Η μεγαλύτερη βάσει πωλήσεων αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη κρίση της ιστορίας της. Μετά της ανακλήσεις 8 εκατ. οχημάτων της παγκοσμίως για το πρόβλημα στο πεντάλ του γκαζιού, η αναμενόμενη ανάκληση του Τoyota Ρrius για πρόβλημα στα φρένα συνεχίζει να γκρεμίζει τη μετοχή και την εικόνα της. Οι «Νew Υork Τimes» ανέφεραν χθες ότι η Τoyota «θα ανακαλέσει τουλάχιστον 311.000
Ρrius». Η εταιρεία έχει πουλήσει τουλάχιστον 332.000 μονάδες του μοντέλου, συμπεριλαμβανομένων τουλάχιστον 197.000 στην Ιαπωνία και 103.000 στις ΗΠΑ ανάφερε ο εκπρόσωπός της
Τακανόρι Γιοκόι. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία θα προβεί σε παγκόσμια ανάκληση του οχήματος που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.
Χθες τα περιστατικά που αντιμετώπισαν οδηγοί Ρrius πήραν τη σκυτάλη στα τηλεγραφήματα διεθνών πρακτορείων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Βloomberg, όπου καταγράφονται οι απόψεις και η εμπειρία ενός «επώνυμου» Αμερικανού. Ο συνιδρυτής της Αpple
Στιβ Βόσνιακ ανέφερε ότι οι οδηγοί των Τoyota Ρrius δεν πρέπει να σταματήσουν να οδηγούν τα οχήματά τους, Συμπλήρωσε ωστόσο ότι το πρόβλημα με τα φρένα «όντως προκαλεί φόβο» ακυρώνοντας έτσι την όποια καθησυχαστική επίδραση των δηλώσεών του. Μάλιστα την περασμένη εβδομάδα ο Βόσνιακ είχε καταθέσει τη δική του άκρως ανησυχητική εμπειρία πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου του. Ανέφερε ότι το δικό του Ρrius (μοντέλο του 2010) έφθασε στα 156 χιλιόμετρα την ώρα χωρίς τη θέλησή του όταν ενεργοποίησε το cruise control για την αύξηση της ταχύτητας- πρόκειται για το ηλεκτρονικό σύστημα που δίδει τη δυνατότητα έλεγχου της ταχύτητας του αυτοκινήτου από τον οδηγό χωρίς να πατάει το γκάζι.
«Σίγουρα δεν θέλεις το αυτοκίνητό σου να συνεχίζει σε έναν παγωμένο δρόμο όταν κανονικά θα έπρεπε να σταματά» δήλωσε... παγώνοντας τους ιδιοκτήτες τουμοντέλου. Εσπευσε ωστόσο να διευκρινίσει ότι
«όλα αυτά τα προβλήματα πρέπει να διορθωθούν, αλλά δεν πρέπει να αποτρέψουν τους ανθρώπους από την αγορά του Ρrius».
O κατηγορηθείς ως αποφεύγων τη δημοσιότητα πρόεδρος της Τoyota
Ακίο Τογιόντα εμφανίστηκε την Παρασκευή ενώπιον των μέσων ενημέρωσης, ζήτησε συγγνώμη, αλλά δεν διευκρίνισε τι θα πράξει η εταιρεία για το Ρrius. Η ανανεωμένη έκδοση του πρώτου υβριδικού μοντέλου ευρείας παραγωγής κυκλοφόρησε το 2009. Είναι το καμάρι της Τοyota, το οποίο της χάρισε την πρωτοπορία στη νέα «πράσινη εποχή» της αυτοκίνησης αλλά εσχάτως μετατράπηκε σε μπούμερανγκ. Οσο το θέμα παραμένει στην επικαιρότητα (σε μεγάλο βαθμό με ευθύνη και της ίδιας της εταιρείας που καθυστέρησε να δράσει) η αρνητική δημοσιότητα
«στρώνει το χαλί» στους ανταγωνιστές της και προκαλεί ανασφάλεια και φόβο στους κατόχους των οχημάτων της.
Η ιαπωνική κυβέρνηση έδωσε εντολή στην Τoyota να ερευνήσει το θέμα του Ρrius μετά τις καταγγελίες που έγιναν από οδηγούς. Η Τoyota κατέγραψε τις αναφορές οδηγών Ρrius, οι οποίοι όταν κινούνταν σε δρόμους με ανωμαλίες η πάγο διαπίστωσαν πως το αυτοκίνητό τους συνέχιζε την πορεία του περίπου για ένα δευτερόλεπτο αφότου είχαν πατήσει το φρένο, πρόβλημα που αποδίδεται στο «έξυπνο» ηλεκτρονικό σύστημα για την πέδηση.
Α πό την 21η Ιανουαρίου, όταν η Τoyota ανακοίνωσε ευρεία ανάκληση στις ΗΠΑ (2,3 εκατ. οχήματα) ως χθες η μετοχή της απώλεσε πάνω από το 20% της αξίας της. Χθες το πρωί στο Τόκιο, εν μέσω πληροφοριών για την ανάκληση του Ρrius, υποχώρησε 1,1% στα 3.280 γεν (26,8 ευρώ). Η ανάκληση για το πεντάλ του γκαζιού συνδέθηκε με περιστατικά της επιτάχυνσης παρά τη θέληση του οδηγού, τα οποία συνδέθηκαν στη συνέχεια από τα ειδησεογραφικά πρακτορεία (όπως το Reuters) με 19 θανάτους επιβατών από τρακαρίσματα στις ΗΠΑ την τελευταία δεκαετία. Το θέμα ερευνάται από το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ.
Πηγή:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid...&dt=09/02/2010