Αλλαγές στην F1 απο το 2010!!!
Η τελευταία συνεδρίαση της FIA απέφερε σοβαρές αποφάσεις σχετικά με το μέλλον της Formula 1, καθώς τέθηκε εθελοντικό ανώτατο όριο στους προϋπολογισμούς των ομάδων, αυξήθηκε ο αριθμός των ομάδων, ενώ υπήρξαν και κάποιες αλλαγές σε τεχνικά χαρακτηριστικά.
Το εθελοντικό ανώτατο όριο στους προϋπολογισμούς αυξήθηκε σημαντικά, καθώς από το αρχικά ανακοινωμένο ποσό των 30 εκατομμυρίων λιρών, αυξήθηκε στα 40 εκατομμύρια, ενώ από το ποσό αυτό εξαιρέθηκαν σημαντικά έξοδα, τα οποία είναι:
Οι αμοιβές των οδηγών
Τα διαφημιστικά έξοδα
Τα πρόστιμα που επιβάλλονται από τη FIA
Tα έξοδα για τον κινητήρα (μόνο το 2010)
Κάθε έξοδο που η ομάδα θα μπορεί να αποδείξει ότι δεν επηρέασε την παρουσία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα
Στις ομάδες που θα επιλέξουν να επιβάλλουν περιορισμό θα επιτρέπονται κινούμενες πτέρυγες και κινητήρες χωρίς περιορισμό στροφών, ενώ θα έχουν και απεριόριστο χρόνο για δοκιμές.
Επίσης καθορίστηκε ο ανώτατος αριθμός μονοθεσίων που θα μπορούν να πάρουν μέρος στο πρωτάθλημα, που αυξήθηκε στα 26, το οποίο σημαίνει πως οι ομάδες θα αυξηθούν σε 13. Επιβεβαιώθηκαν και οι αγωνιστικές αλλαγές που θα ισχύουν από του χρόνου και σύμφωνα με τις οποίες απαγορεύεται ο ανεφοδιασμός κατά τη διάρκεια του αγώνα και οι ηλεκτρικές κουβέρτες προθέρμανσης των ελαστικών.
Αναλυτικά η απόφαση της FIA:
"Οι αιτήσεις για τη συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2010 θα πρέπει να κατατεθούν στη FIA κατά την περίοδο 22-29 Μαΐου 2009. Οι ομάδες θα πρέπει να συμπεριλάβουν στην αίτηση το αν επιθυμούν να αγωνιστούν με περιορισμένο προϋπολογισμό.
Ο μέγιστος αριθμός μονοθεσίων που επιτρέπεται να συμμετέχουν στο Πρωτάθλημα αυξήθηκε στα 26, δύο για κάθε συμμετέχοντα.
Η FIA θα δημοσιοποιήσει τη λίστα των μονοθεσίων και των πιλότων που έγιναν δεκτοί στις 12 Ιουνίου 2009, έχοντας πρώτα ενημερώσει τους αιτούντες που απορρίφθηκαν.
Κανονισμοί Περιορισμού Προϋπολογισμού
Από το 2010, όλες οι ομάδες θα έχουν την επιλογή να αγωνιστούν με μονοθέσια που έχουν κατασκευαστεί και θα διαχειρίζονται με περιορισμένο προϋπολογισμό.
Το ανώτατο όριο προϋπολογισμών για το 2010 ορίζεται στα 40 εκατομμύρια λίρες για κάθε έτος (για να εξυπηρετηθούν οι σκοποί αυτών των κανονισμών, το οικονομικό έτος ορίζεται από την 1η Ιανουαρίου μέχρι την 31η Δεκεμβρίου).
Μία νέα επιτροπή κόστους θα δημιουργηθεί ώστε να ελέγχει και να επιβάλλει αυτές τις αλλαγές περιορισμού κόστους. Η επιτροπή κόστους θα αποτελείται από έναν πρόεδρο και δύο ακόμα επιθεωρητές. οι οποίοι θα καταλάβουν αυτή τη θέση για τρία χρόνια.
Ένας επιθεωρητής θα είναι ειδικός στα οικονομικά ενώ ο άλλος θα έχει εμπειρία υψηλού επιπέδου στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο πρόεδρος θα πρέπει να έχει σχετική εμπειρία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και στη διοίκηση αθλημάτων. Όλα τα μέλη της επιτροπής κόστους θα πρέπει να είναι ανεξάρτητα από όλες τις ομάδες.
Επιπροσθέτως των πληρωμών προς τις πρώτες δέκα ομάδες του πρωταθλήματος η Formula One Management, κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων, συμφώνησε να προσφέρει χρήματα συμμετοχής στις νέες ομάδες που θα περιλαμβάνει μια πληρωμή 10 εκατομμυρίων δολαρίων σε κάθε ομάδα και επιπλέον δωρεάν μεταφορά δύο σασί και εξαρτημάτων μέχρι των 10.000 κιλών (μη περιλαμβανομένων των δύο σασί) όπως επίσης και 20 αεροπορικά εισιτήρια (στην οικονομική θέση) για κάθε γύρο του πρωταθλήματος που γίνεται εκτός Ευρώπης.
Προϋποθέσεις για τη συμμετοχή σε αυτό; Κάθε ομάδα θα πρέπει να διαπιστευτεί ως «κατασκευάστρια» και να επιδείξει ότι έχει τις απαραίτητες εγκαταστάσεις, τους οικονομικούς πόρους και την τεχνολογική ικανότητα ώστε να συμμετάσχει αποτελεσματικά στη Formula 1.
Για να είναι δυνατό τα μονοθέσια να ανταγωνιστούν αυτά των ομάδων που δεν θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα επιτρέπεται μεγαλύτερη τεχνική ελευθερία.
Οι βασικές τεχνικές ελευθερίες είναι:
1. Κινούμενες πτέρυγες μπροστά και πίσω
2. Κινητήρες που δεν θα έχουν περιορισμό στροφών
Οι ομάδες επίσης θα επιτρέπεται να κάνουν απεριόριστες δοκιμές εκτός της σεζόν χωρίς περιορισμούς στη χρήση μοντέλων στις αεροδυναμικές σήραγγες.
Αλλαγές που εφαρμόζονται σε όλες τις ομάδες
Επιβεβαιώθηκε ότι από το 2010 ο ανεφοδιασμός κατά τη διάρκεια του αγώνα θα απαγορεύεται προκειμένου να περιοριστεί το κόστος μεταφοράς του εξοπλισμού ανεφοδιασμού και με στόχο την προσπάθεια μείωσης της κατανάλωσης των κινητήρων (προκειμένου να μειωθεί το βάρος).
Επιβεβαιώνεται ακόμα πως οι κουβέρτες των ελαστικών θα απαγορευτούν και πως η απαγόρευση άλλου είδους εξοπλισμού θέρμανσης ελαστικών θα διατηρηθεί".
Να δούμε τελικά που θα καταλήξουνε!!!!
Είναι πάντως γεγονός ότι γίνονται τεράστιες αλλαγές.... που επαναφέρουνε την Φόρμουλα προ εποχής θανάτου του Σεννα!!!!! Θυμίζω ότι οι περισσότερες αλλαγές γίνανε προκειμένουν να περιορίσουνε όσο περισσότερο γινότανε τις πιθανότητες σοβαρού ατυχήματος! Τώρα, επανερχόμαστε σε μια Φόρμουλα, όπου το θέαμα ήτανε απλά Αλλού σε σχέση με τώρα, με την ελπίδα ότι όλα όσα έχουνε γίνει στο θέμα ασφάλειας, είναι αρκετά πλέον.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι επιτέλους θα πρέπει να ξέρεις και να οδηγάς λίγο προκειμένου να συμμετέχεις στην Φ1, και κάτι ανεκδιήγητοι (π.χ. Nakajima) δεν βλέπω να συμμετέχουνε για πολύ ακόμα!!!
__________________
"Racing is in my Blood......
............... its my LIFE"
Corolla Club
Administration Group
Διοικητικό Μέλος
|