Φίλε akis308 το μηχανάκι που λες αν δούλεψε με πετρέλαιο ήταν γιατί το ντεπόζιτο πρέπει να είχε μια σημαντική ποσότητα βενζίνης. Έτσι είχε δημιουργηθεί ένα μίγμα που μπορούσε να καεί (που λέει ο λόγος) σε ένα κινητήρα Όττο.
Το πετρέλαιο είτε είναι κίνησης είτε είναι θέρμανσης το μόνο που αλλάζει είναι η περιεκτικότητα σε θείο. Το πετρέλαιο δεν είναι δυνατό να καεί στις συνθήκες συμπίεσης ενός κινητήρα βενζίνης, ειδικά όταν πρόκειται να ξεκινήσει κρύος. Δεν περιέχει πτητικές ενώσεις, όπως η βενζίνη, οι οποίες θα βοηθήσουν στην ατμοποίηση του καυσίμου και στην έναυσή του.
Για να καταλάβεις τη σημασία των πτητικών, οι βενζίνες τόσο στον υπόλοιπο κόσμο, όσο και στην Ελλάδα, έχουν διαφορετική σύσταση το καλοκαίρι από ότι το χειμώνα. Το καλοκαίρι έχουν λίγα πτητικά για να αντέχουν στις υψηλές θερμοκρασίες στα ντεπόζιτα και να μην εξατμίζονται ενώ το χειμώνα έχουν πολλά πτητικά ώστε να παίρνει πιο εύκολα μπροστά ο κινητήρας σε κρύο περιβάλλον.
Όσο για την καύση, το πετρέλαιο χρειάζεται μεγαλύτερη ενέργεια ενεργοποίησης της αντίδρασης. Στην προκειμένη περίπτωση την δίνει το μπουζί. Πώς είναι δυνατόν ένα παλιό και λαδωμένο (δίχρονο δεν είπες
μπουζί να παράγει τόσο ισχυρό σπινθήρα που θα έβαζε φωτιά στο πετρέλαιο;
Δοκίμασε να βάλεις φωτιά πετώντας ένα σπίρτο σε μια μικρή λίμνη από πετρέλαιο και σε μία άλλη από βενζίνη. Το πετρέλαιο δεν παίρνει. Πρέπει να ζεσταθεί σε υψηλή θερμοκρασία για να αντιδράσει όπως η βενζίνη. Καίγεται μόνο αν υπάρχει κάποιο άλλο σωμα το οποίο θα παίξει το ρόλο φυτιλιού, όπως σε μία λάμπα πετρελαίου.
Για κοίτα το πάλι λίγο.