θελετε να σας τα πω μια απο πρωτο χερι και οχι απο βιβλια?
υπαρχουν απ ολα!!!
σε χρονολογιες ψιλοκανονικες οχι πριν 6 μηνες η πριν 30 χρονια
1)στα αυτοκινητα μας
ολα τα εμβολα ειναι αλουμινενια χωρις να λυνεται η κορωνα του εμβολου
ολα τα μπλοκ ειναι απο μαντεμι(χυτοσιδηρος) μερικα εχουν και αλουμινενιο μπλοκ(πχ lada). οσα εχουν αλουμινενιο μπλοκ περιεχουν χιτωνια τα οποια ειναι αφαιρουμενα.τα τουοτα δεν εχουν χιτωνια. υπαρχει ρεκτιφιε κατευθειαν στο μπλοκ του κινητηρα, απλα εχει εχουν γινει καποιες προσμιξεις με λειζερ και κεραμικα υλικα για αντοχη.
ολα τα χιτωνια στον κοσμο ειναι μαντεμενια(χυτοσιδηρος)
απο κει και περα καποια εχουν καποιες προσμιξεις οσο αναφορα την αντοχη. τα ελατηρια συμπιεσεως ειναι ατσαλινα. το πρωτο ελατηριο σχεδον παντα ειναι χρωμιωμενο και εχει και φρεζα για να εκτονονεται απο τα καυσαερια και να ανοιγει απο αυτα προς το χιτωνιο. τα δευτερα ελατηρια ειναι ατσαλινα. τα ελατηρια λαδιου ειναι μαντεμενια και το σπιραλ που εχουν μεσα ειναι σιδερενια
2) στις μοτοσυκλετες
ολα τα μπλοκ -καρτερ ειναι αλουμινενια.
τα πιο πολλα (σχεδον ολα δλδ)περιεχουν αφαιρουμενα μαντεμενια χιτωνια
ολα τα εμβολα ειναι αλουμινενια χωρις να λυνεται η κορωνα τους
τα ελατηρια ειναι το ιδιο με τα αυτοκινητα
οι αγωνιστικες διχρονες μηχανες εχουν αλουμινενιο κυλινδρο ο οποιος μεσα ειναι χρωμιωμενος(χωρις μαντεμενιο χιτωνιο) και το ελατηριο εμβολου(ενα εχει) ειναι χρωμιωμενο ατσαλι. μην ξεχναμε δουλεουν στις 12000-14000rpm
3) diesel
τα μπλοκ ειναι μαντεμενια
περιεχουν συνηθως χιτωνια αφαιρουμενα
οι ντηζελοκινητηρες στα αυτοκινητα δεν εχουν αποσπωμενη κορωνα στα αλουμινενια εμβολα τους.
τα εμβολα που εχουν κορωνα ατσαλινη η οποια αφαιρεται και εχει o-ring για εφαρμογη και στεγανοποιηση με τη φουστα του εμβολου ειναι συνηθως σε εφαρμογες πιο μεγαλες. απο νταλικα και πανω δλδ
τα ελατηρια ειναι ιδια οπως και παραπανω...
4) μηχανες πλοιων
(τετραχρονες)
τα μπλοκ ειναι απο μαντεμι η και ατσαλι
τα εμβολα ειναι ειτε μαντεμενια ειτε αλουμινενια με αποσπωμενη κορωνα οπως ανεφερα πιο πανω για καλυτερη ψυξη της κορωνας του εμβολου με λαδι που πιτσιλιεται απο το διωστηρα(μπιελα)
τα ελατηρια ειναι ιδια με τα παραπανω
τα χιτωνια ειναι μαντεμενια και πολλα εχουν επεξεργασια laser για αντοχη κυριως στο ΑΝΣ (ανω νεκρο σημειο)
μερικα νεα μοντελα μηχανων εχουν fire ring. ειναι ενα δαχτυλιδι το οποιο εφαρμοζεται μεσα στο χιτωνιο και ειναι παντα στο ΑΝΣ. αυτο αφαιρειται για να αλαχτει επειδη τρωγεται απο τα σκαμπιλισματα του εμβολου. ετσι αλαζεις μονο αυτο και οχι ολο το χιτωνιο. ειναι θεμα κοστους πλεον. μερικα fire ring περιεχουν τρυπες ψυξεως που απο κει περναει νερο για καλυτερη ψυξη του κυλινδρου.
το μαντεμι ειναι ο χυτοσιδηρος. δλδ η εφαρμογη πετυχενεται μονο με καλουπι στο οποιο χυνεται το μαντεμι. το μαντεμι επειδη ειναι κραμα ΔΕΝ λυγιζει. μονο σπαει.
το σιδερο το ανοξειδωτο το αλουμινιο ο χαλκος δεν ειναι κραματα και λυγιζουν
ο μπρουτζος το μαντεμι και ενα ειδος αλουμινιου(ξεχασα πως το λενε) ειναι χυτα κραματα δεν λυγιζουν και σπανε...
οτι ειπα ειναι απο προσωπικη μου εμπειρια και οχι απο βιβλια!!!
ελπιζω να βοηθησα η και να σας καλυψα
και να μην ψαχνετε εγκυκλοπαιδιες κτλ για να βρειτε κατι το αντιθετο...