''Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο φορολογούνται τα αυτοκίνητα, και κυρίως τα μεγάλου κυβισμού, προανήγγειλε ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης με χθεσινές δηλώσεις του.
“Τα μεγάλα κυβικά δεν συνεπάγονται απαραιτήτως και την πραγματική αξία ενός αυτοκινήτου. Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να υπάρξουν σοβαρές αλλαγές σε αυτό το κομμάτι της φορολόγησης”, είπε ο υφυπουργός.
Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο το κριτήριο φορολόγησης των ΙΧ να μην βασίζεται αποκλειστικά στον κυβισμό του οχήματος αλλά και στην εργοστασιακή του αξία.
Στο δόκανο της εφορίας αναμένεται να πιαστούν πρώτα τα «οικολογικά» Ι.Χ. με turbo κινητήρες και χαμηλές εκπομπές ρύπων, τα αυτοκίνητα που κινούνται με πετρέλαιο και υγραέριο και τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών.
Έτσι το κράτος υπολογίζει να εισπράξει τα διπλάσια χρήματα από όσα θα εισέπραττε μόνο από τον φόρο πολυτελείας, ο οποίος θα επιβάρυνε ιδιοκτήτες μεγάλων αυτοκινήτων. Από το νέο σχέδιο θα επιβαρυνθούν πολύ περισσότεροι ιδιοκτήτες, ακόμη και Ι.Χ. των 1200 κυβικών!
Πάντως, εάν η φορολόγηση των ΙΧ γίνεται με βάση την εργοστασιακή ή λιανική αξία τους, τότε αυτό θα επηρεάσει και το μέτρο της απόσυρσης, που έχει τεθεί σε ισχύ από τα τέλη Ιανουαρίου και θα ισχύει μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου του 2013.''
Τι να πεις...σκοτωσαμε τα ''παλια μεγαλα'' για καινουρια μικροτερου κυβισμου με νεους κινητηρες και γλυτωσαμε τελη...και τωρα κυνηγι
η θετικη πλευρα ισως να ειναι αν ευνοηθουν μεταχειρισμενα πχ.Corolla 2002... με χαμηλη τωρινη αξια...