Η Toyota Motor Corporation ανακοίνωσε το Valvematic, ένα μηχανισμό μεταβλητής βύθισης βαλβίδων που δημιούργησε συνδυάζοντας τον έξυπνο μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent), ο οποίος ελέγχει συνεχώς το χρονισμό ανοίγματος-κλεισίματος των βαλβίδων εισαγωγής, με ένα νέο μηχανισμό που ελέγχει συνεχώς τη βύθιση των βαλβίδων εισαγωγής.
Ενώ οι συμβατικοί κινητήρες ελέγχουν τον αέρα εισαγωγής χρησιμοποιώντας μία πεταλούδα γκαζιού, το Valvematic ρυθμίζει την ποσότητα του εισερχόμενου αέρα με συνεχή έλεγχο της βύθισης και του χρονισμού ανοίγματος-κλεισίματος των βαλβίδων εισαγωγής. Αυτό διασφαλίζει βέλτιστα χαρακτηριστικά με βάση τη λειτουργική κατάσταση του κινητήρα, βοηθώντας επομένως το όχημα να επιτύχει και υψηλή απόδοση καυσίμου και δυναμικές επιδόσεις.
Στην περίπτωση του νέου κινητήρα 2.0 λίτρων που δημιούργησε η Toyota, το Valvematic -που εξελίσσει περαιτέρω τον βενζινοκινητήρα- βελτιώνει την απόδοση καυσίμου κατά 5%-10% (ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες), μειώνει τις εκπομπές CO2, αυξάνει την ισχύ κατά τουλάχιστον 10% και βελτιώνει την απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η TMC σχεδιάζει να λανσάρει το μηχανισμό Valvematic σύντομα, ξεκινώντας με ένα νέο μοντέλο με κινητήρα 2.0-λίτρων.
Στο πλαίσιο των προσπαθειών της για τη μείωση των εκπομπών CO2 μέσα από την υψηλή απόδοση καυσίμου και για την επίτευξη καθαρότερων εκπομπών ρύπων, η TMC σχεδιάζει να αναβαθμίσει πλήρως τη γκάμα βενζινοκινητήρων και κιβωτίων της μέχρι το 2010.
Πηγή :
www.4troxoi.gr