Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από sakis
Πολυ καλη η αναλυση σου φιλε μου μπραβο και βασιζεται σε δικες σου εμπειριες και οχι σε θεωριες και το σεβομαι αλλα εχω καποιες μικρες αμφιβολιες οσο αφορα τις διαφορες απο toyo se Michelin και αυτο διοτι φορουσα σε 16αρα toyo και michelln και παρατηρησα ακριβως τα αντιθετα δηλαδη ναι οντως το Toyo δεν ζεσταινεται ευκολα γεγονος αλλα ειχε απιστευτο κρατημα σχεδον κορυφαιο οσο και εαν το πιεσα μεχρι τα 10.000 αντε το πολυ 12.000χιλ μετα αρχισα να εχω ψιλοπροβλημα στα πλευρικα αντιθετως το Michelin που φοραω και πιστευω τα περισσοτερα Michelin δεν ειναι τοσο απαιτητικο σε ζεσταμα ειναι μαλακο πολυ και τα πλαινα του δηλαδη η ενισχυση στο προφιλ ειναι αισχος με αποτελεσμα ακομα και με αλλαγμενη αναρτηση αντιστρεπτικες και μπαρες θολων που εχω επανω παντα να εχω την εντυπωση του εντονου μαγουλιασματος στην στροφη κατι το οποιο ειναι για μενα ιδιαιτερα ενοχλητικο.Βεβαια για να ειμαι δικαιος μιλαω για απλο corolla οχι ts και Οχι τα exalto!!!Παντα αποψη μου ετσι και εμπειρια δικια μου.
|
Γειά χαρά. Καταρχήν να πώ πως στην ενότητα <<λάστιχα>> στο clubcelica έχω αρκετά θα έλεγα πόστ πάνω στο θέμα λάστιχα και γενικότερα παρελκόμενά τους (για όποιο μέλος ενδιαφέρεται). Το προηγούμενο πόστ ήταν ένα απο τα πολλά που πέρασα κι εδώ, αλλά τροποποιημένο, γι' αυτό ίσως κάποιο ..... ύφος. Έχω να παραθέσω αρκετές εμπειρίες με λάστιχα σε αμάξια φίλων (Octavia RS 230hp, μπλοκέ - S2000 μπλοκέ - STI καινούριο), που ξέρω απο πρώτο χέρι την συμπεριφορά των λαστίχων τους, το S2000 και την Octavia καί προσωπικά οδηγικά, αλλά δέν θα ήταν καθαρά εμπειρία προσωπικού αμαξιού και φυσικά δέν θα πλησίαζε την γενικότερη φιλοσοφία των Toyota, παρόλο που αναφέρομαι σε Celica TS, συγκεκριμένα. Καθώς και απο αρκετές συζητήσεις πάνω στο θέμα λάστιχα και με άλλα γνωστά αμάξια.
Προτείνω το Michelin Exalto 2 μετά απο αρκετή συζήτηση με καλούς λαστιχάδες και άλλα.
Νομίζω ότι τελικά το Michelin Exalto 2 είναι το πιό all around ελαστικό. Κάτι που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι το προηγούμενο Pilot Exalto (πρίν 2 χρόνια), δέν λεγόταν έτσι. Λεγόταν Pilot Sport Exalto 2 και είχε πιό μαλακό πλαινό σκελετό και δόμηση απο το σημερινό Pilot Exalto 2 (PE2). Πρίν το Toyo (T1R Proxes) που φοράω τώρα, είχε πρίν, τα Pilot Sport Exalto 2, όπου είχε πέσει και σε κάποιες καλές λακούβες κι επειδή είμαι θα έλεγα και άνθρωπος της λεπτομέρειας
το πήγαινα κατα διαστήματα για ζυγοστάθμιση, όχι επι τροχού, για εξάλειψη τυχόν γενικότερων προβλημάτων, αλλά κανονικά, με ξεκομπλάριστο τον κάθε τροχό. Μία ζάντα απο μιά καλή λακούβα απο εκεί που ήταν μιά χαρά, είχε πάρει ελάχιστα, το λάστιχο τίποτα.
Να το πούμε κι αυτό, η ζάντα δέν τορνιρίστηκε για να επισκευαστεί παρά επισκευάστηκε με έναν άλλο τρόπο, που σε κάποιους μπορεί να είναι γνωστός, κομπλάρεται με τα μπουλόνια της εν ολίγοις, πάνω σε περιστρεφόμενο άξονα που γυρίζοντας σημαδεύονται τα σημεία του βουλιάγματος και στη συνέχεια με υδραυλικό ωστήριο που εφαρμόζεται μεταξύ κέντρου περιστρεφόμενου άξονα και στο επιθυμητό σημείο της ζάντας την ξαναφέρνει ακριβώς. Είναι μιά χρονοβόρα διαδικασία και δέν την κάνουν πολλοί.
Εν συντομία, το Pilot Sport Exalto 2 που φόραγα τότε, σε πολύ λίγες και κλειστές στροφές, είχε την τάση να ξεκολλήσει το πίσω μέρος ή να πετάξει μούτρα μπροστά. Βέβαια όλα αυτά είναι απαραίτητο να ληφθούν υπόψη με την προυπόθεση να ελέγχονται και οι πιέσεις ανα πάσα στιγμή και να ξέρουμε την κάθε τυχόν συμπεριφορά του αμαξιού, στην κάθε ανάλογη πίεση, για το εμπρός ή το πίσω μέρος του αμαξιού. Και αυτά τα λέω λόγω ότι αυτή τη στιγμή η TS δέν έχει να μου προσφέρει κάτι άλλο. Τα έχω φτάσει και τα δύο είδη ελαστικών που αναφέρω πολλές φορές σε διαφόρων είδη ορίων. Και σύν των προηγούμενων, κατέληξα σ'αυτά τα δύο και απο εμπειρίες δυνατότερων αμαξιών με τα ίδια λάστιχα ή και τα προηγούμενα που αναφέρθηκαν π.χ Potenza, Primacy, Energy, Pirelli Nero, κ.τ.λ. Μιά που είπαμε για αυτά, το Potenza είναι σκληρό ελαστικό, απλά πρόσφατα άλλαξε η γόμα του και έγινε λίγο πιό μαλακή, ενώ το πλαινό του παρέμεινε σκληρό, το Primacy και το Energy δέν θεωρούνται σπόρ ελαστικά και το Pirelli Zero Nero απλά κρίνεται ακατάλληλο για τα περισσότερα αμάξια απο πολλούς λαστιχάδες. Δέν φτάνει να έχει το σκληρό πλαινό και την σταθερή δομή για να υπάρξει το ανάλογο grip στο δρόμο. Θέλει αρκετά δυνατό αμάξι για να το φοράει. Εκτός απο το ότι ο κάθε δείκτης του ανάλογου Pirelli στην πραγματικότητα σε απόδοση είναι σχεδόν σάν να είναι ένας δείκτης (ταχύτητας), παραπάνω, λόγω της σκληρότητας του ελαστικού.
Συνεχίζοντας για το Pilot Sport Exalto 2 που φορούσα με τα πιό μαλακά πλαινά απο το σημερινό Pilot Exalto 2, σε ευθείες πρόσδιδε στο αμάξι πολύ μεγάλη σταθερότητα, κυρίως λόγω της χάραξής του. Το Exalto δέν είναι κατευθυντικό λάστιχο, όπως θα έλεγε κάποιος λαστιχάς, αλλά λόγω της χάραξής του, αποβάλλει γρηγορότερα τα νερά στο βρεγμένο, σε ευθεία ή σε μιά κατάσταση υδρολίσθησης, αλλά δέν στρίβει καλύτερα απο το Toyo στο βρεγμένο (ελάχιστα) λόγω ότι το Τοyo (T1R Proxes) είναι κατευθυντικό λάστιχο και λόγω της χάραξής του, στο (στραμπουληγμένο κυρίως) στρίψιμο, αποβάλλεται κάπως καλύτερα το νερό. Τώρα στο στεγνό, το Exalto είναι καλύτερο απο το Τoyo και πιό σταθερό λόγω της μαλακότερης γόμας του κυρίως, αλλά και της φύσης της χάραξής του, σε ευθείες γραμμές, (όπου στα πλευρικά g λειτουργούν σάν μεμονωμένα πέλματα), όπου δέν παρεμβάλλεται χαραγμένο πέλμα στην περιστροφική του κίνηση προς το πάτημά του στο δρόμο, όπως το Toyo (με τα συνεχόμενα βέλη, όπου αυτά το κάνουν κατευθυντικό το Τοyo). Απλά το Τοyo λόγω κυρίως της χάραξής του, <<ακούει>> πιό καλά στο τιμόνι και το ίδιο συνεχίζεται και στο σπάσιμο της πρόσφυσης με καλύτερο έλεγχο εκεί, απο το Michelin Pilot Exalto 2. Ένα άλλο πρόβλημα με το Toyo είναι ότι αρκετά λάστιχα κάποια στιγμή παρουσιάζουν ελαφρά τραβήγματα δεξιά αριστερά, λόγω ότι παραμορφώνεται σιγά σιγά η ιδιόμορφα χαραγμένη γόμα τους. Το Toyo όταν το έβαλα κι επειδή πιστεύω ότι καταλαβαίνω το παραμικρό πάνω στο αμάξι, τους έκανα 5 φορές ζυγοστάθμιση μέχρι να το στρώσω, για το λόγο ότι παρουσίαζε και μετά απο κάποια ταχύτητα 120 + ,ελαφρά κοσκινίσματα του τιμονιού. Το PE2 άν του προσέχουμε και τις πιέσεις, ώστε να μήν έχει λιγότερο αέρα (αναλόγως την εποχή και τον τρόπο οδήγησης) θα κρατήσει πολύ περισσότερο απο το Toyo. Συγκεκριμένα το Michelin (το προηγούμενο, Sport Exalto 2), το κράτησα για 33.000 χλμ. ! με την απόδοσή του να αρχίσει να πέφτει απο τα 25.000 χλμ (με αλλαγή μπρός πίσω στα 17.000) και εκεί που το ελαστικό άρχισε να κρίνεται ακατάλληλο, ήταν στα 31.000 και κάτι. Το Toyo και λόγω του πέλματος που κάνει πιό γλυκιά καμπύλη στο άκρο που συνδέεται με το προφίλ, γλυστράει ευκολότερα απο το PE2 και αυτή τη στιγμή με 20.000 χλμ. που έχω το Toyo (και με αλλαγή μπρός πίσω στα 12.000 επειδή δέν κράταγε καλά), αυτό τον καιρό θα πάω για αλλαγή τους, λόγω ότι τα προφίλ (βασικός παράγοντας οι στροφές
), είναι σε κακή κατάσταση, κοινώς φυτιλιασμένα με κομματάκια λάστιχου μικρά, να προεξέχουν λίγο.
Και όλα αυτά μετά απο όπως είπα ...... εξαντλητικά τέστ.