Στην παρουσίαση ενός νέου συστήματος χρονισμού των βαλβίδων προχώρησε η Toyota. To εν λόγω σύστημα ονομάζεται Valvematic και συνδυάζει το, ήδη γνωστό, VVT-i με ένα νέο μηχανισμό που ελέγχει τις βαλβίδες εισαγωγής, χωρίς την παρουσία της γνωστής «πεταλούδας».
Ενώ, λοιπόν, στα συστήματα που χρησιμοποιούνται σήμερα, ο έλέγχος του αέρα που εισέρχεται στο θάλαμο καύσης γίνεται από την «πεταλούδα», στο Valvematic αυτή απουσιάζει, και η ποσότητα του αέρα που φτάνει στον θάλαμο καύσης ρυθμίζεται αποκλειστικά από τον τρόπο λειτουργίας των βαλβίδων εισαγωγής (βύθισμα και διάρκεια).
Αυτό το σύστημα έχει ιδιαίτερα οφέλη τόσο στη απόδοση του κινητήρα (ιδιαίτερα στο χαμηλό φάσμα περιστροφής του) όσο και στην απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού.
Σύμφωνα με την Toyota, το Valvematic, που θα κάνει την εμφάνισή του σε ένα νέο 2λιτρο μηχανικό σύνολο, που θα παρουσιαστεί στο άμεσο μέλλον, «ρίχνει» την κατανάλωση καυσίμου κατά 5% με 10% (ανάλογα με τις συνθήκες), και αυξάνει την ιπποδύναμη τουλάχιστον κατά 10%. Παράλληλα λόγω της καλύτερης καύσης που πραγματοποιείται μειώνονται και οι εκπομπές διοξειδίου του Άνθρακα (CO2).
Η ιαπωνική εταιρεία σκοπεύει να εφαρμόσει το Valvematic σε ολόκληρη την γκάμα κινητήρων της που θα παρουσιάσει μέχρι το 2010.
...για να δουμε τι θα μας πει το new system...