Ενα πολυ ενδιαφερον αρθρο που διαβασα και το μεταφερω αυτουσιο και εδω.
Όταν ένας κινητήρας λειτουργεί, λογικό είναι να δημιουργούνται φθορές στα μέταλλα του με τα χρόνια. Οι εταιρίες μοτοσυκλετών βάζουν μαγνητικές τάπες στο κάρτερ ώστε να συγκρατηθούν εκεί τα ρινίσματα (σε μορφή σκόνης) μετάλλου του κινητήρα που γυροφέρνουν εκεί μέσα με το λάδι και πάνε παντού! Τι να πρωτο-μαζέψει όμως κι αυτή η τάπα?
Εδώ έρχονται κάποιες εταιρίες που κατασκευάζουν μαγνητικά φίλτρα λαδιού, ώστε πέρα από άλλες ακαθαρσίες, να συγκρατήσουν και αυτά τα ρινίσματα μετάλλου ώστε να μην κυκλοφορούν μέσα στο κινητήρα και κάνουν περαιτέρω ζημιά. Αυτές οι εταιρίες έχουν όμως για το δικό σου μηχανάκι? Και πόσο κοστίζουν? Και κάθε φορά πρέπει να τους τα "χώνεις" για να το παίρνεις?
Όχι βέβαια! Αφού υπάρχει ο τρόπος να το κάνεις μόνος σου αν έχεις μεταλλικό φίλτρο σε τύπο αυτοκινήτου!
Αυτές οι εταιρίες χρησιμοποιούν στα φίλτρα τους πανίσχυρους μαγνήτες. Κι αυτοί οι μαγνήτες δεν είναι άλλοι, από τους μαγνήτες νεοδμίου! Οι ισχυρότεροι μαγνήτες μετά τους ηλεκτρομαγνήτες.
Τέτοιους μαγνήτες μπορείς να βρεις μέσα σε έναν παλιό (και άχρηστο πια) σκληρό δίσκο του υπολογιστή σου. (αν δεν έχεις σκληρό για πέταμα, μπορείς να βρεις σε στοκατζίδικα με PC) ή να ζητήσεις έναν από κάποιο σέρβις υπολογιστών. Εκεί σίγουρα θα βρεις έναν.
Παίρνεις λοιπόν έναν σκληρό δίσκο και τον ανοίγεις από την πίσω πλευρά.
Οι μαγνήτες βρίσκονται στην πάνω αριστερή γωνία του δίσκου (ο ένας φαίνεται λίγο)
Όπως μπορείτε να δείτε, ο κάτω μαγνήτης καλύπτεται από μια μεταλλική πλάκα, πιθανότατα για να προστατέψει το μαγνητικό πεδίο του από το μαγνητικό πεδίο του άλλου και ίσως και από το να μην βγαίνει έξω από τον σκληρό το μαγνητικό του πεδίο.
Αφού αφαιρέσουμε την μεταλλική πλάκα, βλέπουμε καθαρά πια τον κάτω μαγνήτη.
Εδώ βλέπουμε τους δύο μαγνήτες που έχουν πια αφαιρεθεί από το δίσκο. Είναι ακόμα πάνω στις μεταλλικές πλάκες. Εκεί υπάρχει ένα πρόβλημα. Η κόλλα που χρησιμοποιείται για να μείνουν στη θέση τους είναι πολύ ισχυρή κι αν προσπαθήσεις να τους αφαιρέσεις πάνω από την μεταλλική πλάκα, το πιθανότερο είναι να σπάσουν.
Το πόσο ισχυροί είναι φαίνεται σε αυτή την φωτό που έχει τοποθετηθεί ο ένας απέναντι από τον άλλον και παρόλο που υπάρχει ανάμεσα το χέρι του γράφων, αυτοί κολλάνε ισχυρά μέχρι σημείου πόνου στο χέρι από την πίεση! Το πάχος του καθενός είναι συνολικά 5χιλ (3χιλ η πλάκα και 2χιλ ο μαγνήτης)
Αφού λοιπόν τους βγάλεις, μπορείς να τους κολλήσεις πάνω στο καινούριο φίλτρο λαδιού (όταν το αλλάξεις) κι έτσι να αποκτήσεις ένα μαγνητικό φίλτρο που σίγουρα θα μαζέψει ότι γρέζι κυκλοφορεί μέσα στο κινητήρα σου!!!
(Εννοείται ότι όταν αλλάζεις φίλτρο, αφαιρείς τους μαγνήτες και τους ξανακολλάς στο καινούριο!)
carbibles.com