Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από JIMS192";p="
Εχω την αίσθηση πώς ο καθήλην αρμόδιος στην επίλυση τετοιών αποριών είναι ο Dr.leon74...Για να ρίξω ενα σφύριγμα μπας και μας δώσει τα φώτα του...
|
Μάλιστα, μάλιστα Κύριε Μοντεράτορα, βεβαίως, ό,τι πείτε, στας διαταγάς σας!
Λοιπόν, καταρχήν να καταλάβουμε τι κάνει το VVT-i:
Το VVT-i αυτό που κάνει είναι να αλλάζει το χρόνο στον οποίο ανοίγει η βαλβίδα εισαγωγής, ανάλογα με το ρυθμό περιστροφής του κινητήρα. H βαλβίδα εισαγωγής σε όλους τους κινητήρες ανοίγει ορισμένες μοίρες πριν φτάσει το έμβολο στο άνω νεκρό σημείο.
Σε
χαμηλές στροφές, ο χρόνος που διατίθεται για την αλλαγή του μίγματος (έξοδος καυσαερίων - είσοδος γόμωσης) είναι αρκετά μεγάλος και επομένως, η βαλβίδα εισαγωγής δεν χρειάζεται να ανοίξει πολύ νωρίς (VVT-i μη ενεργοποιημένο). Επιπλέον, αν ενεργοποιηθεί το VVT-i σε χαμηλές στροφές, είναι δυνατόν το καυσαέριο (που σε χαμηλές στροφές έχει μικρή ταχύτητα καθώς εξέρχεται από τη βαλβίδα εξαγωγής - άρα υψηλή πίεση) να αρχίσει να βγαίνει από την εισαγωγή του κινητήρα (!), μειώνοντας προφανώς την απόδοση.
Όταν ο κινητήρας δουλεύει σε
υψηλές στροφές, ο χρόνος για να γίνει η αλλαγή του μίγματος μειώνεται, λόγω της μεγάλης ταχύτητας περιστροφής. Επίσης, η μεγάλη ταχύτητα με την οποία απομακρύνονται τα καυσαέρια δημιουργεί υποπίεση εντός της κυλινδροκεφαλής. Έτσι, σκέφτηκαν στην Toyota να αλλάζουν ηλεκτρονικά τη στιγμή (δηλαδή τη γωνία στροφάλου) στην οποία θα ανοίξει η βαλβίδα εισαγωγής, ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, ώστε και να αυξήσουν το διαθέσιμο χρόνο αλλά και να εκμεταλλευτούν την υποπίεση, βάζοντας έτσι περισσότερο μίγμα εντός του κυλίνδρου.
Συμπεράσματα:
1. To VVT-i δεν έχει νόημα να ενεργοποιηθεί σε χαμηλές στροφές. Αντίθετα, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα.
2. Το VVT- ενεργοποιείται ηλεκτρονικά (και μόνο) ανάλογα με την ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα.
3. Οσοι ισχυρίζονται ότι μπορούν μηχανικά να αλλάξουν τη θέση ενεργοποίησης του VVT-i λένε μούφες, διότι αυτό που κάνουν είναι να αλλάζουν τη θέση του εκκεντροφόρου ως προς το στροφαλοφόρο και μόνο, όπως μπορεί να γίνει σε κάθε κινητήρα - με αρνητικά βεβαίως αποτελέσματα.
4. Όπου ακούτε πολλά κεράσια, κρατάτε μικρό καλάθι! Αν τα οφέλη από την αλλαγή του ήταν τόσο ορατά και μπορούν να γίνουν με ένα κατσαβιδάκι και μόνο, γιατί δεν το έκαναν από την αρχή στο εργοστάσιο???????