Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από electro
Διαβασα και για τα bosch τα τετραακιδα , οτι ειναι πολυ καλα , αλλα υποστηριζαν οτι ταιριαζουν σε αυτοκινητα που εχουν χαμηλη συμπιεση.
|
Καλημέρα. Θα ξεσηκώσω όσα θυμάμαι απ την σχολή. Σε ένα πολύακίδο μπουζί ο σπινθήρας βρίσκει την πιο κοντινή και την πιο καθαρή επιφάνια να διαφύγει. Αυτό γίνετε γιατί μπορεί κάποιο ξένο σώμα να έχει καθίσει στην μια ακίδα… οπότε το ρεύμα πηγαίνει σε μια άλλη. Με αυτό τον τρόπο δεν έχουμε νεκρό κύκλο του κυλίνδρου. Όποτε, όσες περισσότερες ακίδες έχουμε τόσο λιγότερους νεκρούς χρόνους στους κυλίνδρους. Μην φανταστεί κανείς ποτέ ότι σε ένα τριακιδο μπουζί ο σπινθήρας κατευθύνεται και στις τρεις ακίδες ταυτόχρονα. Δεν γίνετε αυτό. Μόνο στην μια…
Σε ένα μπουζί με μια ακίδα ο σπινθήρας διαχέεται σαν στεφάνη που έχει σαν αποτέλεσμα μια επίπεδη μετάβαση του κύματος τις φλόγας στο θάλαμο καύσης. Έτσι σε έναν κινητήρα με υψηλή σχέση συμπίεσης έχουμε μείωση της αυτανάφλεξης (πειρακια).
Το θετικό με τα τριακιδα είναι ότι δεν χάνεται ο σπινθήρας και η φθορά τους δεν είναι σαν αυτή των απλών μπουζί.
Θερμά και ψυχρά μπουζί. Αυτό χαρακτηρίζει ένα μπουζί στην ικανότητα του να απάγει την θερμότητα προς το καπάκι - κυλινδροκεφαλη. Ένα θερμό μπουζί δεν απάγει μεγάλη θερμότητα σε σχέση με ένα ψυχρό. Τα θερμά τα χρησιμοποιούμε σε κινητήρες με λειτουργία σε χαμηλές θερμοκρασίες ενώ τα ψυχρά σε κινητήρες που δουλεύουν κάτω από υψηλές θερμοκρασίες.
Για την επιλογή ψυχρού η θερμού θα πρέπει να μελετήσουμε κάποιες παραμέτρους του κινητήρα όπως σχεδίαση και συμπίεση του θαλάμου καύσης, σύστημα ανάφλεξης και διάφορα άλλα….
Το υλικό κατασκευής ενός μπουζί έχει πολύ σημαντικό ρόλο για να έχουμε μια σωστή καύση. Έτσι η τεχνολογία έχει προχωρήσει στην κατασκευή των μπουζί με πλατίνα και ιρίδιο. Είναι ιδικά επεξεργασμένα ώστε να μην φθείρονται εύκολα και να έχουν μεγαλύτερη ένταση του σπινθήρα για την καλύτερη καύση του μίγματος βενζίνης αέρα. Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε μείωση του κόστους συντήρησης, λιγότερη κατανάλωση λόγο του ότι με την ιδία ποσότητα βενζίνης έχουμε καλύτερη απόδοση, λιγότερους ρίπους προς το περιβάλλον.
Είχα πει προσοχή στην επιλογή των μπουζί θερμών με ψυχρών.
Αν τοποθετήσουμε ένα ψυχρό μπουζί σε έναν κινητήρα χαμηλών θερμοκρασιών θα παρατηρήσετε ότι δεν θα ξεκινά εύκολα το πρωί, θα ρετάρει και γενικά δεν θα έχει την ομαλή λειτουργία ο κινητήρας.
Αν πάλι τοποθετήσουνε ένα θερμό μπουζί σε σχέση με αυτό που προβλέπεται θα παρατηρήσετε το φαινόμενο της αυτανάφλεξης πειρακια και σιγά σιγά την καταστροφή τον εμβόλων λόγο της υψηλής θερμοκρασίας.
Ελπίζω να καταλάβατε λίγα πράγματα και αν κάπου έκανα λάθος ας με διορθώσει κάποιος. Άλλωστε έχω και κάτι χρόνια να ασχοληθώ και να ανοίξω τα βιβλία μου….