Θα ξεκινήσω να αναφέρω όλες τις διαδικασίες που ακολούθησα για την μετατροπή του αυτοκινήτου μου σε 1.3 τούρμπο με τον γνωστό 16βάλβιδο κινητήρα του στάρλετ. Θα προσπαθήσω να αναφέρω ότι περισσότερο μπορώ για όλες τις κινήσεις που πραγματοποιήσαμε για να ξεπεράσει το αυτοκίνητο τα 150 άλογα αλλά και όλη την συνέχεια που πρόκειται να ακολουθήσει.
Ίσως η αναφορά που θα κάνω σταθεί αρκετά χρήσιμη σε όσους επιλέξουν να ακολουθήσουν τον δρόμο μου...
Στο συγκεκριμένο τόπικ θα κάνω θέμα μόνο την μετατροπή του κινητήρα γιατί το θέμα "στήσιμο" του αυτοκινήτου εκκρεμεί ακόμα να φτάσει στο σημείο που επιθυμώ.
Λόγω του ότι ο κινητήρας ο συγκεκριμένος είχε δύο εκδόσεις με κάποιες μικρές αλλαγές (Starlet Gt 92 - 96 & Starlet Glanza 96 - 99) παίζαν διάφορες τιμές στους μαντράδες από 700 ευρώ έως και 1200 ανάλογα φυσικά και με την κατάσταση τους. Όταν αναφέρω κινητήρα εννοώ κομπλέ όλο το μοτέρ, με σασμάν, εγκέφαλο και τουρμπίνα.
Βρήκα λοιπόν ένα κινητήρα μέσω γνωστού σε πολύ καλή κατάσταση 1000 ευρώ αλλά άνηκε στην πρώτη γενιά των 16βάλβιδων μοτέρ τούρμπο από στάρλετ. Η διαφορά του από τα glanza ήταν κυρίως στο εγκέφαλο αλλά και στην φτερωτή της τουρμπίνας η οποία έχει μια παραπάνω "λέπίδα" για καλύτερο στροφάρισμα στις ψηλές (ουσιαστικά η απόδοση των δυο κινητήρων όμως στον δρόμο έχει απειροελάχιστες διαφορές). Στα χαρτιά σε μανίσια κατάσταση όπως όλοι ξέρουμε οι κινητήρες αποδίδουν 136 άλογα και σχεδόν 16 κιλά ροπής.
Προσωπικά το προτίμησα γιατί είναι ήδη τούρμπο από την ΤΟΥΟΤΑ το στάρλετ και δεν ακολούθησα το ρίσκο να πάρω έτοιμο κιτάκι για να τουρμπίσω το 13άρι. Άσε που ο παλιός κινητήρας μου ήταν το χιλιαρι.
Ο παλιός κινητήρας λοιπόν βγήκε, ενώ διατηρήθηκε προς το παρόν η πλεξόυδα από το χιλιάρι για τις απαραίτητες ενώσεις με την πλεξούδα από το στάρλετ. Επίσης διατηρήθηκαν οι σωληνώσεις των φρένων και το δοχείο των υγρών, διατηρήθηκαν οι σωληνώσεις του aircondition και με κάποιες προεκτάσεις θα συνδεθούν στην συνέχεια με το μοτεράκι του aircondition από το νέο κινητήρα. Ξυλώθηκε το δοχείο των υγρών υδραυλικού τιμονιού και οι σωληνώσεις του, αλλά και το ψυγείο κινητήρα όπου παρακάτω θα αναφέρω λεπτομερέστατα τι αλλαγές δέχτηκε.
Τέλος πήρε δρόμο όλη η εξάτμιση από μπροστά μέχρι πίσω αλλά και τα ημιαξόνια αφού δεν ταιριάζαν στον νέο κινητήρα.
Το ψυγείο νερού από το γιάρις το χιλιάρι αν δεν κάνω λάθος έιναι ίδιο με το 13άρι. Μονόσειρο και μικρό για να ψύξει έναν κινητήρα τούρμπο. Το ψυγείο του στάρλετ είναι πάλι μονόσειρο αλλά αρκετά μεγαλύτερο και σίγουρα "αναπνέει ποιο εύκολα από το ψυγείο του γιάρις όπου η απόσταση από τον κινητήρα είναι κατά πολύ μικρότερη και οι εισόδοι αέρα από τον προφυλακτήρα επίσης μικρότεροι. Λόγω των σωληνώσεων του ιντερκούλερ ΄δεν επέλεξα να βάλω ψυγείο από το 15άρι αλλά αρχικά να διπλασιάσω τις σειρές στο ήδη υπάρχων ψυγείο με κόστος περίπου 150 ευρώ για ανακατασκευή όλου του ψυγείου. Επίσης τα κολάρα αντικαταστάθηκαν (εκτός από το κάτω το μεγάλο) για να ταιριάζουν στο νέο κινητήρα και να μην τσακίζουν.
Όμως οσοι ξεκινήσουν την συγκεκριμένη μετατροπή να μην λάβουν υπόψιν τους τον διπλασιασμό των σειρών που έκανα εξαρχής στο μαμά ψυγείο από το 1000άρι. Μακροπρόθεσμα ίσως αντιμετωπίσουν διάφορα προβλήματα θερμοκρασιών και πιέσεων στο κύκλωμα ψύξης.
Απλά τοποθετούν ένα 3σειρο ή 4σειρο αφτερμαρκετ με όσο μεγαλύτερο μήκος τους παίρνει(300-400 ευρώ), βάζουν ένα θερμοστάτη από τουοτα πασέο που ανοίγει στους 76βαθμούς (15 ευρώ) ή για πιο ακριβή λύση ένα trd που ανοίγει στους 72 αντί για τους 82 του εργοστασιακού(50 ευρώ) και ένα μεγαλύτερο βεντιλατέρ ή αν χωράν και 2!Επίσης βάλτε ένα μεγαλύτερο δοχείο συστολης διαστολής και αν βρείτε και κολάρα σιλικόνης
Τα παραπάνω τα τονίζω γιατί από όσους ξέρω ότι επιχείρησαν το συγκεκριμένο μονοπάτι αυτής της μετατροπής είχαν πρόβλημα θερμοκρασιών. ΑΠό την αρχή λοιπόν κάντε τα παραπάνω και μην προσπαθήσετε να γλιτώσετε χρήμα από αυτά.....θα τα πληρώσετε στο 4πλασιο στην συνέχεια όπως και εγω!Πλέον με το νέο ΚΟΥΟ ψυγείο όλα είναι ΟΚ
Οι βάσεις του κινητήρα προέρχονται από το στάρλετ και είναι αρκετά ενισχυμένες να αντέξουν την δύναμη. Οι βάσεις από το γιάρις δεν ταιριάζαν αλλά του στάρλετ ταίριαξαν κουτί. Ημιαξόνια είναι από από το 15άρι αν θυμάμαι καλά.
Ο νέος κινητήρας λοιπόν μπήκε κανονικά χωρίς ιδιαίτερο κόψιμο ράψιμο...
Το μανίσιο ιντερκούλερ που βρίσκεται στο πάνω μέρος του κινητήρα πήρε δρόμο. Φτιάχτηκαν νέες σωληνώσεις διαμέτρου 55 χιλιοστών και τοποθετήθηκε χειροποίητο καινούριο front mount intercooler για την καλύτερη αξιοπιστία, ψύξη και απόδοση του κινητήρα.
Το μοτέρ ανοίχτηκε αρκετά μετά όπου έβαλα μεταλλική φλάντζα, μετρήθηκε συμπίεση και αν κρίνουμε από την απόδοση και το λίγο λάδι που καίει τα πιστόνια είναι ΟΚ μέχρι στιγμής. Όπως γνωρίζεται τα πιστόνια είναι αρκετά ενισχυμένα στο τουρμπίσιο στάρλετ σε σχέση με το απλό(ημισφυρίλατα).
Έγινε πάντρεμα των δύο πλεξούδων σε δύο σημεία. Ένα στην μπαταρία κοντά και ένα στο κοντέρ με τον εγκέφαλο. Θα τις δείτε αναλυτικά μέσα από φωτογραφίες μέσα στην εβδομάδα. Το μοναδικό πρόβλημα που προέκυψε ήταν ότι ο έγκέφαλος δεν μπορούσε να δεχτεί το ψηφιακό σήμα του κοντέρ με αποτέλεσμα να τοποθετηθεί μια πλακετίτσα για να λειτουργήσει σωστά.
Επίσης απενεργοποιήθηκε και δεν λειτουργεί πλεόν το immobilizer ενώ όλα τα άλλα ηλεκτρονικά λειτουργούν κανονικά.
__________________
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη corollapatra : 30-04-08 στις 11:05.
Αιτία: Λευκή γραμματοσειρά...
|