Καλησπέρα! γράφω για 4Ε-5Ε γιατί σε όλα αυτά τα μοτερ η αντλία νερού είναι η ίδια.
Να τονίσω πως εγώ την άλλαξα ολόκληρη επειδή έχανε από το πίσω μέρος της εκεί δλδ που ενώνεται με το μπλοκ του κινητήρα μας και δεν ήξερα ακριβώς τι φταίει. Αν θέλουμε απλά να την αντικαταστήσουμε μπορούμε να πάρουμε την μισή δλδ το κομμάτι που περιλαμβάνει την φλάντζα (φωτος ποιο μετά), το ρουλεμαν που ειναι μέσα και την φτερωτή. Στην έκδοση της Ιαπωνικής δεν είχε μαζί την τροχαλία, πρέπει να έχουμε τροχαλία με 4βίδες που να βγαίνει ώστε να την βάλουμε. Η ολόκληρη είχε τροχαλία πρεσαρισμένη και ΔΕΝ βγαίνει!
Τιμές Toyota 123 ευρώ ολόκληρη, η μισή 76 καπου εκει.
Ιαπωνικη ολοκληρη 73 ευρώ και μιση αναλογα την μαρκα εχει με 35 και 38 ολες Ιαπωνικες. Η δικια μου ηταν AISIN οπως και της Toyota!
To λαστιχάκι για το σωληνάκι το μεταλλικο ειχε 3,60 ευρω αλλα η ολοκληρη το εχει μαζί.
Ξεκινώντας θα χρειαστούμε:
1. Tην αντλία φυσικά
2. Λαστιχο oring για το μεταλλικό σωλήνα που μπαίνει προς την φτερωτή της αντλίας νερού.
3. Λάστιχο oring για την βάση του δείκτη λαδιού, σίγουρα είναι χάλια και θα χάνει λάδια χωρίς να το έχετε προσέξει! εγώ επειδή δεν είχα έβαλα απο παλιο μπεκ βενζινης που ειχε καλο επάνω του.
3. Καστάνια μικρή 1/4 ή και 3/8 με καρυδακια 10-12-14mm
4. Φλατζοκολλα (εγω ειχα σωληνάριο με μαυρη) απο Ιαπωνικη.
5. Σταυρο 3/8 για καρυδακια για εκει που δεν μπαινει η καστάνια.
Και ξεκινάμε :
1. Πρώτα πάντα βγάζουμε το + της μπαταρίας γιατί θα ξηλώσουμε το δυναμό και θα δουλέψουμε για λίγο δίπλα στην μίζα.
2. Αφαιρούμε το δυναμό αφού πρώτα αποσυνδέσουμε τις φύσες του, το + εχει 10αρι παξιμαδάκι και υπάρχει και μια φύσα.
3. Ξεβιδώνουμε το ρεγουλαδόρο (αν θυμάμαι καλά είναι 12mm η βίδα)
4. Ξεβιδώνουμε την κάτω βίδα του δυναμό (14mm) μπορεί αν θελει κόντρα να χρειαστεί να μπούμε κάτω από το αμάξι εδώ. Εμένα βγήκε. Τωρα προσεκτικά το αφαιρούμε από το αμάξι.
5. Αδείαζουμε τα υγρά του ψυγειου, βάζουμε μια λεκάνη κάτω απο το ψυγείο και βγάζουμε την τάπα που έχει κάτω αριστερα στο πισω μερος του. Επειδη ειχα νεο παραφλου το ξαναχρησιμοποιησα οσο μαζεψα.
6. Αφαιρούμε τον δείκτη λαδιού μαζί με το σίδερο από το ρεγουλαδόρο του δυναμό. Εδώ έχει μια μικρή βίδα νομίζω 10mm που είναι δεξιά από την αριστερή βάση μηχανής. Θελει τον σταυρο για τα καρυδακια γιατί δεν χωράει η καστάνια, βρίσκει επάνω στον δεικτη λαδιου. Αυτος πρέπει να αφαιρεθεί επειδή η πάνω βίδα της αντλίας είναι από πίσω του και πολύ κοντά. Ισως αν ειχα καποιο κλειδακι σπαστο μαζί μου να μην χρειαζόταν. Ομως καλά έκανα γιατί οπως θα δούμε στις φωτος επρεπε να αλλάξω και το oring στην βάση του, γιατι έχανε λάδια από εκει! οποτε το αλλαζουμε και αυτο, καλο ειναι λοιπον να φροντισουμε να έχουμε ανταλλακτικο oring.
7. Ξεβιδώνουμε τις βίδες της αντλίας, έχει μία στο πάνω μέρος που βγαίνει ολόκληρη και 2 κάτω που είναι μόνο παξιμάδια. Αν βγει βίδα μην νομίζετε οτι κοπηκε οπως επαθα εγω! απλά βγηκε! τωρα θα δειτε πως η αντλια δεν βγαίνει με τίποτα!
8. Στο μεταλλικό σωλήνα στο πίσω μέρος του κινητήρα περίπου στην μέση έχει μια βίδα 10mm αυτή πρέπει να αφαιρεθεί ώστε ο σωλήνας αυτός να βγει προς τα έξω και να περάσει η αντλία από τις 2 κάτω βίδες, εμενα με παιδεψε πολυ γιατι επρεπε να μπω κάτω απο το αμαξι, θελει καστάνια με μακρια προέκταση. Μετά μπορεί να αφαιρεθεί η αντλία.
9. Σε περίπτωση που ΔΕΝ θελουμε να την αλλαξουμε όλη παραλειπουμε το βήμα 8 και αφαιρουμε απο αριστερα μονο το κεφάλι της αντλίας.
10. Αφου την βγάλουμε καθαρίζουμε καλά το σημείο στο μοτερ και στη νεα αντλία βάζουμε φλαντζοκολλα προσεκτικά μην καλύψουμε την τρυπα και μπει μέσα. Επίσης στο μεταλλικό σωληνάκι βάζουμε το νέο oring, εγώ εβαλα και λιγο ειδικο γρασακι για να γλιστραει αν δεν έχετε βάλτε λιγο σαπουνακι απο τα πιατα.
11. Τώρα κάνουμε τα ανάποδα βήματα και τα βάζουμε όλα στην θέση τους.
Το βήμα 8 που ήταν το ποιο δύσκολο για μένα μην το παραλειψουμε μετα δλδ μην αφησουμε την βιδα εκτος γιατι αν κουνάει το σωληνακι ενδέχεται η αντλία να αρχίσει να χάνει από εκει που μπαινει το oring.
Aυτά είναι όλα, ελπίζω να μην ξέχασα τίποτα, σορρυ που δεν έχω φωτος για όλα, αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο να τα βγάζω όλα, αφού πρέπει κάθε φορά να πλένω τα χέρια μου 1 ωρα για να πιάσω το κινητό!
Ανεβάζω και φωτος να δείτε, μερικές δεν ειναι δικες μου, τις βαζω για να δειτε καποια σημεια, οπως πχ που ειναι η βιδα πισω στο μεταλλικο σωληνακι. Οποιος έχει απορίες επειδή εδώ το θέμα ελέγχεται και αργούν οι απαντήσεις, μπορείτε να στείλετε στο σχετικό εδώ :
http://www.corollaclub.com/forums/sh...ad.php?t=24727