Φίλε
nikos gtcc μια μικρή διόρθωση. Το αυτ/το σου (όπως και ολα τα αυτ/τα εδω και πολλά χρόνια) δεν εχει δυναμό αλλά εναλλάκτη. Η διαφορά είναι στο οτι το δυναμό είναι γεννήτρια συνεχούς ρεύματος, ενω ο εναλλάκτης είναι γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος, που παράγει τριφασικό ρεύμα, το οποίο περνά από μία συστοιχία ανορθωτών και γίνεται συνεχές.
Τα συνήθη προβλήματα που παρουσιάζουν οι εναλλάκτες εκτός από τα καρβουνάκια ( τα οποία φαγώνονται πολύ αργά ) είναι οι αυτόματοι που καίγονται, και επίσης καίγονται η ξεκολλάνε από την πλακέτα και οι ανορθώτριες δίοδοι συνήθως από το φορτίο του ρεύματος.
Η μπομπίνα είναι πιό δύσκολο να καεί, συνήθως καίγεται όταν χαλάνε τα ρουλεμάν και αρχίζει να βρίσκει στο στάτορα, τρίβεται το μονωτικό και βραχυκυκλώνει.
Θα προσπαθήσω να εξηγήσω τι κάνει ο εναλλάκτης και δες μόνος σου αν εχεις πρόβλημα η οχι.
Με το κλειδί στην θέση που ειναι αναμμένα τα λαμπάκια ελέγχου το βολτόμετρο σου δείχνει την τάση της μπαταρίας.
Την στιγμή που δίνεις μιζιά η τάση πέφτει (το πόσο θα πέσει εξαρτάται απο την κατάσταση της μπαταρίας και την θερμοκρασία περιβάλλοντος)
Οταν εκκινήσει ο κινητήρας στο βολτόμετρο βλέπουμε την μέγιστη τάση (τάση φόρτισης) που επιτρέπει να περάσει ο αυτόματος του εναλλάκτη προς την μπαταρία και γενικά στο ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτ/του
( τα ampere που τράβηξε η μίζα καταπόνησαν την μπαταρία και ο εναλλάκτης πρέπει να την επαναφέρει στην πρότερη κατάσταση).
Αν δεν υπάρχει απαίτηση ηλεκτρικής κατανάλωσης στο βολτόμετρο παρατηρείται περιστασιακά μικρή αυξομείωση τάσης γιατί ο εναλλάκτης μέσω του αυτόματου προσπαθεί να κρατήσει την μπαταρία φορτισμένη.
Αν υπάρξει απαίτηση ηλεκτρικής κατανάλωσης (και ανάλογα με το πόσο ενεργοβόρα είναι) παρατηρούμε μικρή βύθιση της τάσης και επαναφορά της ελάχιστα πρίν την αρχική ένδειξη (την ένδειξη δηλαδή που έδειχνε το βολτόμετρο πρίν ανοίξουμε την κατανάλωση).
Ελπίζω να σε κάλυψα.