Καλωσήλθατε στα CorollaClub Forums.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! . H εγγραφή σας στην online κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να κατεβάσετε αρχεία, φωτογραφίες και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας.. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη, Γίνε και εσύ μέλος του CorollaClub Forums σήμερα!
Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλώ επικοινωνείστε μαζί μας.
|
Καλώς ορίσατε στο φόρουμ μας !!!
SUPPORT ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΑΤΑ-ΒΟΗΘΕΙΑ ΟΝ LINE |
|
|
Υπερπληρωση |
|
27-03-06, 23:47
|
|
Moderator
|
|
Εγγραφή: 19-03-2004
Περιοχή:
ΓΙΑΝΝΕΝΑ αλλα εμεις οι βλαχ... οπ'λαχ!!!
Ηλικία: 38
Μηνύματα: 5.923
Ευχαρίστησε: 1
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 1 φορές σε 1 μηνύματα
|
|
Υπερπληρωση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Σκοπος της υπερπληρωσης(supercharging)ειναι η αυξηση της μαζας του αερα που μπαινει στους κυλινδρους των Μ.Ε.Κ.(μηχανες εσωτερικης καυσης).Αυτο επιτυγχανεται με την αυξηση της πυκνοτητας του αερα χρησιμοποιωντας ενα συμπιεστη(compressor)που μας επιτρεπει να καυσουμε περισσοτερο καυσιμο,αυξανοντας την αποδιδομενη ισχυ μιας μηχανης με δεδομενο ογκο κυλινρων.Εαν ο συμπιεστης παιρνει κινηση απο τον στροφαλοφορο αξονα υης μηχανης,το συστημα καλειται μηχανικα οδηγουμενη υπερπληρωση ή απλα αναφερεται σαν υπερπληρωση(κομπρεσορας).Εαν ομως ο συμπιεστης παιρνει κινειται απο στροβιλο που με την σειρα της κινηται απο καυσαερια των κυλινδρων τοτε το συστημα καλειται στροβιλουπερπληρωση(τουρμπινα)
Η υπερπληρωση εφαρμοζεται στις παρακατω περιπτωσης:
-Προς αντιμετωπιση της αραιης ατμοσφαιρας(σε μηχανες αεροπλανων)και σε εγκαταστημενες σε υψομετρο
-Προς αντιμετωπιση της μειωμενης κατα βαρος ποσοτητας αερος λογω του κενου κατα την αναρροφηση στις τετραχρονες μηχανες
-Προς αυξηση ισχυος ανα κυλινφρο με συνεπεια την ελαττωση του ογκου και του βαρους της μηχανης(μικροτερων διαστασεων).Αυτο εξοικονομει αποθηκευτικο χωρο στα πλοια και αυξανει την μεταφορικη τους ικανοτητα
Υπερπλήρωση εναντι υψηλης συμπιεσης
Απο ολες τις μεθοδους που μπορουμε να χρησιμοποιησουμε για να αυξησουμε την ισχυ ενος κινητηρα που εχει φτασει στο μεγιστο δυνατο των στροφων του δυο ειναι οι πιο σημαντικες:η αυξηση του βαθμου συμπιεσης και η υπερπληρωση.Και με τις δυο το αποτελεσμα ειναι η αυξηση της μεσης πιεσης,δεδομενου οτι υποθεσαμε οτι οι στροφες ειναι σταθερες(μεγιστες δυνατες)η ισχυς ειναι κατ'ευθειαν αναλογη με την πιεση.
Το μειονεκτημα της υψηλης συμπιεσης ειναι οτι μαζι με την μεση πιεση αυξανει και την μεγιστη πιεση αναφλεξης.Με την υπερπληρωση αυξανει η πιεση του μιγματος μεσα στον κυλινδρο κατα της εναρξης της συμπιεσης αλλα δεν αυξανει κατα την ιδια αναλογια και η μεγιστη πιεση αναφλεξης και ετσι μπορουμε να παρουμε μεγαλυτερη μεση πιεση με χαμηλοτερη μεγιστη πιεση κατα την αναφλεξη του μιγματος μεσα στον κυλινδρο
__________________
Τοπικιστής είναι αυτός που λέει ότι η πόλη του είναι ομορφότερη από τα Γιάννενα....
|
|
Re: Υπερπληρωση |
|
28-03-06, 00:11
|
|
Moderator
|
|
Εγγραφή: 19-03-2004
Περιοχή:
ΓΙΑΝΝΕΝΑ αλλα εμεις οι βλαχ... οπ'λαχ!!!
Ηλικία: 38
Μηνύματα: 5.923
Ευχαρίστησε: 1
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 1 φορές σε 1 μηνύματα
|
|
Re: Υπερπληρωση
Περιορισμοι
Η επιτρεπομενη υπερπληρωση εξαρταται απο την ικανοτητα υλικου της μηχανης να αντιστεκεται σε μηχανικα και θερμικα φορτια
-Στις αυξημενες πιεσης:οι οποιες αυξανουν την καταπονηση ανα μοναδα επιφανειας του,τριβες και συνεπως στις μηχανικες απωλειες λογω τριβων.
-Στις θερμοκρασιες:οι μεγαλες θερμοκρασιες απαιτουν ανθεκτικοτερα μεταλλα για να μην καουν οι κεφαλες των εμβολων οπως οι εδρες και οι βαλβιδες εξαγωγης.Αυτο αυξανει το κοστος της μηχανης αλλα αντισταθμιζεται με το κερδος απο το μικροτερο βαρος της.Η επιδραση της θερμοκρασιας μικραινει με την αυξηση της ψυξης των εμβολων εσωτερικα με λαδι ή νερο και προς το μερος του χωρου καυσης με τον ψυχροτερο αερα ιδιως στις τετραχρονες μηχανες οπου αυξανεται το συγχρονο ανοιγμα βαλβιδων εισαγωγης-εξαγωγης.
Πλεονεκτηματα
-Αυξηση ισχυος:μεχρι και 200% σε υψηλες υπερπληρωσεις ως προς την μηχανη φυσικης εισπνοης των αυτων διαστασεων και στροφων
-Καταναλωση:για την ιδια ισχυ, η ειδικη καταλωση της υπερπληρουμενης μηχανης ειναι σημερα κατα 25-40% μικροτερη της μη υπερπληρουμενης.Αυτο οφειλεται βασικα στην αυξηση του μηχανικου βαθμου αποδωσης λογω του κυλινδρου και της καλυτερης καυσης
-κοστος μηχανης:για την ιδια ισχυ και στροφες το κοστος της υπερπληρουμενης μηχανης ειναι μικροτερο της χωρις υπερπληρωσης παρα το ακριβοτερο υλικο.Αυτο οφειλεται στην μεγαλη ελαττωση του βαρους της.
-Μικροτερο κοστος συντηρησης:λογω του η μηχανη εχει μικροτερο αριθμο κυλινδρων και μεγεθος.
Τυποι υπερπληρωτων
-Φυγοκεντρικοι συμπιεστες
-Αξονικοι συμπιεστες
-Περιστροφικοι με εκκεντρο τυμπανο και πτερυγια
Κοχλιωτοι συμπιεστες
-Περιστροφικου εκτοπισματος-φυσητηρας
-Περιστροφικες εμβολοφορες-αντλιες
(παιδια πληρη αναλυση σε αυτα δεν παιζει θα μου βγουν τα χερια να γραφω οποιος ζητηση θα γραφει κατι περιληπτικο)
__________________
Τοπικιστής είναι αυτός που λέει ότι η πόλη του είναι ομορφότερη από τα Γιάννενα....
|
|
Re: Υπερπληρωση |
|
28-03-06, 00:34
|
|
Moderator
|
|
Εγγραφή: 19-03-2004
Περιοχή:
ΓΙΑΝΝΕΝΑ αλλα εμεις οι βλαχ... οπ'λαχ!!!
Ηλικία: 38
Μηνύματα: 5.923
Ευχαρίστησε: 1
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 1 φορές σε 1 μηνύματα
|
|
Re: Υπερπληρωση
και επειδη σε αυτον τον κοσμο τιποτα δεν ειναι ροδινα εχουμε και τα
Μειονεκτηματα
Λογο της συμπιεσης ο αερας υπερθερμαινεται και διογκωνεται αλλα καθως η αναλογια των αεριων που τον σχηματιζουν δεν αλλαζει στον κυλινδρο θα εισαγεται μεγαλυτερος ογκος αερα αλλα με το ιδιο περιπου βαρος.Για να αντιμετωπισουμε αυτο το προβλημα χρησιμοποιουνται εναλλακτες θερμοτητας(ψυγεια) αερα/αερα τα γνωστα intercooler που ψυχουν τον πεπιεσμενο αερα πριν εισαχθει στον κινητηρα.Ετσι ο αερας διατηρει την ιδια πιεση αλλα ειναι πυκνοτερος δηλαδη στους κυλινδρους εισαγονται περισσοτερα γραμμαρια αερα,αρα οξυγονου,με αποτελεσμα να ύλοποιειται η τεχνητη αυξηση της χωριτικοτητας που ειναι ο στοχος της υπερπληρωσης.Προφανως αν η διαταξη εχει μελετεθει σωστα ετσι ωστε να επιτυγχανει την μεγιστη δυνατη αποδοση στις υψηλοτερες στροφες δεν χρειαζεται ρυθμιση.Ομως η μεγιστη ισχυ στους υπερπληρουμενους κινητηρες σημειωνεται στις μεσες-χαμηλες στροφες οποτε ειναι απολυτως απαραιτητο ενα συστημα ρυθμισης της πιεσης που συνυθως αξιοποιει βαλβιδες βαλβιδες με μηχανικο ή ηλεκτρομαγνητικο ελεγχο.
Οταν η πιεση του εισαγωμενου αερα ειναι υπερβολικη τοτε η βαλβιδα ανακουφισης ανοιγει αφηνοντας να εκφυγει μερος των καυσαεριων που κινουν τον στροβιλο μειωνοντας ετσι αμεσως την παροχη του συμπιεστη.Ομως αφου οι υπερπληρουμενοι κινητηρες προερχονται ουσιαστηκα απο πολυ πιο δυνατους με δεδομενο οτι το μπλοκ των κυλινδρων και η κεφαλη ειναι ουσιαστηκα τα ιδια με τον μοντελων μικροτερης ισχυος,το πρωτο βημα ειναι η προσαρμογη του συστηματος ψυξης με μεγαλυτερη χωριτικοτητα και ψυγειο μεγαλυτερων διαστασεων,ενδεχομενος με δυο φτερωτες(βιντιλατερ)ετσι ωστε να απαγαγετε καλυτερα η δημιουργημενη θερμοτητα.Στον θαλαμο του κινητηρα μπορει να υπαρχουν θερμικες ασπιδες λογω της υψηλης θερμοκρασιας που σημειωνεται στο στροβιλοσυμπιεστη.
Προσαρμογη γινετε και στο συστημα λιπανσης σε οτι αφορα τοσο την χωρητικοτητα οσο και την παροχη αλλα κυριως εν οψη της λειτουργιας του ως διαταξη απαγωγης θερμοτητας.Συνηθως εφαρμοζονται ακροφυσια που ψεκαζουν απο κατω λαδι την κεφαλι των εμβολων.Ειναι εξαλλου απαραιτητο το ψυγειο λαδιου που υπαρχει σχεδον σε ολα τα υπερτροφοδοτουμενα αυτοκινητα.Στο εσωτερικο του κινητηρα οι αλλαγες ειναι ουσιαστικες.Αλλαζουν βαλβιδες,εκκεντροφοροι,εμβολα,μερικες φορες και ο στροφαλος.Και αλλα στοιχεια χρειαζονται προσαρμογη στην μεγαλυτερη ισχυ του κινητηρα οπως ο συμπλεκτης,το κιβωτιο,διαφορικο τα φρενα κλπ.Οι αυτοκινητοβιομηχανιες προχωρουν στις αλλαγες αυτες εκμεταλλευομενες για περιορισμο του κοστους στοιχεια στοιχεια απο αυτοκινηταπου ειδη υπαρχουν στην παραγωγη τους αλλα σε υψηλοτερη κατηγορια
__________________
Τοπικιστής είναι αυτός που λέει ότι η πόλη του είναι ομορφότερη από τα Γιάννενα....
|
28-03-06, 01:11
|
|
Administrator
|
|
Εγγραφή: 30-01-2004
Περιοχή:
Κοκ. Μύλος
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 2.432
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 1 φορές σε 1 μηνύματα
|
|
Καλή ενημέρωση. Χρήσιμη προς πολλούς. Μπράβο σου!!!
|
|
Re: Υπερπληρωση |
|
28-03-06, 20:21
|
|
|
|
Εγγραφή: 26-09-2005
Περιοχή:
Βολος
Ηλικία: 48
Μηνύματα: 962
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Re: Υπερπληρωση
Ολα αυτα τα εχω εγω????
Κ ελεγα γιατι ζεστενωμαι ετσι οταν φορτονω!!! fire
Τα χερια σου πως ειναι???
__________________
Ειχα την ΑΕ101 κ ετρεχα σαν παλαβος. Την πουλησα αλλα μυαλο δεν εβαλα. Τωρα πηρα ΑΕ86 κ θα μπαινω σαν παλαβος!!!
|
20-02-08, 16:20
|
|
Moderator
|
|
Εγγραφή: 19-03-2004
Περιοχή:
ΓΙΑΝΝΕΝΑ αλλα εμεις οι βλαχ... οπ'λαχ!!!
Ηλικία: 38
Μηνύματα: 5.923
Ευχαρίστησε: 1
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 1 φορές σε 1 μηνύματα
|
|
Νικρο μου φαινετε..
Μαλλον θα το αναπτυξω αλλο λιγο..
Ασχετο αλλα γιατι δεν μπορω να το μετραφερω στο word?Το κανω αντιγραφη επικολληση δειχνει οτι μεταφερθηκε αλλα δεν δειχνει τις λεξεις(και δεν φταιει το χρωμα!)
__________________
Τοπικιστής είναι αυτός που λέει ότι η πόλη του είναι ομορφότερη από τα Γιάννενα....
|
20-02-08, 16:32
|
|
Administrator
|
|
Εγγραφή: 11-02-2005
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 2.112
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από wastegate
Νικρο μου φαινετε..
Μαλλον θα το αναπτυξω αλλο λιγο..
Ασχετο αλλα γιατι δεν μπορω να το μετραφερω στο word?Το κανω αντιγραφη επικολληση δειχνει οτι μεταφερθηκε αλλα δεν δειχνει τις λεξεις(και δεν φταιει το χρωμα!)
|
Κουφο μου φαινεται... μολις δοκιμασα απο περιεργεια και γινοταν κανονικα!
Δεν το ξαναδοκιμαζεις?
By the way: Respect για το αρθρο!
__________________
Μέρα χωρίς lift ίσον χαμένη μέρα!!!
..οταν μεγαλώσω θα γινω σαν το Ts του Corollapatra!!!
|
20-02-08, 16:33
|
|
Μικρό Μέλος
|
|
Εγγραφή: 18-12-2007
Περιοχή:
athens-xaidari
Ηλικία: 36
Μηνύματα: 44
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
εμενα το αντεγραφε κανονικα και ειπα να στο ανεβασω
|
21-02-08, 01:35
|
|
Κυριλέ Μέλος
|
|
Εγγραφή: 01-06-2007
Περιοχή:
Αγ.αναργυροι-Μεσολογγι
Ηλικία: 52
Μηνύματα: 356
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από wastegate
Νικρο μου φαινετε..
Μαλλον θα το αναπτυξω αλλο λιγο..
Ασχετο αλλα γιατι δεν μπορω να το μετραφερω στο word?Το κανω αντιγραφη επικολληση δειχνει οτι μεταφερθηκε αλλα δεν δειχνει τις λεξεις(και δεν φταιει το χρωμα!)
|
τι μικρο μια χαρα ειναι.οχι μεγαλυτερο δεν μπορω να διαβαζω.ωραια εργασια να μαθαινουμε και τιποτα.
|
20-02-08, 16:31
|
|
Administrator
|
|
Εγγραφή: 06-12-2004
Περιοχή:
Πετρούπολη
Ηλικία: 48
Μηνύματα: 2.901
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Ξαναπάτα πάνω στο χρώμα και θα σου τα βγάλει κανονικά. Μόλις κάνεις Paste δεν φαίνονται.... μάρκαρέ τα μετά και ξαναπάτα να δώσεις χρώμα στην γραμματοσειρά... και όλα οκ.!
__________________
"Racing is in my Blood......
............... its my LIFE"
Corolla Club
Administration Group
Διοικητικό Μέλος
|
Εργαλεία Θεμάτων |
|
Τρόποι εμφάνισης |
Υβριδικός τρόπος
|
Δικαιώματα - Επιλογές
|
Δεν Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δεν Μπορείτε να απαντήσετε
Δεν Μπορείτε να ανεβάσετε συνημμένα αρχεία
Δεν Μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
|
|
|
Page generated in 0,18471599 seconds (82,36% PHP - 17,64% MySQL) with 43 queries
|
Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 19:56. Συνολικές Εμφανίσεις: |
|
|