καλησπερα! το Σαββατο αλλαξα τελικα τις τσιμουχες στροφαλου και τις κοντινες της αντλιας λαδιου την μπροστινη και το oring απο πισω γιατι μου ειχαν δημιουργησει μαζι με του εκκεντροφορου που τελικα απο λαθος κωδικο δεν μας εκανε και βαλαμε την ιδια με φλατζοκολλα, αλλα και το οτι δεν ειχα σφιξει αρκετα το ψευδοκαπακο οταν αλλαξα την φλατζα του, τεραστιο προβλημα διαρροης λαδιων!!! οπου το παρκαρα μολις επιασαν τα κρυα γινοταν κατω μια λιμνη λαδιου!!!
τελικα το μεγαλυτερο προβλημα ηταν στο oring λαστιχο στην αντλια λαδιου που ηταν διαλυμενο εντελως και ολα τα αλλα ειχαν γινει λες και ειναι απο πλαστικο PVC!!! εντελως ακαμπτα!
μπηκε φυσικα και νεα φλατζοκολλα στο καρτερ, επισης αλλαχτηκε η πισω βαση μηχανης γιατι ειχε κοπει το λαστιχο μερικως αλλα αρκετα.
Τον ιμαντα χρονισμου επειδη εχει 35000χλμ δεν τον αλλαξα ηταν σε αριστη κατασταση και οι ιμαντες οι απεξω ειχαν επισης λιγα.
Συνοπτικα η διαδικασια για οποιον ενδιαφερεται (μπορει να μην ειναι στην ιδια σειρα) :
1. Απομακρυνουμε την αντλια υδραυλικου και την δενουμε στο πλαι, δεν χρειαζεται αποσυνδεση της.
2. Βγαζουμε το πλαινο καπακι στο μοτερ και οτι αλλο εμποδιζει αυτο να βγει.
3. Χαλαρωνουμε το δυναμο για να βγει μετα ο ιμαντας του.
4. Παμε απο κατω τωρα, βγαζουμε τους πλαινους ιμαντες.
5. Βγαζουμε τον κομπρεσορα A/C και τον δενουμε καπου (δεν ειναι αναγκη να αποσυνδεθει απο τα σωληνακια).
6. Λυνουμε την γεφυρα απο κατω γιατι δεν μπορει να βγει το καρτερ.
7. Λυνουμε το downpipe ή μερος της εξατμισης που εμποδιζει το καρτερ να βγει.
8. Αδειαζουμε λαδια και βγαζουμε το φιλτρο λαδιου.
9. Λυνουμε το καρτερ στο τουρμπο εχει το σωληνακι επιστροφης λαδιου απο την τουρμπινα, το αποσυνδεουμε απο το μοτερ.
10. Αφαιρουμε την τροχαλια (δεν χρειαζεται εξολκεας, 2 κατσαβιδια αρκουν).
11. Λυνουμε το καπακι στο πλαι του μοτερ το κατω τωρα.
12. Αφαιρουμε τον ιμαντα χρονισμου και τις τροχαλιες, εννοειτε οτι εχουμ γυρισει στα σωστα σημεια την τροχαλια. (δεν τα ξερω αυτα καλα με τον χρονισμο να τα εξηγησω ειμαι ακομα στην εκμαθηση....:Ppp).
13. Αφαιρουμε την αντλια λαδιου.
14. Αφαιρουμε τα λαστιχα ολα, φλαντζα στροφαλου, στο κεντρο του αξονα της αντλιας λαδιου και το πισω απο αυτην το μεγαλο oring.
15. Oλα αυτα πρεπει να πλυθουν πολυ καλα και να καθαριστει καλα η φλατζοκολλα στο μοτερ απο κατω και στο καρτερ.
16. Εμεις στο μοτερ καθαριζουμε με καθαριστικο φρενων (σπρευ) στο πλαι τα παντα.
17. Επι την ευκαιρια που λειπει η γεφυρα αν χρειαζομαστε βασεις μηχανης την μπροστινη και την πισω τις αλλαζουμε. Ειδα την πισω και την πηραμε και την μπροστα δεν την ειδα, μετα ειχαν κλεισει τα μαγαζια και δεν την αλλαξα τωρα, θα το κανω αλλη στιγμη.
18. Σε περιπτωση που δουμε πως ειχαμε διαρροη και ψηλα οπως στην περιπτωση μου, βγαζουμε το ψευδοκαπακο, αλλαζουμε την φλατζα του, εγω απλα δεν το ειχα σφιξει αρκετα.
19. Μπορει επισης να υπαρχει διαρροη απο ταπα στον 1ο εκκεντροφο αξονα ή απο την τσιμουχα του 2ου. Επειδη μας ειχαν δωσει λαθος κωδικο λιγο ποιο μικρο δεν αλλαξαμε την τσιμουχα του, βαλαμε την ιδια με φλατζοκολλα και με την 1η ευκαιρια θα την αλλαξω.
Υποψην ειναι ιδια με την τσιμουχα στροφαλου.
Μετα ακολουθουμε την αναποδη διαδικασια.
Αν χρειαζεται νεος ιμαντας χρονισμου και τροχαλιες το κανουμε και αυτο, καθως και νεους πλαινους. Επισης νεο φιλτρο λαδιου και λαδια. Εγω αλλαξα και το σωληνακι επιστροφης λαδιου απο την τουρμπινα στο καρτερ.
Επισης καποιοι προηγουμενοι ειχαν σκισει 3 βιδες της γεφυρας μεγαλες, και περαστικαν οι τρυπες με κολαουζο και μπηκαν αλλες βιδες, γιατι ειχαν αρπαξει τα σπειρωματα τους!
Παραθετω μερικες φωτος, σορρυ για την ποιοτητα ειναι η μηχανη η αδιαβροχη της μαπας που εχω και ειχα ξεχασει να βαλω macro, επειδη ειχαμε πολυ δουλεια δεν εβγαλα πολλες φωτος.
Αυτη με τις κοκκινες φλατζοκολλες δεν ειναι δικια μου, την βαζω για να δουμε το πισω μερος της αντλιας λαδιου, αυτο στα δεξια ειναι η φλατζα στροφαλου απο την πλευρα του σασμαν.
Το παλιο μοτερ ειναι ενα παλιο στο εξοχικο 4EFE που το κανω διαφορα για λογους εκμαθησης-εξασκησης και δειχνω απο κοντα την τσιμουχα στροφαλοφορου και την ταπα στον 1ο.
Υ.Γ μετα θελει ευθυγραμμιση κανονικα, εμενα τελικα χανει αρκετα και δεν προλαβα ακομα να κανω....ο λογος ειναι επειδη βγηκε η γεφυρα.
https://www.japansparecenter.gr/anta...?s=90311-35013
ο κωδικος ειναι 90311-35013 και στο δικο μου μοτερ ειναι ιδια στροφαλου με εκκεντροφορου, εχει και imitation μονο 1 ευρω!!!!!
αλλα με αλλο υλικο, ποιος το εμπιστευεται μετα???
εδω εχει και made in UK
https://www.onparts.gr/antallaktika/...?s=90311-35013
Τελικα λογω βιασυνης επειδη αρχισε να χανει λαδια η "τραυματισμενη" τσιμουχα εκκεντροφορου πηγα Toyota ειχε 13 ευρω, ειναι η ιδια τουλαχιστον στο μοτερ μου με του στροφαλου και ετσι την αναφερει η αποδειξη και ο κωδικος εχει αλλαξει και απο 90311-35013 εγινε 90311-35040.
Για να αλλαχτει δεν ειναι αναγκη να βγει το κατω πλαινο καπακι ή ο ιμαντας χρονισμου, μονο το πανω μερος και το γραναζι χρονισμου του εκκεντροφορου. Απλα χρονιζουμε το μοτερ στα σημεια που εχει πανω του ωστε να μην μας ξεφυγει μετα ο χρονισμος.
Τελικα την αλλαξαμε χτες και ολα καλα!