Η βελτίωση της ποιότητας μιας βενζίνης μπορεί να επιτευχθεί με προσθήκη ουσιών που ονομάζονται αντικτυπικά ή αντικροτικά. Αυτές οι ενώσεις μεταθέτουν το “κτύπημα” του κινητήρα σε υψηλότερες τιμές συμπιέσεως, με αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού οκτανίου της βενζίνης. Ως αντικτυπικό χρησιμοποιούταν ο τετρααιθυλο-μόλυβδος [(C2H5)4Pb] που αυξάνει τον αριθμό οκτανίου από 3 μέχρι 20 μονάδες, ανάλογα με την ποσότητα που χρησιμοποιείται και ανάλογα με τον τύπο της βενζίνης. Ο μόλυβδος όπως ξέρουμε όλοι όμως έχει καταργηθεί λόγω περιβαλλοντικής πύπανσης κυρίως. Επίσης, έχει προταθεί και η προσθήκη κατάλληλων ενώσεων μαγγανίου καθώς και αλκοολών.
Η αμόλυβδη σαν αντικροτικό πρόσθετο (σε αντικατάσταση του μολύβδου) έχει κυρίως κυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες όπως το βενζόλιο. Οι ενώσεις αυτές είναι οι περισσότερες επιβλαβείς για την υγεία αλλά ένας κινητήρας με αισθητήρα λ και καταλύτη ουσιαστικά εξομοιώνει τα καυσαέρια μιας τέλειας καύσης και τους διασπά σε απλούστερες ενώσεις όπως το μονοξείδιο και διοξείδιο του άνθρακα.Κάθε κινητήρας μπορεί να δουλέψει χωρίς πρόβλημα με ένα min αριθμού οκτανίου καύσιμο ενώ μπορεί να εκμεταλλευτεί έως και ένα max οκτανίων καύσιμο.
Επίσης, θα ήθελα να προσθέσω ότι όταν θέλεις να βελτιώσεις τον αριθμό των οκτανίων της βενζίνης, οι αρωματικές (κυκλικές) ενώσεις (ενώσεις τύπου βενζολίου) που πρέπει να προσθέσεις και οι οποίες έχουν υψηλό αριθμό οκτανίων (πάνω από 100) μπορούν να προκαλέσουν από ζαλάδες και ναυτία έως και μεταλλάξεις στο DNA(κακοήθεις όγκους).
__________________
Η γρήγορη οδήγηση είναι άθλημα που παίζεται με δύο... μπάλες
www.hotcar.gr
|