Σύμφωνα με τους ίδιους τους βενζινοπώλες, το τελευταίο διάστημα σε πανελλαδικό επίπεδο έχουν κλείσει περί τα 350 πρατήρια, λόγω της αύξησης της τιμής των υγρών καυσίμων και της μείωσης της κατανάλωσης.
-
Αν σκεφτούμε ότι τον Ιανουάριο, η μέση τιμή της αμόλυβδης ήταν περίπου στο 1€ και τώρα είναι στο 1,5€ διαπιστώνουμε αύξηση της τιμής της βενζίνης κατά 50%, οφειλόμενη κυρίως στην αύξηση διαφόρων μορφών φόρων.
Η εν λόγω αύξηση των τιμών, δεν προκλήθηκε σε καμία περίπτωση από τους πρατηριούχους αλλά από το κράτος, και μάλιστα συνοδεύτηκε από μείωση της κατανάλωσης κατά περίπου 30%. Και η επερχόμενη νέα αύξηση -λόγω αύξησης του ΦΠΑ- θα έχει σαν αποτέλεσμα και νέα αύξηση στην τιμή των καυσίμων και θα συνοδευτεί από νέα μείωση της κατανάλωσης.
-
Συνεπεία των ανωτέρω, λόγω της μη επίτευξης του στόχου της αύξησης των εσόδων από τη φορολογία της βενζίνης, θα αυξηθεί περαιτέρω η τιμή της, και ίσως φτάσει και τα 2€/lt (η αμόλυβδη).
Η ευθύνη των εταιρειών και οι εναρμονισμένες πρακτικές που εφήρμοζαν -και δεν έχουν και κανένα λόγο να μην εφαρμόζουν ακόμα και σήμερα, αφού δεν ελέγχονται από κανέναν (και κανένα πρόστιμο που επεβλήθη δεν πληρώθηκε ποτέ)- ήταν έντονα ορατές όταν στις σημαντικές μειώσεις των διεθνών τιμών του πετρελαίου, ο καταναλωτής διαπίστωνε γελοίες μειώσεις τιμών και κανένας (από τους διοικούντες και καθ' ύλην αρμοδίους) δεν συγκινείτο. Η γελοιότητα, όμως, που εξακολουθεί και σήμερα και δεν φαίνεται να ενοχλεί κανένα, είναι που στην Ε.Ο. (Κορίνθου-Πατρών για παράδειγμα) όλα τα πρατήρια που βρίσκονται κατά μήκος της -ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ- έχουν τιμές που διαφέρουν το πολύ 1-2 λεπτά (συνήθως είναι οι ίδιες) και είναι υψηλότερες από αυτές που υπάρχουν σε οποιαδήποτε πόλη ή χωριό εκεί δίπλα...
Η ευθύνη των πρατηριούχων, θεωρώ, πως είναι στο πέρασμα των αυξήσεων των τιμών στους καταναλωτές την ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ημέρα της ανακοίνωσής τους, στη ΝΟΘΕΙΑ των καυσίμων και στο ΚΛΕΨΙΜΟ στην ποσότητα των πωλούμενων καυσίμων.
Τελειώνοντας, πιστεύω ότι τα νέα μέτρα με τις αυξήσεις στα πάντα και τις μειώσεις μισθών σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα -και τις απολύσεις-, απλά θα επιτείνουν τα φαινόμενα παραβατικότητας στο δίκτυο διανομής και διακίνησης των καυσίμων και θα εντείνουν τον κανιβαλισμό που άρχισε να αναδεικνύεται σαν πρόβλημα της κοινωνίας μας.
Δυστυχώς, δεν βλέπω και κάποια λύση σε όλο αυτό το χάλι με τα σημερινά δεδομένα...
Πάνος.
__________________
Fast cars do not kill.
Slow drivers, do!!!
Saneatsu Abukara
|