Σκέφτηκα να φτιάξω έναν οδηγό για την ετήσια συντήρηση του κλιματιστικού στο Corolla E12.
Η διαδιακασία είναι απλή. Από «υλικά» θα χρειαστούμε:
1. Ένα καινούριο φίλτρο καμπίνας ενεργού άνθρακα (δική μου προτίμηση, μπορείται να βάλετε και απλό) κωδικός ΤΟΥΟΤΑ 08974-00850 (κόστος περίπου 40 ευρώ)
2. Ένα σπρέυ αντιβακτηριδιακό ειδικά για κλιματιστικά αυτοκινήτων (εγώ συνήθως χρησιμοποιώ της Valeo, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όποιο άλλο εσείς επιθυμείτε). (κόστος περίπου 15 ευρώ)
3. Ένα σταυροκατσάβιδο.
Ανοίγουμε το ντουλαπάκι (glovebox) και εντοπίζουμε στα δεξιά του την βίδα.
Ξεβιδώνουμε και «απασφαλίζουμε» το αμορτισεράκι του.
Κατόπιν, με τα δυο χέρια ανασηκωνουμε το ντουλαπάκι, μέχρι να απασφαλίσουν τα 2 κουμπώματα που έχει στο κάτω μέρος. Μετά προσποθούμε να το βγάλουμε από τον θάλαμό του γωνιάζοντάς το ώστε οι 2 εξοχές που έχει λίγο πάνω από την μέση να βγουν (πρώτα η μια, μετά η άλλη).
Αφου απομακρύνουμε το ντουλακάκι, πρέπει να εντοπίσουμε το κάλυμα του φίλτρου καμπίνας. Αφού το εντοπίσουμε πιέζουμε τα κλιπς στα αριστερά και τα δεξια (όπως φαίνεται στην φωτο) και αφαιρούμε το καπάκι.
Αφαιρούμε προσεκτικά το φίλτρο από την θέση, αποφεύγοντας να πέσουν ακαθαρσίες στον χώρο του ανεμιστήρα που βρίσκεται ακριβώς από κάτω.
Πετάμε το φίλτρο στα σκουπίδια.
Πέρνουμε το σπρέυ και τοποθετούμε το ειδικό στόμιο με το σωληνάκι.
Θέτουμε σε λειτουργία τον κινητήρα και ανοίγουμε το air-condition, στην ανακύκλωση αέρα, στην μέγιστη ταχήτητα και στο COLD ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να «κόψει» ο κομπρέσορας την κυκλοφορία.
Με το ένα χέρι κρατάμε το σωληνάκι στον θάλαμο που ήταν το φίλτρο καμπίνας και με το άλλο πίεζουμε για να αρχίσει η ροή.
Ρίχνουμε για ώρα, ενώ καλό είναι να εναλλάσουμε σταδιακά το κύκλωμα κατεύθυνσης του αέρα και θέτοντας το στα πόδια, στο παρμπριζ κλπ. Σκοπός είναι το αέριο να πάει παντού. Αφήνουμε για ώρα το air-condition ανοιχτό, με σκοπό να «υδρώσουν» τα στοιχεία της βαπορέτας και να μεταφέρουν το καθαριστικό και την λεκάνη αποχέτευσης που κατα κύριο λόγο μαζεύονται τα βακτήρια.
Μετά από 15-20 λεπτά που έχουμε σταματήσει το σπρεύ μπορούμε να κλείσουμε το air-condition και να σβήσουμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας.
Να σημειώσω πως είναι επιθειμητό κατά την όλη διαδικασία τα παράθυρα να είναι ανοιχτά ώστε να φεύγουν προς τα έξω οι οσμές από το σπρέυ.
Τώρα είναι ώρα να τοποθετήσουμε το καινούριο φίλτρο στην θέση του παλιού και να ακολουθήσουμε την αντίστροφη διαδικασία για την τοποθέτηση των εξαρτημάτων στην πρότερη θέση τους.
Προσοχή να το τοποθετούμε με την σωστή φορά όπως φαίνεται στην φωτογραφία.
Το φίλτρο ενεργού άνθρακα όπως αναφέρετε στις οδηγίες του χρειάζεται αλλαγή τουλάχτιστον 1 φορά το χρόνο!
Την διαδικασία συντήρησης καλό είναι να την επαναλαμβάνουμε ΚΑΘΕ αρχή του καλοκαιρίου, για να κρατάμε το σύστημα όσον το δυνατό πιο καθαρό.
Εγώ το κάνω από τον πρώτο κιόλας χρόνο. Μετά από 5 χρόνια δεν έχω πρόβλημα με οσμές και ευλπιστώ πως δεν θα αποκτήσω...
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!