"Η Toyota Motor Europe πέτυχε, για ενδέκατη συνεχόμενη χρονιά, ρεκόρ πωλήσεων στην Ευρώπη το 2007, με 1.238.638 αυτοκίνητα Toyota και Lexus, αύξηση 10% από το 2006. Από τον Ιανουάριο μέχρι το Δεκέμβριο του 2007, η TME πούλησε 1.184.828 οχήματα Toyota (+10% από το 2006) και 53.810 οχήματα Lexus (+7%) διεκδικώντας ένα συνολικό μερίδιο αγοράς 5.6%. Την ίδια περίοδο, η ΤΜΕ παρήγαγε 806.890 οχήματα, 868.948 κινητήρες και 583.493 κιβώτια στα εργοστάσιά της στη Βρετανία, Γαλλία, Τουρκία, Πολωνία και Δημοκρατία της Τσεχίας. Το 2007, περίπου τα δύο τρίτα των οχημάτων που πουλήθηκαν στην Ευρώπη, κατασκευάστηκαν στην ήπειρο αυτή. Η TME στοχεύει να αυξήσει τις Ευρωπαϊκές πωλήσεις της γύρω στο 5% το 2008.
Τα πιο επιτυχημένα μοντέλα Toyota το 2007 ήταν το best-seller Yaris, με πωλήσεις 266.461 μονάδων (+6% από το 2006), το νέο Auris, που ξεπέρασε τις προσδοκίες με πωλήσεις 155.343 οχημάτων σε λιγότερο από ένα ημερολογιακό έτος και το Corolla Sedan με πωλήσεις 85.407 μονάδων (+56% από το 2006). Tο Prius συνέχισε την πορεία του με αύξηση πωλήσεων 41%, φτάνοντας στα 32.171 οχήματα, βοηθώντας έτσι την Toyota να περάσει τις 100.000 ευρωπαϊκές πωλήσεις υβριδικών οχημάτων το 2007.
Οι πωλήσεις Lexus ενισχύθηκαν με την παρουσίαση δύο νέων μοντέλων: του LS 460 τον Ιανουάριο και του υβριδικού LS 600h τον Ιούνιο. Η σειρά IS ήταν το πρώτο μοντέλο Lexus για το 2007, με πωλήσεις 21.625 οχημάτων (-1%), ενώ ακολούθησε η σειρά RX με 20.767 οχήματα (+6%). Τα υβριδικά οχήματα είχαν μία αναλογία 31% στο σύνολο των πωλήσεων Lexus (+5%), υπογραμμίζοντας την αυξημένη ζήτηση για μοντέλα premium με αναβαθμισμένη περιβαλλοντική συμβατότητα.
Η Ρωσία, για πρώτη φορά, ήταν η μεγαλύτερη αγορά της TME για το 2007 με πωλήσεις 157.895 οχημάτων, αύξηση 55% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ακολούθησε η Ιταλία (145.217,+5%) και η Βρετανία (144.538,+3%). Απόλυτα ρεκόρ όγκου πωλήσεων επιτεύχθηκαν σε 15 μεμονωμένες αγορές, με τη μεγαλύτερη αύξηση να καταγράφεται στην Ουκρανία, και συγκεκριμένα 108% από το 2006 με πωλήσεις 13.627 οχημάτων.
Η νέα επένδυση στην Ευρώπη εξακολούθησε να παίζει σημαντικό ρόλο το 2007. Η Toyota άνοιξε το ένατο Ευρωπαϊκό εργοστάσιο παραγωγής της το Δεκέμβριο (Ρωσία) για την κατασκευή του Toyota Camry, ανακοίνωσε μία επέκταση 20 εκατομμυρίων ευρώ για το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ανταλλακτικών της τον Ιούνιο (Βέλγιο) και εγκαινίασε το 16ο Κέντρο Ανταλλακτικών της TME τον Οκτώβριο (Δημοκρατία της Τσεχίας). Μεταξύ των άλλων, η TME έγινε και επίσημα μέλος του ACEA, του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, με έναρξη ισχύος από την 1η Ιανουαρίου 2008.
Oι ευρωπαϊκές πωλήσεις της Toyota περιλαμβάνουν όλα τα επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα στα 27 κράτη Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε: Αλβανία, Ανδόρα, Αζερμπαϊτζάν, Λευκορωσία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη, Κροατία, Νησιά Φάρο, Γεωργία, Γιβραλτάρ, Γροιλανδία, Ισλανδία, Καζακστάν, Λιχτενστάιν, FYROM, Μονακό, Νορβηγία, Ρωσία, Σερβία & Μαυροβούνιο, Ελβετία, Ταζικιστάν, Τουρκία, Τουρκμενιστάν, Ουκρανία και Ουζμπεκιστάν. Η παραγωγή κινητήρων και κιβωτίων περιλαμβάνει και τις μονάδες των Citroen C1/Peugeot 107."
Πηγή :
www.4troxoi.gr