(VVT-I) Τί πώς και γιατί !!!
Από τον καιρό που αγόρασα το Corolla μου είχα την εξής απορία που δεν μου είχε επιλύσει κανείς με απόλυτη σαφήνεια…
Τι ακριβός είναι αυτό το σύστημα VVT-*Ι* ? Όλοι μας ξέρουμε ότι μεταβάλει τον χρονισμό τον βαλβίδων αλλά πώς ; τι ακριβός συμβαίνει ;
Μετά από μία σχετική έρευνα που έκανα σε διάφορα τεχνικά βιβλία κατέληξα στην απάντηση…
Σελίδα 1 άπο 2
Το σύστημα VVT-I μεταβάλει τον **χρονισμό** κατευθύνοντας λάδι με πίεση ώστε να αυξηθεί ή να μειωθεί η γωνία του συστήματος οδοντοτροχού του εκκεντροφόρου εισαγωγής.
Η αλλαγή χρονισμού του εκκεντροφόρου εισαγωγής υπό συγκεκριμένες συνθήκες αυξάνει την ισχύ της μηχανής μας μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Το σύστημα περιλαμβάνει τα παρακάτω στοιχεία :
α) Μονάδα PCM (Powertrain Control Modul γνωστή και ως εγκέφαλος).
β) Βαλβίδα ελέγχου λαδιού OCV (Oil Control Valve).
γ) Φίλτρο ελαίου βαλβίδας OCV.
δ) Σύστημα οδοντοτροχού εκκεντροφόρου εισαγωγής.
Το PCM χρησιμοποιεί διάφορες εισόδους για να ανοίξει ή να κλίσει την βαλβίδα OCV. Αυτές είναι από τους παρακάτω αισθητήρες:
α) Αισθητήρας ταχύτητας οχήματος VSS (Vehicle Speed Sensor).
β) ΑισθητήραςπεταλούδαςγκαζιούTPS (Throttle Position Sensor).
γ) ΑισθητήραμάζαςαέραMAF (Mass Airflow Sensor).
δ) Αισθητήραθερμοκρασίαςψυκτικούμηχανής ECT (Engine Coolant Temperature).
Η βαλβίδα OCV είναι μία ηλεκτρομηχανική βαλβίδα. Όταν το PCMανοίγει την βαλβίδα περνάει συγκεκριμένης ποσότητας και πίεσης λάδι από την μηχανή στο σύστημα οδοντοτροχού του εκκεντροφόρου, αυξάνοντας ή μειώνοντας την γωνία αυτού.
Το σύστημα οδοντοτροχού του εκκεντροφόρου περιέχει συστοιχίες ελασμάτων που χρησιμοποιούν την πίεση λαδιού σαν ¨σφήνα¨ έναντι των ελασμάτων που περιστρέφουν τον εκκεντροφόρο, επιτυγχάνοντας την αύξηση ή την μείωση της γωνίας του.
Όταν το λάδι πηγαίνει στην πλευρά επιτάχυνσης πάνω στα ελάσματα τότε ο οδοντοτροχός μπορεί να στρέψει τον εκκεντροφόρο μέχρι και 21 μοίρες δεξιόστροφα. Όταν το λάδι πηγαίνει στην πλευρά επιβραδύνσεως πάνω στα ελάσματα τότε ο οδοντοτροχός αρχίζει να περιστρέφει τον εκκεντροφόρο αριστερόστροφα έως τις 0 μοίρες όπου είναι η φυσιολογική θέση όταν η μηχανή δεν έχει φορτίο ή δουλεύει στο ρελαντί.
* Επίσης το PCM μπορεί να στείλει σήμα στην OCV έτσι ώστε να κόψει την ροή λαδιού και προς την κατεύθυνση αύξησης και προς την κατεύθυνση μείωσης γωνίας οδοντοτροχού διατηρώντας με αυτόν τον τρόπο τον εκάστοτε χρονισμό του εκκεντροφόρου κλειδώνοντας με άλλα λόγια τον εκκεντροφόρο στην συγκεκριμένη γωνία.
__________________
Αν δέν είναι πισωκούνα δέν κάνεις δουλειά !
Θυμήσου ! οδήγα προσεχτικά, είναι υποχρέωση σου! τα παλιοσίδερα ξανα γήνονται, εμείς ΌΧΙ.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη madvinegar : 01-02-08 στις 09:52.
|