Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από GiWrGoS@XXX
παρεπιπτοντως...ελπιζω να μην λεω πατατες αλλα το 10w 40 εχει μεγαλυτερο ευρος ωφελιμης λειτουργιας ευνοοντας τα θερμοτερα κλιματα, ενω το 5w 30 ειναι για πιο βορεια κλιματα ευννοοντας την ομαλη εκκινηση σε χαμηλοτερες θερμοκρασιες...Δηλαδη 10w40 σημαινει οτι το λαδι λιπαινει στο 100% σε θερμοκρασιες απο 10 βαθμους μεχρι 40 βαθμους( 10στους 12 μηνες αυτο το ευρος θερμοκρασιων επικρατουν στην ελλαδα )
ενω το 5w30 λιπαινει στο 100% σε θερμοκρασιες απο 5 εως 30βαθμους ...αρα τους καλοκαιρινους μηνες επαρκει οριακα ή και υστερει κιολας ..Μπορει να το χω καταλαβει και λαθος βεβαια ..
|
Ο τύπος του λαδιού (10W40,5W30,5W40 κλπ) δεν αφορα ευρος θερμοκρασιας οπώς το αναφερεις φιλε μου, δηλαδη από 5 βαθμους εως 30 βαθμους εξωτερικη θερμοκρασια. Αφορα την εξωτερικη θερμοκρασια οπως περιγραφεται παρακατω
Ιξωδες:
Ο δεικτης ιξωδους ειναι αυτος που συνηθως διαβαζουμε ως ??W?? (πχ 10W40). Το ιξωδες ειναι η ιδιοτητα που του δινει αντισταση στην ροη και δειχνει και την δυναμη ενωσεων των μοριων του. Μας ενδιαφερει γιατι ενα λαδι σε κρυο κινητηρα πρεπει να ειναι αρκετα λεπτο ωστε να φτανει γρηγορα και παντου, και οταν ειναι ζεστος ο κινητηρας πρεπει να εχει αρκετη συνεκτικοτητα ωστε να μην φευγει απο τις τριβομενες επιφανειες ευκολα και να μην συνθλιβονται οι δυναμεις ενωσεων των μοριων του.
Και τωρα το επιμαχο σημειο...Ο πρωτος αριθμος μας δειχνει το ιξωδες του λαδιου στους 0F, δηλαδη στους -17,8 κελσιου και μετριεται σε cP (Centipoise). Το W μας δειχνει οτι το λαδι ειναι καταλληλο για χειμωνα. Ο δευτερος αριθμος μας δειχνει το ιξωδες του λαδιου στους 210F, δηλαδη στους 98,8 βαθμους κελσιου αλλα μετριεται σε cST (centistrokes). Εχουν δηλαδη διαφορετικες μοναδες μετρησης!
Η συμβατικη τιμη του ιξωδους την παιρνουμε στους 40 κελσιου και μπορει να ειναι παρομοια για πολλα λαδια διαφορετικων τιμων ιξωδους, πχ ενα 5W40, 10W30 και 10W40 μπορει στους 40 βαθμους να εχουν παρομοιο ιξωδες, αλλα πχ το πρωτο στους 10 βαθμους θα εχει σοβαρη υπεροχη ως προς τα αλλα δυο.
Ενα λαδι δεν πρεπει να ειναι ουτε πολυ χοντρο γιατι θα ανεβασει πολυ μεγαλη πιεση στο κυκλωμα και ειδικα σε σημεια που χρησιμοποιουν το λαδι (πχ υδραυλικα ωστηρια) και δεν θα κινειται ευκολα, αλλα ουτε πολυ λεπτο ωστε να καταστρεφεται και να μην μπορει να λιπανει σωστα τον κινητηρα. Σε ακραιες περιπτωσεις απο λαθος ιξωδες μπορει να παρουσιαστει σπηλαιωση, συνθλιψη κτλ που προκαλει σημαντικη φθορα στον κινητηρα και καταστρεφει πολυ γρηγορα και το λιπαντικο, αν δεν το καψει τελειως.
Οποτε πιστευω οτι μια πολυ καλη λυση για την Ελλαδα ειναι τα 10W30, 10W40 & 15W40.