Μετά απο 2 γεμάτες ημέρες στα χέρια μου, ήρθε η ώρα να γράψω τις πρώτες εντυπώσεις μου για το νέο μου απόκτημα!
Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που απο την αρχή σου δίνει την εικόνα του "γεμάτου" και ογκώδους οχήματος. Δεν σου δίνει κανένα περιθώριο να πιστέψεις κάτι διαφορετικό απο αυτό. Παρόλαυτα η ΤΟΥΟΤΑ, με συγκεκριμένες πινελιές, δίνει την αίσθηση ότι δεν είναι κάποιο βαρετό σεντάν όχημα, όπως πολλά άλλα της κατηγορίας. Οι γραμμές του αυτοκινήτου το αναδυκνείουνε και βοηθάνε σε αυτήν ακριβώς την διαφοροποίηση. Ο όγκος οπωσδήποτε δεν είναι αμελητέως, και το καταλαβαίνεις όταν θέλεις να παρκάρεις, όπου το ανεβασμένο πίσω μέρος, μπορεί να σου δημιουργήσει θέματα (κάπου εκεί καταλαβαίνεις την αξία των αισθητήρων την σήμερον ημέρα!).
Ανοίγoντας την πόρτα, κανείς δεν περιμένει να δεί κάτι εντυπωσιακό. Αυτό όμως που σίγουρα θα παρατηρήσει, είναι η στιβαρή κατασκευή του εσωτερικού. Είναι πιθανόν ότι πιο άρτιο σε κατασκευή και ποιότητα έχει βγάλει η ΤΟΥΟΤΑ. Τα μαλακά πλαστικά, δένουνε τέλεια, και πραγματικά προσδίδουνε την ανάλογη ποιότητα. Οπωσδήποτε είναι λιτό, όμως όσο έλειψε απο την πρωτοτυπία του, τόσο ποιότητα του δώθηκε. Απο εκεί και πέρα, είναι κάποιες πινελιές που σίγουρα τα θεωρείς συν. Οπως λ.χ. τα φωτιστικά για τους πίσω επιβάτες, και τα φώτα καλλοπισμού (όπως τα λέει η ΤΟΥΟΤΑ) στα εμπρός σκιάδια, τα οποία ενεργοποιούνται με το άνοιγμα του καθρέφτη που υπάρχει στο κάθε σκιάδιο. Στα συν συγκαταλέγονται και οι θέσεις που έχει για μπουκάλια και ποτήρια. Αρκετές και σωστά τοποθετημένες. Ο τεμπέλης κρύβει μέσα του μια απο αυτές της θέσεις, με διπλό πάτο, προκειμένου να μπορεί να μπεί ένα ολόκληρο μπουκάλι χωρίς πρόβλημα. Γενικός, πιστεύω ότι η ΤΟΥΟΤΑ απέφυγε το ατόπημα με το Auris, όπου η υπερυψωμένη κονσόλα δημιούργησε θέματα με τους χώρους, ειδικά κατω απο αυτήν. Τέλος, προσωπικά για εμένα, το μεγαλύτερο συν, όσο αφορά την διάταξη του εσωτερικού χώρου, είναι το τελείως ίσιο πάτωμα!!! Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το άτομο που κάθεται στην μέση πίσω, να μην έχει κανένα, μα κανένα πρόβλημα στην τοποθέτηση των ποδιών του, κάνοντας το ταξίδι άνετο και για τυχών 5ο άτομο!
Φτάνοντας στο επίμαχο σημείο..... την απόδοσή του επι του δρόμου, θα πώ πρώτα τι περίμενα. Δεδομένου του όγκου του, σε συνάρτηση με το αυτόματο κιβώτιο, δεν περίμενα να δώ κάτι που θα με ξετρελλάνει. Περίμενα μια άνετη οδήγηση και τίποτα παραπάνω (αλλά και τίποτα λιγότερο). Με τι ήρθα αντιμέτωπος βγαίνωντας στον δρόμο? Πείτε με ΤΟΥΟΤΑκια, πείτε με όπως θέλετε..... αυτό το αυτοκίνητο όμως, γουστάρει να τα δίνει! Είναι γεγονός ότι μέχρι τώρα έκανα μόνο 1-2 απιστίες, όχι τίποτα άλλο, αλλά απλά για να μην έχω την έννοια ότι μπορεί να μην του έχω φερθεί σωστά και βγάλει κάτι (δεν πιστεύω στα πέρι στρωσίματος). Χρειάστηκε λοιπόν, να κάνω την 1η απιστία, όταν φρέναρε απότομα λεωφορείο μπροστά μου, και έπρεπε να βγώ αντίθετο ρεύμα και να προσπεράσω (βέβαια δεν ερχότανε κανείς, για αυτό προτίμησα αυτήν την λύση απο το να πέσω στα φρένα). Το αποτέλεσμα με άφησε άναυδο. Η αμεσότητα του αυτοκινήτου σε αυτό που ζητάς είναι απλά τέλεια. Το CVT ανταποκρίνεται άμεσα, σε ότι του ζητηθεί την εκάστοτε στιγμή. Ο κινητήρας, συμπεριφέρεαι ΠΟΛΥ γραμμικά, μέχρι την στιγμή που θα πατήσεις το γκάζι λίγο παραπάνω. Το αυτοκίνητα αγριεύει, και δείχνει να αλλάζει αρκετά. Αποκτάει νεύρο, και αμεσότητα. Ο κινητήρας δείχνει να μην έχει το παραμικρό πρόβλημα να κινήσει το ογκώδες σασί του. Και εάν κάποιος εντυπωσιάζεται με αυτήν την συμπεριφορά, δεν ξέρω τι θα σκεφτεί όταν το οδηγήσει με το σειριακό κιβώτιο. Εκεί πλέον το αυτοκίνητο, αλλάζει νοοτροπία. Πλέον τις αλλαγές τις κάνεις εσύ, και άρα ξεφεύγεις απο το φάσμα των 2500-3000 στροφών. Και όταν αφήσεις τον κινητήρα να ανέβει, πραγματικά αρχίζεις να αμφιβάλεις για το αν οδηγάς σεντάν! Οι αλλαγές με το σειριακό είναι απλά απίστευτες! Ενώ με πατημένο γκάζι, είναι ζήτημα αν χάνεις 500 στροφές στην αλλαγή. Και εάν αυτά σας φανήκανε όμορφα και ωραία..... έχει κι άλλα! Γιατί η έκδοση 1.8 CVT έχει ένα μαγικό κουμπάκι, κάτω απο τον επιλογέα του αυτόματου. Την επιλογή "Sport"!!! Προσπαθώ να βρώ τι ακριβώς πρέπει να πώ, καθώς εξάντλησα τα κοσμιτικά επίθετα για την σειριακή επιλογή. Αυτή ήτανε η 2η απιστία μου. Δεν μπόρεσα να αντισταθώ στον πειρασμό, και έπρεπε να το δοκιμάσω..... Σειριακό με Sport = Τραυματική εμπειρία!!! Αυτό το όχημα σίγουρα δεν είναι σεντάν, και σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ένα όμορφο, καλό οικογενειακό όχημα! Τα 147 άλογα, στην κυριολεξία αφηνιάζουνε! Πλέον είσαι σε άλλο αυτοκίνητο.... έχεις βρεθεί σε κάτι διαφορετικό απο αυτό που μπήκες! Ακόμα και στο αυτόματο, με την επιλογή sport το όχημα είναι πιο άγριο και στο δείχνει κοιτώντας απλα το στροφόμετρο. Με το πάτημα του κουμπιού ανεβαίνουνε οι στροφές κατά 500-1000 (θα το φιξάρω το νούμερο εν ευθέτω χρόνο). Το αυτοκίνητο βρίσκεται αλλού με την επιλογή sport ενεργοποιημένη (εξου και το σβήσιμο της ένδειξης "Eco"). Εν κατακλείδι, η CVT έκδοση, σου δίνει το δικαίωμα να οδηγήσεις όπως σου αρμόζει. Θες ήρεμα και χαλαρά...... το έχεις. Θέλεις την αίσθηση του χειροκίνητου με τις αλλαγές στης 6500 στροφές? το έχεις.... Θέλεις να το παίξεις άγριος... και ας οδηγάς σεντάν... ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΕΧΕΙΣ!!!
Οσο αφορά της αναρτήσεις του, νομίζω ότι η ΤΟΥΟΤΑ σίγουρα ανέβηκε επίπεδο (αλλά δεν ξέρω αν αυτό είναι το ταβάνι της). Εχει αρκετά καλή απορροφητικότητα, και οι κραδασμοί του δρόμου δεν φτάνουνε με ένταση στην καμπίνα (ειδικά εν συγκρίση με το Civic, η διαφορά είναι τεράστια). Ομως μου δίνει την αίσθηση ότι θα μπορούσε να είναι και καλύτερη! Στης στροφές είναι αρκετά καλό (αλλά εκεί επιφυλλάσομαι να επανέρθω, καθώς δεν το έχω φέρει σε δύσκολη θέση ακόμα για να ξέρω την αντίδρασή του, καθώς και την συμμετοχή των ηλεκτρονικών συστημάτων).
Τέλος, πολύ μεγάλο συν, αποτελεί το ηλεκτρονικό χειρόφρενο. Πραγματικά πολύ καλά υλοποιημένο. Χωρίς πολλά πολλά, κάνει αυτό που πρέπει να κάνει. Και σου δίνει αρκετό χώρο διαθέσιμο στην κονσόλ/τεμπέλη.
Γενικά, και κλείνωντας αυτήν την εκτενή αναφορά στο νέο Avensis, να πώ ότι σίγουρα αξίζει τα λεφτά του. Ενα όχημα πολύπλευρο, δυνατό (αδιαμφισβήτητο), μεστό, και τελικά, απευθυνόμενο σε πολλούς αποδέκτες! Ειλικρεινά, με εξέπληξε ευχάριστα, καθώς η σκέψη του οικογενειακού (επιλογή ανάγκης) με είχε ρίξει. Τελικά η ΤΟΥΟΤΑ αποδεικνύει ότι μπορεί να φτιάχνει ποιοτικά οχήματα, και εφόσον το θελήσει, μπορεί να φτιάξει γρήγορα αυτοκίνητα!
Υ.Γ. Θα επανέλθω μόλις μπορέσω να το "γαργαλήσω" λίγο παραπάνω!!!