Καλησπέρα, δυστυχώς την Παρασκευή που άλλαξα λάδια στο αμάξι είδα πως τα ημιαξόνια στην άκρη που μπαίνουν στο διαφορικό είναι μούσκεμα απο βαλβολίνες! ήξερα εδώ και καιρό για τον τζόγο αλλά δεν υγραίνονταν. Εβγαλα και βιντεο να δειτε τον τζογο
https://www.youtube.com/watch?v=XHcR...ature=youtu.be
Bαζω και μερικες φωτος ποιο κατω.
Τα ερωτηματα τωρα :
1. Το σασμαν που εχω πανω στο 4EFTE ειναι του Starlet GT ep82 πιστευω οτι ειναι το C52. Εχω καβατζα και το μαμα σασμαν απο το starlet ep82 δλδ απο το μοτερ το ατμοσφαιρικο 2Ε-Ε που πιστευω οτι ειναι το C150.
Περισσοτερα εδω :
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_C_transmission#C52
και
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota...nsmission#C150
Πως μπορω να ειμαι 100% σιγουρος ποιο ειναι το καθε σασμαν?
οταν το ανοιξαμε το πλαινο καπακι οπως δειχνω εδω με φιλο μηχανικο για επισκευη της 5ης
http://www.corollaclub.com/forums/sh...t=23800&page=2
μετρησαμε τα δοντια στα γραναζια και ειδαμε οτι και αυτο που εχω του 4EFTE αλλα και το μαμα του ep82 εχει ιδιο αριθμο γραναζιων.
Επισης εκεινο το σασμαν δεν ειχε σπασει οπως νομιζα τοτε το 2007!!! αλλα ειχε απλα κολλησει ο επιλογεας! και εγω πηγα και αγορασα του GT!
2. Τι να κανω να επισκευασω αυτο που εχω πανω ή να βαλω απλα του ατμοσφαιρικου? να γλιτωσω πολλα ευρω? υποψην οτι οταν το ειχαμε δει τοτε με την 5η ειδαμε οτι εχουν τζογο και οι 2 αξονες πρωτευον και δευτερευον! οποτε πιθανως να μην ειναι μονο το διαφορικο το προβλημα! επισης εχει προβλημα η 3η του πιθανως στο συχρονιζε της.
Ο μηχανικος χωρις να ανοιξει το αλλο εκτος την 5η και οπιστεν που ειδαμε, λεει οτι ειναι οκ και να το βαλουμε πανω.
Με την ευκαιρια να αλλαχτει και ο δισκος γιατι οπως λεω εδω εχει αρχισει να ψιλοπατιναρει με τα πολλα τουρμπισματα
http://www.corollaclub.com/forums/sh...t=25121&page=2 εχει και σχεδον 100.000χλμ απο το 2007 και αυτος ειναι πανω. Τοτε που μπηκε το σασμαν δλδ.
Σε περιπτωση που τα σασμαν ειναι το C52 και C150 οπως βλεπουμε εχει μονο ποιο κοντη 1η του ατμοσφαιρικου ενω ακομα και το final ratio ειναι ιδια! οπως και ολες οι αλλες ταχυτητες.
Μπορει ο φιλος να αλλαξει τα γραναζια αλλα θελουν ανοιγμα και τα 2 οποτε και χρονο θα φαω και παραπανω χρηματα.
και τελος αμα το καθυστερησω και αλλο ακομα επειδη κραταει ο δισκος και τωρα εχω αλλα θεματα στην μεση και δεν ειμαστε large με τα χρηματα, τι θα γινει υπαρχει φοβος να σκορπισουν οι βαλβολες στον δρομο με κινδυνο και για μενα αλλα και για αλλα αυτοκινητα? ξερει κανεις?
Ξεχασα τελος να πω οτι τους κραδασμους απο τα ημιαξονια που παιζουν τους νιωθω απο μεσα στο αμαξωμα, αλλα και στην εκκινηση βαρανε ντουκ ντουκ λες και εχω κομμενη βαση μηχανης που δεν ειναι καμια τσεκαρισμενο.
Στο βιντεο, ειχα την ροδα απο την πλευρα οδηγου στον αερα και κουνουσα εκεινη και φαινοταν τοσο πολυ ο τζογος.
Να πω πως δοκιμασα στο micra του πατερα μου που ειναι του 1997 με κατω απο 70000χλμ (δεν το κουναει πολυ) και δεν ειχε τζογο ουτε καν! απολυτως τιποτα.
Δεν ξερω αν ειναι φυσιολογικος ο παραμικρος τζογος δλδ να παιζουν τα ημιαξονια μεσα στο διαφορικο!
Ρωταω αν εχει τυχει σε κανεναν, ή αν ξερει κατι παραπανω απο εμπειρια κτλ.
ΕDIT : Σήμερα ρωτησα τον μηχανικο μου, ειπε οτι μπορει και να χυθει βαλβολινη αμα μεγαλωσει και αλλο ο τζογος, αλλα και οτι αμα μεγαλωσει ο θορυβος μπορει να σταματησει να μεταδιδεται η κινηση οποτε μενεις....
με λιγα λογια λεει οτι δεν ειναι πολλα ακομα τα ψωμια του.
Το παραξενο ειναι οτι τσεκαρα με τα δακτυλα τις φωλιες των ημιαξονιων στο σασμαν που εχω εκει περα στην ακρη και εχουν τζογο και εκεινες! δεν ξερω ομως αν ειναι πολυ ή λιγο.
Συμφωνα με τα βιβλια των μηχανικων αυτοκινητων που εχω αρκετα ενα μικρο πρεπει να εχει αλλα ειναι λιγα mm.
Για οποιον ενδιαφερεται παει εδω
http://www.pi-schools.gr/lessons/tee/mechanical/ κατεβαζει το συστηματα αυτοκινητων Ι εργαστηριακος οδηγος στην σελιδα 92 λεει για το ποσο πρεπει να ειναι.
Οπως θα δειτε εκει που τα λεει αλλα και στο toyodyi
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199...MNKW_4301.html υπαρχουν ρυθμιστικες ροδελες και μπορουμε να φερουμε τον τζογο στα σωστα επιπεδα!!! το θεμα ειναι οτι για να γινει αυτο πρεπει το διαφορικο να γινει μπιλιες με πολυ μεγαλο κοστος!!!
Σημερα σε μια ερευνα αγορας απο το car.gr ειδα οτι σασμαν ατμοσφαιρικων 1300αρια δλδ 2E-4E εχει απο 100-150 ευρω το πολυ ενω απο 4ΕFTE κατω απο 200.....οποτε σιγουρα δεν λεει η επισκευη απο θεμα κοστους αλλα και χρονου.
Βασικα ελεγα να αλλαζα μονος μου (με αλλο ενα ατομο για βοηθο) σασμαν-δισκο-πλατο-ρουλεμαν θεωρητικα ξερω αλλα στην πραξη δεν το εχω κανει. Για εργατικα το πολυ 150 ευρω με βαλβολινες μαζι δεν αξιζει το ρισκο.
Μπορει να μου τυχει κατι αλλο πχ φθαρμενο βολαν, οπως εγινε οταν ο 4EFTE ηταν στο starlet gt και αλλαχτηκε με αλλο μεταχειρισμενο και να μην μπορω να κανω κατι στο εξοχικο που θα ειμαι + οτι αμα χαλασω κατι αλλο που θα βρω εκει εξαρτηματα Σαββατοκυριακο?
Bρηκα και αυτο το service manual αν και για το C59 σασμαν ειναι ιδια η διαδικασια για ολα τα C....
http://www.tcorolla.net/overhaul-1203.html