Auris ήταν και πέρασε, καθώς με μια διακοπή μιας περίπου 12ετίας η Toyota επαναφέρει σε όλη τη γκάμα των μικρών- μεσαίων μοντέλων της την ιστορική επωνυμία Corolla. Η οποία είναι συνυφασμένη με τη μάρκα αλλά και με τις παραδοσιακές αξίες της, όπως είναι η ποιότητα της κατασκευής, η αξιοπιστία και η αντοχή στο χρόνο.
Τώρα στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί και κάτι που κατά τη γνώμη μου έλειπε από όλες ανεξαιρέτως τις προηγούμενες 11 γενιές: η ελκυστική και δυναμική εμφάνιση, που προσδίδει χαρακτήρα και αναγνωρισιμότητα. Ειδικά το τελευταίο είναι πολύ σημαντικό για κάθε κατασκευαστή, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους σε παγκόσμια κλίμακα όπως είναι η Toyota.
H οποία χρησιμοποιεί πλέον καθολικά στη μικρή- μεσαία κατηγορία το νέο πλαίσιο TNGA, που ήδη έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του στα Prius και C-HR. Στη νέα Corolla βρίσκει εφαρμογή ή πιο πρόσφατη και εξελιγμένη εκδοχή του, η GA-C, η οποία έχει ακαμψία κατά 60% μεγαλύτερη σε σχέση με το πλαίσιο του Auris. Γεγονός που κολακεύει όπως θα δούμε και στη συνέχεια τα δυναμικά χαρακτηριστικά της νέας Corolla, όπως ακριβώς βοήθησε τους σχεδιαστές της στη δημιουργία όμορφων αμαξωμάτων.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει σημειώσουμε πως το καινούργιο μοντέλο της Toyota είναι διαθέσιμο με τρία διαφορετικά αμαξώματα. Περισσότερα κοινά μεταξύ τους έχουν η Corolla Hatchback με το πεντάθυρο αμάξωμα των 2 όγκων και το στέισον με την ονομασία Touring Sports, που θα είναι και τα πιο δημοφιλή στην Ευρώπη -το στέισον έχει εξελιχθεί εκ ολοκλήρου στη Γηραιά Ήπειρο. Έτσι διαθέτουν την ίδια χαμηλή μάσκα με τους χαρακτηριστικά λεπτούς προβολείς, ενώ ταυτόχρονα είναι λίγο πιο πλατιά και πιο χαμηλά σε σχέση με τα αντίστοιχα Auris. Σε σχέση με τα τελευταία έχουν μεγαλώσει και τα μεταξόνιά τους, που είναι 2.640 χιλιοστά στο Hatchback και 2.700 στο Tourings Sports, ενώ ίδιο μεταξόνιο με το τελευταίο έχει και η Corolla Seda. H οποία διαφοροποιείται συνολικά αισθητικά μιας και απευθύνεται και σε ένα διαφορετικό κοινό με άλλες προτιμήσεις και προτεραιότητες.
Το κοινό εσωτερικό πάντως είναι σύγχρονο, ελκυστικό και αρκούντως high tech, με μια μεγάλη ελεύθερη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό (δεν είναι στάνταρ μόνο στις εισαγωγικές εκδόσεις, όπου υπάρχει ένα συμβατικό ηχοσύστημα, εξελιγμένα συστήματα infotainment και υποβοήθησης οδηγού και βέβαια την ποιότητα κατασκευής που περιμένει κανείς από ένα Toyota.
Αυτό που επίσης περιμένει κανείς, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη και την αύξηση του μεταξονίου, είναι μεγαλύτεροι χώροι στο πίσω κάθισμα σε σχέση με αυτούς που διαθέτει. Ειδικά η Hatchback, που στην κορυφαία της έκδοση διαθέτει εντυπωσιακά μεν αλλά και ογκώδη δε εμπρός καθίσματα. Η Ηatchback δεν ξεπερνά το μέσο όρο της κατηγορίας και σε ότι αφορά το χώρο αποσκευών της των 361 λίτρων (313 στην υβριδική έκδοση των 2.000 κυβικών). Η Sedan με τη σειρά της έχει πορτμπαγκάζ 471 λίτρων, ενώ πολύ καλές είναι οι τιμές του Touring Sports, που κυμαίνονται από 596 έως 1.606 λίτρα. Γενική παρατήρηση είναι και η απουσία χώρων για εναπόθεση φορητών συσκευών, πέρα από τις ποτηροθήκες, στην κεντρική κονσόλα.
Με τη νέα γενιά της Corolla η Toyota όχι μόνο βασίζεται ακόμα πιο πολύ στα υβριδική συστήματα που ουσιαστικά αυτή παρουσίασε και εξέλιξε αλλά προσθέτει και ένα ακόμα προσανατολισμό τους: αυτόν των αρκετά υψηλών αποδόσεων και των ικανοποιητικών επιδόσεων.
Έτσι εκτός από το γνωστό από το Prius και το C-HR υβριδικό σύνολο των 1.800 κυβικών και των 122 ίππων που πριμοδοτεί την οικονομία καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων (3,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 76 γραμμάρια το χιλιόμετρο κατά NEDC για τo Hatchback) και είναι διαθέσιμο και για τα τρία αμαξώματα υπάρχει και ένα δεύτερο.
Το οποίο είναι διαθέσιμο για τις Corolla Hatchback και Τouring Sports, έχει 2.000 κυβικά και 180 ίππους και εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 7,9 δεύτερα) σε συνδυασμό μάλιστα με ελάχιστα αυξημένες τις τιμές της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 (3,7 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα, 85 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο κατά NEDC).
Στην πράξη η κορυφαία Corolla είναι πράγματι ένα ευχάριστο, καλά στημένο και με αρκετά αποθέματα ισχύος αυτοκίνητο, που καλύπτει άνετα και σβέλτα τα χιλιόμετρα χωρίς εκπλήξεις για τον οδηγό της και χωρίς να ταλαιπωρήσεις του επιβάτες της. Μάλιστα αν τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του στάνταρ αυτόματου κιβωτίου CVT ήταν διαφορετικά θα μπορούσε κανείς να κάνει λόγο και για σπορ χαρακτήρα.
Η υβριδική έκδοση των 1.800 κυβικών έχει έναν πιο οικογενειακό προσανατολισμό που ταίριαζε ιδιαίτερα καλά με την Corolla Sedan που οδηγήσαμε στη Μαγιόρκα. Η εισαγωγική Sedan κινείται από τον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο των 1.600 κυβικών και των 132 ίππων. Το σύνολο της αντίστοιχης Hatchback είναι ο turbo των 1.200 κυβικών και των 114 ίππων της μάρκας, ενώ το στέισον είναι αποκλειστικά υβριδικό.
Η Toyota υπολογίζει πως οι υβριδικές εκδόσεις θα είναι με διαφορά και αυτές με τη μεγαλύτερη ζήτηση πανευρωπαϊκά. Στη χώρα μας αυτές με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης αναμένεται να είναι πιο δημοφιλής σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και αυτό γιατί θα είναι οι πιο προσιτές. Έτσι η Corolla Sedan θα ξεκινά ως 1.600 από τις 17.100 ευρώ και η Hatchback ως 1.2T από 17.450 ευρώ. Οι υβριδικές εκδόσεις της τελευταίας κοστολογούνται από 20.800 ευρώ (1.8) και 25.490 ευρώ (2.0). H αποκλειστικά υβριδική Corolla Touring Sport θα ξεκινά με τη σειρά της από τις 22.500 ευρώ (1.8).
ΠΗΓΗ :
https://www.cnn.gr/style/aytokinito/...-mia-nea-epoxi