Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από vaggelis";p="
το λαδι παιζει να χρειαζεται να ειναι λεπτο οταν ειναι κυρο ωστε να περναει και πιο γρηγορα στα ωστηρια
|
Αλλά χρειάζεται και να είναι παχύρρευστο για να προστατεύει από φθορά. Βούτηξε ένα μαχαίρι μέσα σε μέλι και νερό και σύγκρινε το στρώμα που μένει πάνω του.
Και μην τρελαθούμε, 5w είναι προδιαγραφές για χειμώνα Σιβηρίας! Είναι εκτός πραγματικότητας για Ελλάδα!
Για να κλείσω με την άποψη μου:
Δεν καταλαβαίνω-γνωρίζω όλες τις διαπλεκόμενες παραμέτρους των λαδιών. Αλλά αν απλοποιήσουμε τη σύγκριση στις διαφορές ιξώδους/ρευστότητας τότε δεν αποκλείεται κάποιος στο engineering team της μαμάς Toyota να έκανε γκάφα θεωρώντας ότι 5w30 και 10w30 έχουν ουσιαστική διαφορά. Εδικά τέτοια που να αλλάζει το όριο από 10C σε 40C!
Αυτό σημαίνει ότι ΛΑΔΙ ΜΕ ΘΕΡΙΝΟ ΔΕΙΚΤΗ 30 ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ 2zzGE.
Και είναι επίσης ξεκάθαρο ότι Η 2ΖΖGE ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΛΕΠΤΟPΡΕΥΣΤΟ ΛΑΔΙ.
Για τις Ελληνικές συνθήκες το 5w40 μοιάζει να είναι η ελάχιστη επιλογή με κριτήριο το ιξώδες. Όσο όμως κανείς στην ΤΟΥΟΤΑ δεν είναι σε θέση να δώσει μία υπεύθυνη απάντηση τι εκτίμησαν ότι διαφοροποιεί τόσο σημαντικά (10C αντί 40C) την χρήση 5w30 και 10w30 στην 2ΖΖGE, καλλίτερα να κρατάμε επιφυλάξεις για ότι είναι 5w.
Οπότε μιλάμε για 10w40 και 15w50.
Όσον αφορά την ποιότητα του λαδιού, την εποχή των συνθετικών λαδιών είναι μάλλον αδιανόητο να βάζεις κάτι άλλο σε ένα εξαιρετικά πιεσμένο κινητήρα. Εγώ αναγκαστικά βάζω ημισυνθετικό 10w40, αλλά περίμενα η Toyota Hellas να παρέχει περισσότερες επιλογές πλήρως συνθετικού λαδιού εκτός του 5w40, που έτσι κι αλλιώς δεν είναι η καλλίτερη επιλογή για τη χώρα μας. Δεν έχει νόημα να αντιγράφουμε χώρες με 10C χαμηλότερη μέση θερμοκρασία το καλοκαίρι.
Τέλος, θα είναι αστείο αν τίθεται θέμα εγγύησης για επώνυμα λάδια του εμπορίου με τις προβλεπόμενες προδιαγραφές. Με τέτοια λογική θα έπρεπε να μας σφραγίζουν την τάπα λαδιών (και όχι μόνο) κάθε φορά που φεύγουμε από το συνεργείο!