Αχ αυτές οι αναρτήσεις...
Καλησπέρα σε όλους - και καλές διακοπές σε όσους δεν έχουν επιστρέψει ακόμη.
Θα παραθέσω την ιστορία του δικού μου αυτοκινήτου και θα ήθελα μια βοήθεια αν και μόνο αν κάποιος έχει δει κάτι κοινό με τα κάτωθι και τα έχει εξακριβώσει:
Το αμάξι (πρόκειται για ένα corolla 1.4 G6 vvti του 2001) είχε κάνει 120.000χμ με μαμά ελατήρια και αμορτισέρ και είχε περάσει και ΚΤΕΟ με επιδόσεις απόσβεσης περί τα 65% μπρος - πίσω. Όμως στην ΤΟΥΟΤΑ μου συνέστησαν να αλλάξω αμορτισέρ (μου είπαν ότι τα ελατήρια δεν υπάρχει λόγος αλλαγής) λόγω παλαιότητάς τους. Η πιο κοντινή αντικατάσταση ήταν με ΚΥΒ EXCEL-G (τα μαύρα). Μέχρι τότε είχα ζάντες after market 15'' ΑΕΖ 6.5άρες και λάστιχα 195/50/15. Το offset των ζαντών ήταν 38. Με την αντικατάσταση των αμορτισέρ είδα το αμάξι να σηκώνεται κανά πόντο ή ίσως ενάμυσι, αλλά κυρίως έχασε την σταθερότητά του στο δρόμο (πολλές κλίσεις όχι μόνο σε στροφές αλλά και σε ανωμαλίες του δρόμου που εδώ στην Αθήνα είναι αρκετές όπως ξέρετε). Στην ΤΟΥΟΤΑ μου είπαν ότι είναι έτσι η αίσθηση μέχρι να κάτσουν τα αμορτισέρ αλλά φυσικά αυτό δεν έγινε ποτέ. Μετά από συνομιλίες με διάφορους και από εδώ μέσα αλλά και από αλλού μου συνέστησαν να αλλάξω τα ελατήρια λόγω πάλι χιλιομέτρων μπας και είχαν χάσει την ελαστικότητά τους έστω και λίγο. Τα άλλαξα με Η&R τρίποντα χαμηλώματος μπρος-πίσω. Ταυτόχρονα άλλαξα ζάντες και έβαλα από Ε12 15'' 6άρες με 195/50/15 λάστιχο αλλά offset 45. Αυτό σημαίνει 1.5πόντο στον άξονα πιο λίγο απ'ότι πριν. Το αμάξι έχασε την αστάθεια στις κλίσεις, κοπανάει λίγο (αλλά όχι ενοχλητικά) στις ανωμαλίες του εδάφους όμως έπαθε άλλα:
Μοιάζει να έχει κατέβει το πίσω μέρος κανονικά αλλά το μπροστά όχι τόσο όσο το πίσω (βλέποντας μαμά αυτοκίνητο είναι πιο χαμηλά μπροστά σε σχέση με το πίσω μέρος). Αυτό μάλλον έχει ως αποτέλεσμα (μάλλον σε συνδυασμό με τα ΚΥΒ που πιθανόν να μην κάνουν για ελατήρια χαμηλώματος) τον κραδασμό (όχι τρέμουλο - δεν θέλει ζυγοστάθμιση) στο τιμόνι στα πολλά χμ και επίσης την ακατάσταση ως επικίνδυνη μη επαναφορά του οχήματος στο δρόμο όταν υπάρχει ανωμαλία που σηκώνει το μπροστά μέρος.
Έχω διαβάσει όλα τα ποστς εδώ αλλά και έχω μιλήσει παντού για το θέμα και άλλοι μου λένε να βάλω τα ΚΥΒ AGX με άλλα ελατήρια (γιατί τα H&R έχουν θέμα με το να κατεβάσουν το μπροστά μέρος σε αντίθεση με το πίσω) και άλλοι ότι μόνο με τα ΑGX θα είμαι οκ μιας και τα EXCEL-G δεν έχουν ανάδραση αυτή τη στιγμή λόγω χαμηλώματος.
Κάθε ποιοτική εμπειρία σας θα μου ήταν χρήσιμη.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων,
Θέμης
|