Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από TOLIS EE80
Ισχυει οτι, οταν κατεβαζουμε σχεση στο κιβωτιο (για να το φρεναρουμε) φθειρεται πιο ευκολα ο κινητηρας?
Κατι βεβαια που δεν κανω γιατι δεν μ΄αρεσει να τ' ακουω να βογκαει!
|
ο κινητηρας οσο πιο ψηλα σε στροφες δουλευει τοσο περισσοτερο φθειρεται. Οι τριβες κυλινδρου-ελατηριου στο ρελαντι ειναι πολυ λιγοτερες απο τις τριβες στο κοφτη.
Βεβαια η ασφαλεια ειναι που μετραει, και φυσικα στη κατηφωρα πρεπει να εχεις χαμηλη σχεση και ψηλα τις στροφες του μοτερ.
Αυτο που πραγματικα φθειρει το κινητηρα και το συμπλεκτη ειναι το πως κατεβαζει καποιος ταχυτητα. Πχ απο τεταρτη σε τριτη.
Πολυς κοσμος οταν κανει την αλλαγη αυτη, παιρνει το ποδι του απο το γκαζι (πραγμα που ειναι λαθος) και κατεβαζει. Επειτα το αμαξι κλοτσαει.
Η σωστη διαδικασια ειναι να φερουμε τις στροφες του μοτερ με το συμπλεκτη πατημενο, στις στροφες που θα εχει ο κινητηρας οταν θα βαλουμε χαμηλοτερη ταχυτητα.
πχ.
αν με 80 χλμ/ω και τεταρτη το μοτερ δουλευει στις 3500 rpm
και με 80 χλμ/ω και τριτη το μοτερ δουλευει στις 4500rpm
τοτε καθως κατεβαζουμε απο τεταρτη σε τριτη και εχουμε πατημενο το συμπλεκτη, πρεπει να πατησουμε το γκαζι μεχρι οι στροφες του μοτερ να γινουν 4500.Και επειτα αφηνουμε το συμπλεκτη. Τοτε η αλλαγη θα γινει ομαλα, δεν θα φθαρει καθολου το μοτερ, ουτε ο δισκος του συμπλεκτη και προφανως θα εχουμε καλυτερη καταναλωση.
Οταν στο κατεβασμα περνουμε το ποδι απο το γκαζι, και εκει που ηταν στις 3500, παταμε συμπλεκτη, οι στροφες πεφτουν στις 2000, και με το που κουμπωνουμε τριτη, αναγκαζουμε το μοτερ, να ανεβει απο τις 2000 στις 4500 σε χρονο μηδεν. Εκει το μοτερ κουραζεται, πινει βενζινη απειρη και δισκος και πλατω φθειροντε περισσοτερο γιατι πανε να ακουμπησει ο ενας τον αλλον με διαφορετικες ταχυτητες περιστροφης.