Αρχιτεκτονικη των κινητηρων
5κυλινδρος
Ο κινητηρας αυτος εχει παντα τους κυλινδρους διατεταγμενους εν σειρα και τον στροφαλοφορο με τα κομβια αν 72(μοιρες).
Η πεντακυλινδρη διαταξη ειναι μαλλον σπανια και εφαρμοζεται κυριως σε κινητηρες ντιζελ που εχουν σχεδιαστει να αυξομοιωνεται ο κυβισμος τους προσθετοντας η αφαιρωντας ενα κυλινδρο.
Σε οτι αφορα τους βενζινοκινητηρεςμονο η audi χρησιμοποιει μονιμα τους 5κυλινδρους!!.Ο κινητηρας αυτος εχει εξισοροπημενες δυναμεις αδρανειας οχι ομως και ροπες.
6κυλινδρος
Η εξακυλινδρη διαταξη ειναι αυτη που αναμφισβητητα εχει τις περισσοτερςδυνατες παραλλαγες εν σειρα κια σε v90,60,120(μοιρων) και επιπεδη.ολες αυτες.Ολες αυτες οι λυσεις εχουν τετοια μειονεκτηματα και πλεονεκτηματα που δεν επιτρεπεται να χαρακτηριστειη μια καλυτερη απο τις αλλες.Ο 6κυλινδρος εν σειρα ειναι ενας κινητηρας τελεια εξισορροπημενος,τα αδυνατα σημεια του ειναι το υπερβολικο μηκος του στροφαλοφορου αξονα και του συνολου.
Επι πλεον ο κοντυτερος σροφαλοφορος στις διαταξεις των 6κυλινδρων V αντιμετωπιζει καλυτερα τις καταπονησεις απο τους υψηλους ρυθμους περιστροφης.Μια διαφορα αναμεσα στις διαταξεις v 60(μοιρων)και μποξεραπο την μια πλευρα και απο τις διαταξεις v90 kai 120(μοιρων)αποτην αλλη ειναι στον στροφαλοφορο αξονα που εχει εξι κομβια στην πρωτη περιπτωση ενω στην δευτερη αρκουν μονοτρια κομβια το καθενα απο τα οποια δεχεται δυο μπιελες τοποθετημενες διπλα διπλα.
__________________
ΚΕ30 ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ...
1200 κυβικά τέσσερις πεταλούδες να κάνω μπαντιλίκια
αριστερά και δεξιά να φεύγω απο τις λακούβες!!!!
|