Πιο καλα και μετα τα 10000 χλμ. Και απο οτι διαβαζω το max του μοτερ εχει ηδη αρχισει να φαινεται μεχρι τις 25000 χλμ που πιανει το peak του.
Ο κινητηρας ειναι υπεραρκετος για να κινεισαι σβελτα μεχρι τις 3000 στροφες. Απο κει και πανω, και ειδικα μετα τις 4000 στροφες μεχρι το κοφτη ειναι δυνατος, καταλαβαινεις οτι υπαρχουν αυτα τα 147 αλογα και ειναι διαθεσιμα χωρις ξεφουσκωματα. Το κιβωτιο ειναι μακρυ, και βοηθαει στη καταναλωση. Προσπερασεις θα γινουν ακομα και χωρις να καταφυγεις στο κιβωτιο. Η ροπη ειναι αρκετη απο χαμηλα.
Το σημαντικοτερο σε αυτον το κινητηρα δεν ειναι οτι ειναι 1800 και βγαζει 147 αλογα. Ουτε οτι ειναι οντως πραγματικα 147 αλογα και κινουν σβελτα ενα βαρυ αμαξι. Το σημαντικοτερο ειναι οτι εχουν καταφερει χαμηλα να ταξιδευεις σβελτα και με εξαιρετικη οικονομια και ψηλα να εχεις αυτο που λεμε ατμοσφαιρικο μοτερ.