Κατ'εμέ είναι χαζό σε ένα αυτοκίνητο κατασκευής από το 1995 και μετά να βάζει κάποιος ημισυνθετικά λάδια και μάλιστα διαφορετικού ιξώδους από αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής.
Στο αυτοκίνητο θα πρέπει να μπαίνουν λάδια ίδιου τύπου με αυτό με το οποίο στρώθηκε ο κινητήρας.
Αν στρώσεις τον κινητήρα με ψιλό λάδι συνθετικό 5w40 και μετά ξαφνικά αποφασίσεις να του βάλεις το πιο πυκτό και χαμηλότερης ποιότητας ημισυνθετικό 10w40 τότε έχεις ζορίσει τον κινητήρα σου χωρίς λόγο. Ο κινητήρας στρώθηκε και όλα τα κινητά μέρη πήραν τις ανοχές τους με το ψιλό λάδι το οποίο διεισδύει πιο εύκολα μεταξύ κινούμενων και τριβώμενων επιφανειών και λιπαίνει σαφώς πιο αποτελεσματικά. Το πυκτό λάδι δεν έχει την ίδια ικανότητα διείσδυσης, ειδικά όταν οι ανοχές που έχουν πάρει τα κινητά μέρη έχουν καθορισθεί με τη χρήση άλλου τύπου λαδιού.
Επίσης πιο πυκτό λάδι σημαίνει ζόρισμα του κινητήρα σε κρύες εκκινήσεις το χειμώνα όπου πύζει ακόμα πιο πολύ λόγω χαμηλών θερμοκρασιών. Τα συνθετικά με ιξώδες 5w40 είναι πιο αποτελεσματικά και σε αυτόν τον τομέα.
Επιπλέον τα συνθετικά λάδια έχουν την ιδιότητα να μη "σπάνε". Που σημαίνει ότι τόσο κατά τη διάρκεια λειτουργίας της μηχανής όσο και όταν αυτή είναι σταματημένη δημιουργούν επάνω στις εσωτερικές επιφάνειες της μηχανής ένα λεπτό φιλμ. Όταν η μηχανή λειτουργεί σε ψηλές στροφές αυτό το φιλμ που φτιάχνουν τα συνθετικά αντέχει περισσότερο (και σε υψηλότερες θερμοκρασίες). Τα ημισυνθετικά έχουν μικρότερη ικανότητα στο συγκεκριμένο τομέα συν το ότι με τον καιρό κάνουν και περισσότερη κατακράτηση υγρασίας.
Θα μπορούσα να γράψω κι άλλα κατεβατά αλλά σταματάω εδώ για να μην κουράσω....
φιλάκια
|