ΣτΕ: Απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων χωρίς ABS
Απαγορεύεται από 1η Ιανουαρίου 2014 η κυκλοφορία των μεγάλων οχημάτων που δεν φέρουν ABS δηλαδή σύστημα αντιεμπλοκής των φρένων κατά την πέδηση.
Αυτό αποφάσισε το Δ΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας και απέρριψε σχετική προσφυγή της Πανελλαδικής Ένωσης Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, καθώς και εισαγωγέων και εμπόρων μεταχειρισμένων οχημάτων. Σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας οι περιορισμοί αυτοί δικαιολογούνται από λόγους γενικού συμφέροντος και αποβλέπουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Οι δικαστές απέρριψαν τον ισχυρισμό των εισαγωγέων, ότι το μέτρο αυτό δεν εφαρμόζεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, καθώς η εφαρμογή του, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, εναπόκειται στα κράτη μέλη να καθορίσουν το επιδιωκόμενο επίπεδο οδικής ασφάλειας. Κατά τους δικαστές το γεγονός ότι ένα κράτος θεσπίζει λιγότερο αυστηρές προϋποθέσεις κυκλοφορίας των οχημάτων απ’ ότι ένα άλλο, αυτό δεν σημαίνει ότι παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας.
Επιπλέον οι δικαστές απέρριψαν τον ισχυρισμό, ότι οι περιορισμοί αυτοί συνιστούν και στέρηση της ιδιοκτησίας, καθώς οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων μπορούν να τοποθετήσουν σύστημα ABS και να κυκλοφορούν ελεύθερα τα αυτοκίνητά τους, αλλά και να τα μεταβιβάζουν.
Υποχρεωτικό το ABS, αλλά το πληρώνει ο πελάτης!
H υποχρεωτική τοποθέτηση ABS σε όλα τα σκούτερ και τις μοτοσυκλέτες από το 2014, σύμφωνα με το Ευρωκοινοβούλιο, είδηση που είχαμε δημοσιεύσει στις 12 Δεκεμβρίου στο SCOOTERNET (διαβάστε εδώ τις λεπτομέρειες ) θα αυξήσει από αρκετά μέχρι πολύ τις τιμές των δίτροχων και αυτό θα επιβαρύνει τον τελικό αγοραστή, δηλαδή εμάς.
Το Ευρωκοινοβούλιο θα εφαρμόσει από το ’14 υποχρεωτικά το μέτρο σε όλα τα σκούτερ και τις μοτοσυκλέτες που θα έχουν κυβισμό άνω των 125 κυβικών εκατοστών, με στόχο την μείωση της θνησιμότητας από ατυχήματα και την μεγαλύτερη ασφάλεια των αναβατών. Η συζήτηση όμως περιστρέφεται πρόσφατα έντονα και για τα 125άρια , με την “Ένωση Ευρωπαίων κατασκευαστών” (ACEM) να προτείνει στις Βρυξέλλες να ανακοινώσουν στο κοινό την αλήθεια: οτι δηλαδή οι καταναλωτές ακόμα και του μικρού κυβισμού σκούτερ θα πρέπει να πληρώνουν το “καπέλο” από 400 μέχρι 1.000 ευρώ παραπάνω στην τελική τιμή, για να μπαίνει το υποχρεωτικό ABS!
Δεν μας φτάνουν, με λίγα λόγια, τα “τοπικά χαράτσια” θα έχουμε και “Βρυξελλίωτικα”…
( Άποψή μας είναι ότι το ABS – το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος στα φρένα – είναι καλό και χρήσιμο, αλλά υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και δύσκολα αντικαθιστά την εμπειρία, τις ικανότητες και τις γνώσεις ενός αναβάτη. Δηλαδή η ύπαρξή του δεν κάνει αυτόματα έναν αναβάτη “ασφαλέστερο”).
http://troxoikaitir.gr/article/271/ypohreotiko-abs
http://www.euro2day.gr/news/economy/...9/Article.aspx
Εγω δεν εχω καταλαβει ΤΙΠΟΤΑ!!!! μονο για καινουρια αμαξια-μηχανες κτλ ισχυει????