Untitled Document

Καλωσήλθατε στα CorollaClub Forums.

Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! . H εγγραφή σας στην online κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να κατεβάσετε αρχεία, φωτογραφίες και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας.. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη, Γίνε και εσύ μέλος του CorollaClub Forums σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλώ επικοινωνείστε μαζί μας.
Καλώς ορίσατε στο φόρουμ μας !!!
Επιστροφή   CorollaClub Forums > COROLLA CLUB > SUPPORT

SUPPORT ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΑΤΑ-ΒΟΗΘΕΙΑ ΟΝ LINE

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
(VVT-I) Τί πώς και γιατί !!!
  #1  
Παλιά 31-01-08, 20:29
Το avatar του χρήστη κωνσταντίνος
κωνσταντίνος Offline:

Θεϊκό Μέλος
 
Εγγραφή: 25-03-2006
Μοντέλο: E12
Περιοχή: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Ηλικία: 40 male
Μηνύματα: 1.022
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
Δύναμη Σεβασμού: 332
κωνσταντίνος είναι σε έναν διακεκριμένο δρόμο
(VVT-I) Τί πώς και γιατί !!!

Από τον καιρό που αγόρασα το Corolla μου είχα την εξής απορία που δεν μου είχε επιλύσει κανείς με απόλυτη σαφήνεια…

Τι ακριβός είναι αυτό το σύστημα VVT-*Ι* ? Όλοι μας ξέρουμε ότι μεταβάλει τον χρονισμό τον βαλβίδων αλλά πώς ; τι ακριβός συμβαίνει ;

Μετά από μία σχετική έρευνα που έκανα σε διάφορα τεχνικά βιβλία κατέληξα στην απάντηση…

Σελίδα 1 άπο 2

Το σύστημα VVT-I μεταβάλει τον **χρονισμό** κατευθύνοντας λάδι με πίεση ώστε να αυξηθεί ή να μειωθεί η γωνία του συστήματος οδοντοτροχού του εκκεντροφόρου εισαγωγής.

Η αλλαγή χρονισμού του εκκεντροφόρου εισαγωγής υπό συγκεκριμένες συνθήκες αυξάνει την ισχύ της μηχανής μας μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Το σύστημα περιλαμβάνει τα παρακάτω στοιχεία :
α) Μονάδα PCM (Powertrain Control Modul γνωστή και ως εγκέφαλος).
β) Βαλβίδα ελέγχου λαδιού OCV (Oil Control Valve).
γ) Φίλτρο ελαίου βαλβίδας OCV.
δ) Σύστημα οδοντοτροχού εκκεντροφόρου εισαγωγής.

Το PCM χρησιμοποιεί διάφορες εισόδους για να ανοίξει ή να κλίσει την βαλβίδα OCV. Αυτές είναι από τους παρακάτω αισθητήρες:

α) Αισθητήρας ταχύτητας οχήματος VSS (Vehicle Speed Sensor).
β) ΑισθητήραςπεταλούδαςγκαζιούTPS (Throttle Position Sensor).
γ) ΑισθητήραμάζαςαέραMAF (Mass Airflow Sensor).
δ) Αισθητήραθερμοκρασίαςψυκτικούμηχανής ECT (Engine Coolant Temperature).

Η βαλβίδα OCV είναι μία ηλεκτρομηχανική βαλβίδα. Όταν το PCMανοίγει την βαλβίδα περνάει συγκεκριμένης ποσότητας και πίεσης λάδι από την μηχανή στο σύστημα οδοντοτροχού του εκκεντροφόρου, αυξάνοντας ή μειώνοντας την γωνία αυτού.

Το σύστημα οδοντοτροχού του εκκεντροφόρου περιέχει συστοιχίες ελασμάτων που χρησιμοποιούν την πίεση λαδιού σαν ¨σφήνα¨ έναντι των ελασμάτων που περιστρέφουν τον εκκεντροφόρο, επιτυγχάνοντας την αύξηση ή την μείωση της γωνίας του.

Όταν το λάδι πηγαίνει στην πλευρά επιτάχυνσης πάνω στα ελάσματα τότε ο οδοντοτροχός μπορεί να στρέψει τον εκκεντροφόρο μέχρι και 21 μοίρες δεξιόστροφα. Όταν το λάδι πηγαίνει στην πλευρά επιβραδύνσεως πάνω στα ελάσματα τότε ο οδοντοτροχός αρχίζει να περιστρέφει τον εκκεντροφόρο αριστερόστροφα έως τις 0 μοίρες όπου είναι η φυσιολογική θέση όταν η μηχανή δεν έχει φορτίο ή δουλεύει στο ρελαντί.

* Επίσης το PCM μπορεί να στείλει σήμα στην OCV έτσι ώστε να κόψει την ροή λαδιού και προς την κατεύθυνση αύξησης και προς την κατεύθυνση μείωσης γωνίας οδοντοτροχού διατηρώντας με αυτόν τον τρόπο τον εκάστοτε χρονισμό του εκκεντροφόρου κλειδώνοντας με άλλα λόγια τον εκκεντροφόρο στην συγκεκριμένη γωνία.
__________________


Αν δέν είναι πισωκούνα δέν κάνεις δουλειά !

Θυμήσου ! οδήγα προσεχτικά, είναι υποχρέωση σου! τα παλιοσίδερα ξανα γήνονται, εμείς ΌΧΙ.

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη madvinegar : 01-02-08 στις 09:52.
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 31-01-08, 20:30
Το avatar του χρήστη κωνσταντίνος
κωνσταντίνος Offline:

Θεϊκό Μέλος
 
Εγγραφή: 25-03-2006
Μοντέλο: E12
Περιοχή: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Ηλικία: 40 male
Μηνύματα: 1.022
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
Δύναμη Σεβασμού: 332
κωνσταντίνος είναι σε έναν διακεκριμένο δρόμο
Σελίδα 2 από 2

Ύπο συνθήκες μικρού φόρτου μηχανής το PCM θα μειώσει την γωνία του εκκεντροφόρου για να μικρύνει την περίοδο όπου οι βαλβίδες εισαγωγής θα είναι ανοικτές ταυτόχρονα με τις βαλβίδες εξαγωγής σταθεροποιώντας την απόδοση της μηχανής.

Ύπο συνθήκες μεσαίου φόρτου μηχανής το PCM θα αυξήσει την γωνία του εκκεντροφόρου για να μεγαλώσει την περίοδο όπου οι βαλβίδες εισαγωγής θα είναι ανοικτές ταυτόχρονα με τις βαλβίδες εξαγωγής αυξάνοντας την οικονομία καυσίμου και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων.

Ύπο συνθήκες υψηλού φόρτου μηχανής το PCMθα αυξήσει την γωνία του εκκεντροφόρου για να κλείσουν γρηγορότερα οι βαλβίδες εισαγωγής και να βελτιωθεί η ροπή σε χαμηλές και μέσες στροφές

Και τέλος Ύπο συνθήκες πολύ υψηλού φόρτου μηχανής το PCMθα μειώσει την γωνία του εκκεντροφόρου για να επιβραδύνει το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής και να επιτρέψει περσότερο καύσιμο να εισέλθει στον κύλινδρο βελτιώνοντας την ιπποδύναμη της μηχανής μας.

** Λέγοντας χρονισμό εννοούμε τις χρονικές περιόδους που οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι ανοικτές ταυτόχρονα ¨Διλαδή το πότε θα συμβαίνει αυτό¨ ¨όχι απαραίτητα κατά το μέγιστο άνοιγμα τους¨ το οποίο ονομάζεται OVERLAP,


Με το να αυξάνουμε ή να μειώνουμε την γωνία του εκκεντροφόρου ουσιαστικά καταφέρνουμε να ανοίγουμε και να κλείνουμε τις βαλβίδες εισαγωγής σε διαφορετικές χρονικές στιγμές σε σχέση με τις βαλβίδες εξαγωγής.

Στο παρακάτω σχέδιο ο εκκεντροφόρος εισαγωγής βρίσκετε στις 0 μοίρες και ως εκ τούτου όταν το πιστόνι βρίσκετε στο ανώτατο σημείο οι βαλβίδες εισαγωγής αλλά και εξαγωγής είναι κλειστές. Δηλαδή δεν έχει καθόλου το λεγόμενο OVERLAP.



Αν ο εκκεντροφόρος εισαγωγής είχε διαφορετική γωνία δηλαδή αν σε μία δεδομένη χρονική στιγμή ο λοβός πάνω στον εκεντροφόρο που πατάει την βαλβίδα για να ανοίξει δεν βρισκόταν στο σημείο που βρίσκετε θα παρατηρούσαμε ότι θα υπήρχαν στιγμές όπου οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής θα ήταν ταυτόχρονα ανοιχτές.

Το όλο λοιπόν σκηνικό μας εξυπηρετεί κυρίως σε χαμηλές και υψηλές στροφές όπου στις μεν σταθεροποιείτε η απόδοση της μηχανής και στις δε λόγω τον πολύ γρήγορου ρυθμού κίνησης του πιστονιού παρέχετε καθυστέρηση στο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής επιτρέποντας την σωστή ποσότητα καυσίμου να μπει στον κύλινδρο.
__________________


Αν δέν είναι πισωκούνα δέν κάνεις δουλειά !

Θυμήσου ! οδήγα προσεχτικά, είναι υποχρέωση σου! τα παλιοσίδερα ξανα γήνονται, εμείς ΌΧΙ.

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη madvinegar : 01-02-08 στις 09:52.
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 31-01-08, 20:38
Το avatar του χρήστη DJKEY
DJKEY Offline:
 
Εγγραφή: 24-05-2004
Μοντέλο: Corolla TS 10/03
Περιοχή: Papagou/Athens
Ηλικία: 42 male
Μηνύματα: 734
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
Δύναμη Σεβασμού: 324
DJKEY είναι σε έναν διακεκριμένο δρόμο
...και που να ανοιξουμε το θεμα του VVTL-i
__________________
και μετα τις 6.000...ερχεται η απογειωση...!!!
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 31-01-08, 20:46
Το avatar του χρήστη trd.si
trd.si Offline:
Κυριλέ Μέλος
 
Εγγραφή: 07-01-2008
Περιοχή: ΜΠΡΑΧΑΜΕΣ
Ηλικία: 42 male
Μηνύματα: 383
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
Δύναμη Σεβασμού: 245
trd.si είναι σε έναν διακεκριμένο δρόμο
μεγαλο θεμα ετσι?ειναι αληθεια ουι τα πρωτα vvti corolla ειχαν προβλημα με τα ελατηρια κ η τουοτα αλλαζε μοτερ εφοσον προεκυπτε κ εκαιγε λαδια μπολικα?
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 01-02-08, 02:00
Το avatar του χρήστη κωνσταντίνος
κωνσταντίνος Offline:

Θεϊκό Μέλος
 
Εγγραφή: 25-03-2006
Μοντέλο: E12
Περιοχή: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Ηλικία: 40 male
Μηνύματα: 1.022
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
Δύναμη Σεβασμού: 332
κωνσταντίνος είναι σε έναν διακεκριμένο δρόμο
Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από DJKEY Εμφάνιση μηνυμάτων
...και που να ανοιξουμε το θεμα του VVTL-i
Αν κάποιος γνωρίζει επι του θέματος ας postάρει και για τον τρόπο λειτουργείας του VVTL-I
__________________


Αν δέν είναι πισωκούνα δέν κάνεις δουλειά !

Θυμήσου ! οδήγα προσεχτικά, είναι υποχρέωση σου! τα παλιοσίδερα ξανα γήνονται, εμείς ΌΧΙ.
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 01-02-08, 15:02
Το avatar του χρήστη Stetas
Stetas Offline:
Moderator
 
Εγγραφή: 17-07-2006
Μοντέλο: Corolla E111L HB G6
Περιοχή: Πάτρα
Ηλικία: 44 male
Μηνύματα: 1.733
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
Δύναμη Σεβασμού: 403
Stetas θα γίνει πολύ σύντομα πασύγνωστος Stetas θα γίνει πολύ σύντομα πασύγνωστος
Παραθέτω σχετικές πληροφορίες για τέτοιου τύπου συστήματα.
Συνημμένα Αρχεία
Τύπος Αρχείου: pdf Variabletimingsystems.pdf (1,08 MB, 65 εμφανίσεις)
__________________
Stelios's E111L HB G6

Corollaclub
Πάτρα
Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 01-02-08, 16:58
Το avatar του χρήστη vagos333
vagos333 Offline:
Μέλος
 
Εγγραφή: 18-12-2006
Μοντέλο: E12 f/l 1.6
Περιοχή: Larissa
Ηλικία: 50 male
Μηνύματα: 120
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
Δύναμη Σεβασμού: 235
vagos333 θα γίνει πολύ σύντομα πασύγνωστος
Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από ΣΤΕΛΙΟΣ Εμφάνιση μηνυμάτων
Παραθέτω σχετικές πληροφορίες για τέτοιου τύπου συστήματα.
Στέλιο πολύ ενδιαφέρον το pdf, μπράβο.

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη corollapatra : 04-02-08 στις 09:04. Αιτία: greeklish...
Απάντηση με παράθεση
  #8  
Παλιά 23-02-08, 17:13
Το avatar του χρήστη vassilis_vvti
vassilis_vvti Offline:
Θεϊκό Μέλος
 
Εγγραφή: 19-02-2006
Μοντέλο: Αvensis vvt-i 1.6
Περιοχή: ΕΛΛΑΔΑ
Ηλικία: 38 male
Μηνύματα: 1.604
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
Δύναμη Σεβασμού: 390
vassilis_vvti είναι σε έναν διακεκριμένο δρόμο
Πολυ εωδιαφερον ολα αυτα!!!
__________________
Toyota Avensis vvt-i
Απάντηση με παράθεση
  #9  
Παλιά 01-03-08, 13:11
Το avatar του χρήστη Stetas
Stetas Offline:
Moderator
 
Εγγραφή: 17-07-2006
Μοντέλο: Corolla E111L HB G6
Περιοχή: Πάτρα
Ηλικία: 44 male
Μηνύματα: 1.733
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
Δύναμη Σεβασμού: 403
Stetas θα γίνει πολύ σύντομα πασύγνωστος Stetas θα γίνει πολύ σύντομα πασύγνωστος
Λίγες πληροφορίες ακόμα...
Συνημμένα Αρχεία
Τύπος Αρχείου: doc Tech spec vvtl-i.doc (101,5 KB, 41 εμφανίσεις)
__________________
Stelios's E111L HB G6

Corollaclub
Πάτρα
Απάντηση με παράθεση
  #10  
Παλιά 01-03-08, 18:26
Το avatar του χρήστη JL_e10
JL_e10 Offline:
 
Εγγραφή: 13-08-2006
Μοντέλο: 2001 Avensis T22
Περιοχή: Newcity of Nikaia
Ηλικία: 38 male
Μηνύματα: 3.148
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
Δύναμη Σεβασμού: 540
JL_e10 θα γίνει πολύ σύντομα πασύγνωστος
Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από trd.si Εμφάνιση μηνυμάτων
μεγαλο θεμα ετσι?ειναι αληθεια ουι τα πρωτα vvti corolla ειχαν προβλημα με τα ελατηρια κ η τουοτα αλλαζε μοτερ εφοσον προεκυπτε κ εκαιγε λαδια μπολικα?
Για αυτο που λες υπαρχει ολοκληρο θεμα.

http://www.corollaclub.com/forums/sh...ad.php?t=12775
__________________
Αφεντικο, θα θελα να μου κανεις μια αυξηση. Οχι για μενα, αλλα για τη φουκαριαρα την τσεπη μου!!!!
http://www.corollaclub.com/forums/sh...ad.php?t=14305
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Επιστροφή   CorollaClub Forums > COROLLA CLUB > SUPPORT

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
Δεν Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δεν Μπορείτε να απαντήσετε
Δεν Μπορείτε να ανεβάσετε συνημμένα αρχεία
Δεν Μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας

vB code είναι σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
Που θέλετε να σας πάμε;

Παρόμοια Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο Μήνυμα
Να γιατί κόπηκε η TS Mike_G TOYOTA COROLLA T-SPORT 37 14-08-10 12:29
Μα γιατί, γιατί πες μου πήρες Corolla???? Hagi OFF TOPIC 37 03-07-10 13:22
Vvti & Vvtli- Πως, που, γιατί... madvinegar Γνωσιακή Βάση Δεδομένων 0 10-03-09 17:32
Γιατί δεν μπαίνετε στο chat??? alex-g OFF TOPIC 18 27-07-07 01:55



Page generated in 0,18551993 seconds (83,39% PHP - 16,61% MySQL) with 44 queries
Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 15:28.
Συνολικές Εμφανίσεις:
Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα | Δείτε τους υπεύθυνους των forums



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.6.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All modifications are copyrighted to their respective owners.
CorollaClub Copyright © 2003-2012 BlueChris
www.corollaclub.com
Powered by psiStats 2006 v
Copyright © Anthony Kanevsky (aka Psionic Vision)