Το θέμα με το σβήσιμο του κινητήρα είναι απολύτως φυσιολογικό.
Από πλευράς λιπαντικών ευσταθεί απόλυτα γι' αυτό και η Castrol έχει βγάλει τη σειρά Magnatech που υποστηρίζει ότι κρατάει αυτό το λιπαντικό φιλμ και μετά το σβήσιμο του κινητήρα.
Το θέμα είναι και με τον κινητήρα γενικότερα. Κατά τη διάρκεια της έντονης οδήγησης τα εσωτερικά τμήματα του κινητήρα είναι φυσιολογικό να έχουν υψηλότερη θερμοκρασία. Επιφάνειες κυλίνδρων, καπάκι και βαλβίδες εσωτερικά, έμβολα κτλ. Όταν λειτουργεί ο κινητήρας σε πολλές στροφές η αντλία νερού στέλνει τεράστιες ποσότητες νερού για ρυθμίσει την ψύξη του κινητήρα. Όταν σβήσει ο κινητήρας τότε η πλεονάζουσα θερμότητα εγκλοβίζεται στον κινητήρα με αποτέλεσμα την υπερθέρμανση του συνόλου, παρόλο που είναι σβηστό. (Έχω παραδείγματα για όποιον ενδιαφέρεται.)
Τότε ο κινητήρας υπερθερμάνθηκε.
Αν το βάλεις εμπρός πάλι μετά από λίγη ώρα θα πάει ξαφνικά παγωμένο νερό στα ζεστά μέρη. Δε νομίζω ότι είναι καλό να ανεβοκατεβαίνει απότομα η θερμοκρασία.
Γι' αυτό συνιστάται και από τους κατασκευαστές ένα 3λεπτο στο ρελαντί μετά από έντονη οδήγηση.
|