Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από T180
Ακριβως το αναποδο συμβαινει.
Μεγαλυτερη περιφερεια τροχου -> μεγαλυτερη ταχυτητα οχηματος (km/h)
αλλα μιλαμε για σταθερη παντα τη γωνιακη ταχυτητα (στροφες ροδας ανα λεπτο)
|
Σωστός στη θεωρί, αλλά ποιός σου λέει πως θα φτάνεις στην ίδια γωνιακή ταχύτητα;
Στην πράξη αν βάλεις μεγαλύτερη διάμετρο παίζει να χάσεις σε επιδόσεις και τελική καθώς αυξάνεται η ροπή αδρανείας του τροχού ως προς τον άξονά του. Επίσης η τελική ταχύτητα πιθανόν (όπως στα Ε12) να μην περιορίζεται από τον κόφτη με 5η οπότε και θα μπορούσε να αυξηθεί αυξάνοντας το βήμα (αύξηση της διαμέτρου). Με την μαμά διάσταση δεν έχει αρκετή δύναμη να φτάσει στον κόφτη, άρα αυξάνοντας τη διάμετρο (αν θεωρήσουμε πως η κατανομή του βάρους στον τροχό είναι αντίστοιχη με τον μαμά) θα πιάνεις είτε τα ίδια χιλιόμετρα σε χαμηλότερες στροφές όμως ή και λιγότερα χιλιόμετρα καθώς το μοτέρ θα δουλεύει σε χαμηλότερες στροφές άρα θα έχει και λιγότερη ιπποδύναμη.
Διαφορετική είναι η περίπτωση που βάζεις μεγαλύτερη διάμετρο τροχό αλλά με μικρότερο βάρος ή και μεγαλύτερο βάρος αλλά πιο κοντά στο κέντρο του άξονα όπου το θέμα θέλει ψάξιμο.
Εγώ είχα μαμά 15άρες αλουμινίου με μαμά διάσταση (δεν θυμάμαι ποιά λάστιχα είχα τότε) και ζύγιζε 15 κιλά ο κάθε τροχός και πήγα σε 16άρα advanti racing(από τις ελαφριές δεν ξέρω ακριβώς πόσο) με 205/50 R16 toyoT1R και ο τροχός πήγε 16κιλά.
Οπότε μην υπολογίζετε μόνο το βάρος της ζάντας, αλλά και του ελαστικού που όσο ανεβαίνει η διάσταση γίνεται και βαρύτερο
γνώμη μου να βάλεις 17άρες γιατί θα είναι κούκλα! αυτές οι ζάντες σε 16άρες δείχνουν μικρές στο corollάκι. Εκτός αν τα χρήματα είναι πολλά ή είσαι του φαναριού